zand en vliegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

zand en vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 09:30

Misschien kunnen jullie mij helpen.

De polopony's die ik verzorg gaan straks dag en nacht de wei in hoe kan ik ze beschermen tegen vliegen enzo die ongetwijfeld weer gaan plagen deze zomer. We doen als draadjes aan het halster tegen de vliegen. Knoflook kan ik ze niet geven want ze worden dan niet bijgevoerd.

In de winter staan ze in de paddock de hele dag dus na die tijd geven we ze altijd een kuurtje sand gard dat zorgt ervoor dat het zand wordt afgevoerd uit hun lichaam. Op paarden drogist is een emmer van 9800 gr 159,50 euro. Is dit een normale prijs of kan het goedkoper?vroeger kocht iemand anders dit spul ik heb dus geen idee of dit duur is of een koopje. Verward

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 09:33

Ik heb in december nog een emmer SandClear gekocht, en ik heb er maar 78 gulden voor betaald. Ik zal eens kijken welk merk het is, volgens mij Hoffman's-Lieve.
Ik vind het best duur, wat jij ervoor hebt betaald.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 09:41

Gelukkig heb ik het nog niet gekocht Lachen
Eerst wacht ik even jullie reacties af en dat is maar goed ook jij heb een beter prijsje. Waar heb je dat gekocht?hoeveel gram is dat?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 09:46

Het is een emmer van een kilo en ik heb hem gekocht bij Langeraap in Berlicum. VOlgens mij zijn die erg laag in hun prijzen, want mijn gogue, zie andere onderwerpjes, kostte ook maar 18 euro.... Verward

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 09:57

Volgens mij werd daar weinig aan gedaan en hadden ze ook weinig last. Kan je niet aan iemand vragen wat ze er vorig jaar en de jaren ervoor hebben gedaan ??

Die paarden zijn gewend op zand te staan dus echt opeten zullen ze niet doen. Ik zou er geen extra geld of zorgen aan besteden als ze het ervoor ook nooit hebben gedaan. Ze worden erg schraal gehouden en ze doen het er prima op.

Ik hoor het wel of ik Fiona iets moet vragen ?.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 10:09

Fiona gaf ook sand clear (of een ander merk)maar aan de vliegen werd niets gedaan geloof ik. Je kunt wel vragen waar ze dat gekocht heeft. Ik kan het ook aan de eigenaar vragen maar dat duurt eeuwen voordat hij het heeft opgezocht Knipoog
Ze hadden vorig jaar wel erg veel last van vliegen dus daarom wil ik er dit jaar wel wat aan doen. Een paar paarden hadden ontstoken ogen vandaar die slierten.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:17

Ik zal haar wel even bellen van het weekend ?

Die slierten moet je idd wel even doen dat is simpel op te lossen Lovers .