lessen, hoe maak ik haar nu duidelijk..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

lessen, hoe maak ik haar nu duidelijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 19:48

hoi,

na echt heel veel instructrices en instructeurs gehad te hebben. lukt het bij degene die ik nu heb wel aardig. binnen no time heb ik dingen geleerd die ik bij al die anderen niet heb geleerd. ik ben heel erg blij met haar en zou ook geen ander willen.. maar er is 1 ding waar ik me heel erg aan stoor en dat is..

als iets niet lukt en ik zeg dat tegen haar, dan noemt ze een oplossing, die pas ik dan toe. lukt het dan nog niet dan zeg ik het weer, maar dan komt ze weer met hetzelfde, nog een keer zeggen dat het niet lukt en WEER heeft ze het over dezelfde oplossing.
okee dan laat ik het maar zitten en loop vervolgens wel met dat probleem rond.

hier baal ik echt heel erg van want ik kom zo geen steek verder Scheve mond
wat moet ik hier nu mee??

ik zit nu namelijk echt met een aantal problemen bij het rijden, waar ik dus steeds hetzelfde voor hoor.. maar dat dus absoluut niet werkt!!


ik hoop dat iemand een antwoord heeft... Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!



KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:53

Zonder vervelende bedoelling........... denk ik dat je toch niet goed genoeg naar haar luistert, een probleem is ook vaak niet zo maar even in een keer of drie proberen opgelost.

Ik zeg ook wel eens meer dat, minder dit en dan doet de ruiter het voor hun gevoel wel, maar Ik zie geen verschil en het probleem blijft dan.

Ik denk dat je gewoon wat meer moet doen wat ze zegt. En daarnaast niet zo snel opgeven. je zegt dat je al heel veel instructeurs gehad hebt en dat dit allemaal niet goed ging........... misschien moet je het dan een beetje bij jezelf zoeken.

Mijn bescheiden mening

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:54

Probeer het gewoon te zeggen zoals je het nu tegen ons zegt,met eerlijk zijn kom je toch wel het verst Lachen

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:07

gijsenkim schreef:
Zonder vervelende bedoelling........... denk ik dat je toch niet goed genoeg naar haar luistert, een probleem is ook vaak niet zo maar even in een keer of drie proberen opgelost.

Ik zeg ook wel eens meer dat, minder dit en dan doet de ruiter het voor hun gevoel wel, maar Ik zie geen verschil en het probleem blijft dan.

Ik denk dat je gewoon wat meer moet doen wat ze zegt. En daarnaast niet zo snel opgeven. je zegt dat je al heel veel instructeurs gehad hebt en dat dit allemaal niet goed ging........... misschien moet je het dan een beetje bij jezelf zoeken.

Mijn bescheiden mening


een mening kan natuurlijk, maar ik vind het niet fijn zoals die andere mij les gaven. maar jij weet ook niet waarom het is misgegaan.

ik luister heel goed naar mijn instructrice, als ik niets nap waarom het zo moet dan vraag ik dat en legt ze het uit.
en toch zijn er probleempjes bij het rijden waar ik last van heb, ik probeer toe te passen wat zij mij uitlegt maar dit helpt dus niet en geef dit aan, zij komt steeds met hetzelfde waar ik niet veel aan heb. verder gaat het lessen hardstikke goed en ik vind het hardstikke leuk!!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:07

Tja gewoon zeggen, mijn instructrice heeft altijd een hele rij met oefeningen.

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:09

tobilover schreef:
Probeer het gewoon te zeggen zoals je het nu tegen ons zegt,met eerlijk zijn kom je toch wel het verst Lachen



dat is zo.. maar vaak ook dan heb ik bijvoorbeeld net gereden (geen les) en dan loop ik naar hoe toe om het nog eens te vragen. dan geeft ze weer hetzelfde aan van wat ik moet doen (en wat ik ook probeer).. maar dit lukt niet en geef dat dus aan. wat haar antwoord dan is, ja dan weet ik het ook niet.

maar in de les zegt ze dan weer, je pony is slim die loopt eronder uit!
maar dat wist ik dus al.
dan vraag ik hoe ik het op moet lossen en dan geeft ze weer hetzelfde aan, terwijl zij ook inziet dat het daarvoor fout ging en mijn pony er onderuit loopt.
Laatst bijgewerkt door Marchador op 20-09-04 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:10

kun je het haar niet gewoon mededelen dat je het niet helemaal snapt of dat het niet echt werkt of ze het misschien op een andere manier uit kan leggen ...
vind dat ze daar wel voor open moet staan ... en jij betaald haar dus je kan het ook gewoon vragen aan haar misschien hebben jullie wel gewoon een miscommunicatie op sommige vlakken ....

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:12

bengel, lees het laatste stukje van mijn bericht hierboven Lachen (die stond er net nog niet)

maar goed, ik snap nu niet meer wat ik hier mee aan moet. want ik vraag het meerdere keren per week aan haar, onder de les ook al vaak.
voor vragen enz. staat ze wel open, maar steeds komt ze met hetzelfde.
terwijl ik haar al ik weet niet hoe vaak heb uitgelegd dat het niet lukt..
Laatst bijgewerkt door Marchador op 20-09-04 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:13

Wat zei Anky ook al weer?

Je moet een oefening 400x doen voordat het paard het goed kan uitvoeren.

Ik loop ook tegen deze dingen aan, soms gaat het heel langzaam beter. Dit is gewoon omdat het paard het (nog) niet aan kan. Het lukt mij ook niet direct om te gaan wijken.... dat kan ook niet, want het paard kan het gewoon niet!

Kijk dus ook naar de africhting van je paard.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:16

LuvdaTossa schreef:
Wat zei Anky ook al weer?

Je moet een oefening 400x doen voordat het paard het goed kan uitvoeren.

Ik loop ook tegen deze dingen aan, soms gaat het heel langzaam beter. Dit is gewoon omdat het paard het (nog) niet aan kan. Het lukt mij ook niet direct om te gaan wijken.... dat kan ook niet, want het paard kan het gewoon niet!

Kijk dus ook naar de africhting van je paard.


heb ik nooit gehoord dat ze het zei Haha!
nee ik snap dat een paard dingen niet in een keer lukt.. het gaat hier ook eigenlijk niet om een oefening zoals een volte, van hand veranderen enz. Lachen maar goed dat heb ik er dan ook niet bij gezet. het gaat er hier dus ook niet om of ze het wel of niet kan Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Jokonootje

Berichten: 4830
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:18

hmmz ja ik ben dan toch een beetje van mening dat ze misschien niet vakkundig genoeg is ... een echt goede instructrice hoort het je uit te kunnen leggen op een manier die bij jou past ... maar ook met een oplossing komen die bij jou en vooral je paard past....

misschien toch eens VOOR het rijden met haar aan tafel gaan zitten en haar het hele gebeuren tot in de details uit te leggen...
want misschien past de manier van oplossen wel bij je pony maar pas jij het net niet helemaal goed toe waardoor er toch een miscommunicatie onstaat ... jij raakt denk ik dat een beetje geirriteerd en laat het dan maar hangen maar beter kun je het dat meteen helemaal goed oplossen door dit op zo`n moment toch echt eens te bespreken ...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:21

Cow_horse schreef:
bengel, lees het laatste stukje van mijn bericht hierboven Lachen (die stond er net nog niet)

maar goed, ik snap nu niet meer wat ik hier mee aan moet. want ik vraag het meerdere keren per week aan haar, onder de les ook al vaak.
voor vragen enz. staat ze wel open, maar steeds komt ze met hetzelfde.
terwijl ik haar al ik weet niet hoe vaak heb uitgelegd dat het niet lukt..



Moet je eens aan Sily hier op bokt vragen hoevaak zij tegen mij zei dat werkt niet, dat werkt niet.... zelfs zo erg dat ze boos afstapte Haha! Haha! Haha! maar uiteindelijk werkte het wel........ het duurt soms een hele hele lange weg voordat het kwartje bij het paard valt........ vraag het maar eens aan sily.... die kan je heel goed uitleggen hoe die interacties tussen mij als instucteur en haar als ruiter. En dat geeft allemaal helemaal niks Haha! Haha! Haha! das alleen maar goed

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:26

Ik ben ook sinds een week of 2, 3 overgestapt naar een andere instructise. Ik vond het heel moeilijk om tegen die andere te zeggen dat ik ging stoppen met lessen, bij haar dan. En ik zat de hele tijd maar te knikkebollen en uiteindelijk heb ik het gezegt, ze vond het helemaal niet erg ze zij als je maar plezier hebt. Nou toen was mijn hart ook opgelucht hoor... Bij degene waar ik nu les leer ik weer heeeel veel en ik merk ook dat ik de laatste tijd dan maar wat heb zitten kloten enzo.

Mijn mening zeg het gewoon eerlijk tegen haar.


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:27

Das de voornaamste reden dat ik zo om de twee drie jaar verander van instructie Haha! Haha! Haha!

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:28

Hoe kan dat ik typ hier k.loten in en ik krijg in het bericht stinkmoddern Verward
Is dit soms voor ''vieze'' woorden ofzo?


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:29

BeNGeL schreef:
hmmz ja ik ben dan toch een beetje van mening dat ze misschien niet vakkundig genoeg is ......


daar heb ik ook wel eens aan zitten denken...

het enigste wat ik eigenlijk van haar weet is hoe ze zelf rijd, dat ze met haar vorige paard ZZ-zwaar en zeker hoger had kunnen komen. ze rijd paarden in en traint paarden.. maar volgens mij heeft ze geen diploma's oid... wat ik al schreef.. ik heb bij haar meer geleerd dan bij al die anderen bij elkaar Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:30

krummel schreef:
Hoe kan dat ik typ hier k.loten in en ik krijg in het bericht stinkmoddern Verward
Is dit soms voor ''vieze'' woorden ofzo?



boktcensuur Knipoog
zulke woorden krijgen een andere benaming Haha!

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:32

whahaha, heel herkenbaar.... Ik ben weleens heel boos afgestapt en heb de instructrice het paard in de handen gedrukt met de woorden: "Als je het zo goed weet, doe het dan zelf" Bleek het er vanaf de grond heel anders uit te zien dan wat ik voelde en kreeg ik nadat zij erop gezeten had ineens wel de aanwijzingen die ik nodig had om vooruit te komen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:37

annegti schreef:
whahaha, heel herkenbaar.... Ik ben weleens heel boos afgestapt en heb de instructrice het paard in de handen gedrukt met de woorden: "Als je het zo goed weet, doe het dan zelf" Bleek het er vanaf de grond heel anders uit te zien dan wat ik voelde en kreeg ik nadat zij erop gezeten had ineens wel de aanwijzingen die ik nodig had om vooruit te komen.



dat heb ik wel eens een paar keer gedaan bij die andere meisjes die mij les gaven.. die zijn er toen ook van afgestapt en een aantal eraf gevallen maar okee.. Haha!
het ene meisje wilde me binnen een jaar de Z in hebben (van groen :|)
het andere meisje riep alleen maar: ronder! ronder! ronder! terwijl mijn pony niet eens normaal recht liep oid.
en het andere meisje zei: goed rossen dan stopt zij ook wel een keer.. Verward ja zulke mensen wil ik dan echt niet hebben.. maar bij degene die ik nu heb gaat het moeilijk Haha! (want ze wilt er niet op en ze is ook te zwaar)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:59

Herhaling herhaling herhaling daar gaat het allemaal om toch kim???

Mijn paardje is ook erg slim om er onder uit te lopen als het "te zwaar"wordt en krijg dan ook elke keer het zelfde naar me hoofd gegooid van Kim(Is lief bedoeld hoor) en moet je zeggen dat het werkt en daar komt het punt herhaling weer naar voren.
Tuurlijk denk ik ook wel eens van joh dat is me 100 keer verteld en het werkt niet nou vandaag is schijnbaar de knop om gegaan en het werkte wel maar ik weet zeker dat ik morgen weer in herhaling valt.
Dat is nu 1maal met paarden.
Dus kan me van beide kanten wel wat voorstellen maar probeer er wat mee te doen ipv te ergeren ze zeggen het niet voor niets.
En daar komt bij dat wel eerst het 1 op gelost kan worden voordat je het ander kan aan gaan pakken aangezien je een paard niet ontspannen kan laten lopen als het onder je uitloopt althans dat is wat ik ervaar.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:01

annegti schreef:
whahaha, heel herkenbaar.... Ik ben weleens heel boos afgestapt en heb de instructrice het paard in de handen gedrukt met de woorden: "Als je het zo goed weet, doe het dan zelf" Bleek het er vanaf de grond heel anders uit te zien dan wat ik voelde en kreeg ik nadat zij erop gezeten had ineens wel de aanwijzingen die ik nodig had om vooruit te komen.



Ik stap er dan ook op Haha! Haha! Haha! Haha!

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:05

Dat is wel dapper, ik reed een tijdje een paard waar alle instructeurs maar 1x op stapten....en er vervolgens binnen een paar minuten naast lagen Schijnheilig
Met die knol heb ik een boel instructeurs versleten zeg...
Maar even on-topic: Misschien is het inderdaad geen slecht idee om haar eens een keertje te laten rijden. Kan zij voelen hoe het paard loopt en zelf uitproberen of haar tips werken. Zo ja, mag ze jou nog harder op de huid zitten Knipoog zo nee, dan weet ze meteen dat ze een andere manier moet zoeken om jou en je paard verder te helpen

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:06

Deed mijn instructrice ook hoor. Terwijl het er van de grond uitzag dat het probleem rechts zat bleek het toch links te zitten.... (kan het moeilijk uitleggen)

Zelf ben ik trouwens nog weleens gekker als ik iemand help. Ik rijd weleens eerst het paard los voordat mijn vriendin erop stapt. Staat ie iig fijn aan de hulpen en kunnen we de echte "problemen" aanpakken.

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:09

In tijden dat er weinig concoursen zijn stappen we binnen de vereniging ook regelmatig op elkaars paarden. Dus de B ruiters op de knollen waar alle knopjes op zitten en andersom. Werkt vaak ook erg verhelderend.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:09

Dat doe ik ook wel eens............ Haha! Haha! Haha!

ik ben daar zowizo niet moeilijk in hoor, ik stap snel op......... sterker nog ik wil met al mijn kapsones ook nog wel eens zeggen.......... stap maar af dan doe ik het even voor Haha! Haha! Haha! Haha! (brengt me soms ook nog wel eens in een lastig pakket hoor )


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, lovelance en 38 bezoekers