M2 rijbaan verlaten???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

M2 rijbaan verlaten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 18:15

Stomme vraag misschien... Zaterdag ga ik onderling M2 proberen voor de leuk... Ff kijken hoe we het vanaf brengen... Haha!

Maar nu moet je in stap de rijbaan verlaten. Hoe doe je dat? Lang teugeltje? Of gewoon via CMBA vrije stap? Mag je paard nog belonen in de ring? of moet dat echt erbuiten?

:){


Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:16

Ik reed altijd gewoon CMBA vrije stap

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:29

Als er na het afgroeten geen (vrije) stap voorgeschreven staat in het proevenboekje, dan is je proef na het afgroeten voorbij.
Na het afgroeten is het gebruikelijk om rustig weg te stappen en op een logische manier de rijbaan te verlaten.
Dus afgroeten, rechtuit wegstappen staat netter als je paard 180 graden omkeren Knipoog en dan bij C links of rechts en zo terug naar A.
Na het afgroeten mag je je paard belonen.

Tip: blijf tijdens het in stap de rijbaan verlaten netjes op je paard zitten, want meestal worden hier de laatste punten op je protocol ingevuld.
Je kunt er je proef niet mee maken of breken, maar bij twijfel kan het je net een puntje extra opleveren Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:36

Ik stap na het groeten rechtuit weg en draai een halve volte halve baan en neem daarna de kortste weg naar A.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:41

Ik stap na het groeten altijd de CMBA in grote lijnen (dus niet helemaal precies) met een lange teugel. Ik draai niet 180 graden om, vind het op 1 of andere manier niet zo netjes afgewerkt.

^&+ 20 mei 2016

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:47

Het ligt er een beetje aan.
Als ik kür heb gereden en er is applaus na het groeten, draai ik 180 graden om en ben zo de ring uit. Dit is echter niet geheel vrijwillig. Knipoog Haha!

Anders beloon ik hem uitgebreid na het groeten en stap dan nog een stukje rechtuit, om vervolgens net als KarinvdM een halve volte te stappen en richting A te gaan.

Navragen is beter dan afvragen.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:58

Ik stap na het groeten ook nog een stukje rechtuit, en dan rij ik gewoon richting A. Ik rij ook eerst naar A als de uitgang van de bak ergens anders is. Maar of het moet, weet ik niet.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:32

cmba met wat lossere teugel.. Bij a maak ik een 180 draai en beloon mijn paard!
Omdat ik een x niet bij de a een draai maakte en mijn paard beloonde kreeg in een 3 voor rijbaan verlaten Boos!

Mama van Sophie ~ 24-08-2006 ~ en Jule 04-04-2008 ~

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:57

Ik ga bij de C links/rechtsaf en dan via de M of H naar de A toe.
Mjah ik heb ook nog bijna geen M2 gestart dus misschien verandert het nog Haha!


Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:10

je mag volgens mij in een M2 proef je paard niet belonen na het groeten want er staat altijd in de proef.. bij A in vrije stap de rijbak verlaten het maakt niet uit hoe je het verlaat als het maar in vrijestap is dus gewoon zoals bij een L proef, ik ga altijd CMBA vindt ik zelf veel netter en belonen kun je toch ook na de proef..Haha! veel succes verder Haha!

Evita sue v. Uphill M1 + 12
Ferox v. Uphill M1 + 16
Gediplomeerde instructrice en jurylid M2 dressuur

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:15

Ik beloonde mijn pony altijd gewoon na het groeten en nam dan de kortste weg naar A, ben ik nog nooit voor afgestraft. Maar een vriendin van mij vergat een keer langs A te gaan omdat de uitgang bij B zat en kreeg toen wel een 3. Dus niet vergeten nog even langs de A te gaan.

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:58

Ik beloon mijn paard nu altijd na het groeten en stap met lange teugel de baan uit. Ik neem zomaar een route en niet zoiets van CMBA ofzo... Ik heb hier nooit problemen mee gehad, voor zover ik weet. En in ieder geval nooit opmerkingen op mijn protocol Knipoog.

De eerste paar keer in de M2 deed ik het wel iets voorzichtiger, aangezien het nieuw was Knipoog. En uit gewoonte (na jaren vrije stap) was dat toch meestal zo'n CMBA-lijntje...

Promovendus Ontwikkelingspsychologie sinds 1 februari Lachen

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:56

Ik heb het weleens nagevraagd aan een jury, omdat ik ook met dit probleem zat. Omdat er geen punten meer opgegeven worden mag je wegstappen zoals je zelf wilt. Je proef is dan al klaar.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:49

Ik maak er meestal een soort CHEA van. Gewoon vooruit wegstappen, bij C linkerhand en dan richting A.
Ik beloon pas zodra ik de ring uit ben.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:20

Ik doe altijd na het groeten gewoon uitgebreid belonen en dan wegstappen en richting A gaan Tong uitsteken

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:50

frunnik schreef:
Ik beloonde mijn pony altijd gewoon na het groeten en nam dan de kortste weg naar A, ben ik nog nooit voor afgestraft. Maar een vriendin van mij vergat een keer langs A te gaan omdat de uitgang bij B zat en kreeg toen wel een 3. Dus niet vergeten nog even langs de A te gaan.


Je krijgt voor dat onderdeel toch geen punten (vanaf de M2)?

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:04

ik ga na het groeten altijd recht door dan bij c meestal rechts af en dan stap ik zo via de bakrand de ring uit.... en ik beloon hem dan meestal gewoon als ik de ring uit ben..maar volgens mij maakt dit niks uit

Go jij! Go jij!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 09:36

Ik stapte wel weg naar de C en dan vanaf de hoefslag gelijk naar de a aan een lang teugeltje.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers