Toch nog een vraag over Taconis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Toch nog een vraag over Taconis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 10:18

Ik heb net alle topics over Taconis bekeken, maar ik heb toch nog een vraag. Mijn paard is nu kerngezond, het straalt er werkelijk vanaf en gelukkig maar. Echter, zij is ongeveer de enige bij ons op stal die nog geen schimmel heeft gehad (het heerst er sinds een maand of wat). Komt door haar goede gezondheid natuurlijk Haha! . Maar nu ga ik over 2 weken verhuizen naar een andere stal. En ik ken mijn paard: dat wordt stress . En ben ik bang dat haar weerstand afneemt en die schimmel toch nog uitbreekt. Daarvoor heb ik nu een homeopatisch weerstandverhogend middel van iemand gekregen maar ik ben niet echt overtuigd moet ik zeggen. a) ik geloof niet in homeopathie, maar goed daarin ben ik een van de weinigen, dus ik wel best aannemen dat het wèl werkt Bloos ... maar b) het is van Taconis, en na wat ik heb gelezen, ben ik bang dat het de weerstand helemaal niet verhoogt, maar dat het de gezondheid van mijn paard in gevaar brengt Verward ! Dus ik durf het niet te geven. Ze zeggen van homeopathie altijd "baat het niet, dan schaadt het niet" maar toch twijfel ik daar nu aan. Ik ben benieuwd naar jullie mening!! Overigens bel ik morgenochtend ff de DA op het spreekuur voor advies.


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:44

Figuren zoals Taconis proberen altijd je portemenix leeg te roven Boos! . Als je paard goed in zijn vel zit en er goed uitziet en rijden gaat goed, waarom geef je dan iets wat je paard eigenlijk niet nodig heeft. Verward
Je neemt toch ook geen aspirine in als je geen hoofdpijn heb, maar gaat denken dat je misschien hoofdpijn mogelijk zou kunnen krijgen vandaag?

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:59

Je zou met je dierenarts kunnen hebben over die nieuwe enting tegen schimmel. Maar bij ons op stal hebben weer op deze entingen allergische reacties gehad, dus of dat nou zo handig is.

Als je paard in goede conditie is zou ik gewoon gaan verhuizen. Maak alle spullen goed schoon met Halamid of andere goede ontsmettend midde. Ook je sjabrakken, echt alles wat met je paard te maken heeft. Desnoods je paard wassen op de nieuwe stal.

Ik heb meerdere paarden gezien die het spul hebben gebruikt van Taconis en bij geen paard verbetering gezien. Het is duur, stinkt vreselijk en is in mijn ogen geldafzetterij. Wil je toch iets doen aan weerstandverhoging, neem dan enchinaforce, dat is tenminste nog bewezen.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 11:40

Ik denk er net zo over als jullie, maar ik vind het toch leuk om jullie meningen te horen. Wel maak ik me een beetje zorgen over de verhuizing omdat mijn paard zo'n stresskip is, maar ja, aan de andere kant, ze krijgt het hartstikke goed, dus wellicht breekt haar stress haar weerstand niet af. Ik ben benieuwd nog naar andere reacties!!
Overigens heeft een veearts ooit tegen mij gezegd dat ik me niet zo snel zorgen hoef te maken over schimmel bij mijn paard omdat ze zo'n vette huid heeft. Leuk om te horen, maar wie heeft hier meer van gehoord, dat dat zo is? Ik zal iig alle spullen even schoonmaken met Halamid, of met Imaverol wat ik al uit voorzorg had gekocht.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:14

Eleonoor schreef:
. Wil je toch iets doen aan weerstandverhoging, neem dan enchinaforce, dat is tenminste nog bewezen.


Of een gewone vitaminekuur, dat kan om deze tijd van het jaar, met de vachtwissel en dadelijk de influenza entingen, ook absoluut geen kwaad.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:02

Heb ook goede ervaringen met echineaforce: van Bloem. Kan je bij de drogist kopen je hebt 300 ml. flessen en die zijn dacht ik rond de 16 euro. Paar dagen 5 ml. geven en daarna 3 ml. (kuurtje). Gewoon in een potje doen en opzuigen met een spuitje (zonder naald) en dan in de mond spuiten. Even niet laten eten en het werkt het beste.

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:30

'Baat het niet, dan schaadt het niet', is echt onzin. Alles wat je inneemt (of je paard) heeft invloed. Wat en hoe is niet altijd meteen duidelijk, maar je brengt toch echt iets in het systeem.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:40

Ik ben echt hartstikke super anti Taconis..... maar dat weerstandsspulletje wat hij geeft heb ik nog geen problemen van gehoord. Het is ook gewoon een homeopatisch "mensen" middel dat hij in "paarden" concentratie levert. Ik heb er ooit de ingredienten van gezien en er zat ongeveer hetzelfde in als in het homeopatische weerstandskuurtje van VSM wat ik via mijn reguliere DA eens gehad heb. Ik verwacht dus echt niet dat je paard dood neer zal vallen en zelf dat het zijn weerstand eventueel kan verhogen...... ondanks mijn giga-weerstand tegen Taconis Tong uitsteken

Maar goed..... een kuurtje van VSM is natuurlijk altijd veiliger (alleen al qua productie e.d.) dus misschien kun je je eigen DA vragen of ie zo iets voor je kan bestellen. Die van VSM was iig helemaal niet duur.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:44

VSM produkten kan je bij een goede drogist (DIO) zo bestellen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 11:02

Dus VSM producten voor mensen helpen ook voor paarden zeg maar? En Kitten, om wat voor vitaminekuur gaat het dan? Iets van de veearts of een toevoeging als Max H ofzo?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:12

Ik bedoel de kuur in pastavorm die net zoals een wormspuit verpakt is (DA).
Met Max H heb ik zelf geen ervaring, maar daar hoor ik toch wel goede dingen over, misschien 1 van de andere bokkers?
Sommigen medicijnen en vitaminenpreparaten van mensen, worden ook voor dieren gebruikt, al is het doseren soms wat lastig, omdat je niet altijd kunt doseren op gewicht. Dus wat dat betreft kun je misschien beter kiezen voor iets wat al direct is gedoceerd voor paarden.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:29

Ik zou gaan voor Bach Bloessems.

Bij verhuizing gebruik ik de Rescue druppels en de Walnut.

Ik heb erg goede ervaringen hiermee. Zelfs mijn super stressvogel kwam als beste door de verhuizing van allemaal. Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:07

Sall schreef:
'Baat het niet, dan schaadt het niet', is echt onzin. Alles wat je inneemt (of je paard) heeft invloed. Wat en hoe is niet altijd meteen duidelijk, maar je brengt toch echt iets in het systeem.


Als je niet gelooft in homeopathie dan is het idd *wel* baat het niet dan schaad het niet. Het enige dat je je paard geeft is een beetje alcohol... Dit geld idd niet voor natuurlijke producten of kruiden oid.

Over Taconis: het paard dat ik vreoeger reed, en alle andere paarden van die stal werden behandeld (of worden, dat weet ik niet) door Taconis. Zij waren daar altijd erg over te spreken. Nu was ik toen nog niet zo op de hoogte van alternatieve dingen. Taconis is volgens mij ook geen homeopaat. Hij werkt meen in samen met een accupuncturist en kruidengeneeskundige en dat is wel even heel wat anders!

Maar hoe dan ook, of je gelooft in wie of wat dan ook dat doet er niet toe. Ik zou het spul zeker *niet* gebruiken. Het is niet voor jouw paard voorgeschreven!
Tuurlijk ken jij je paard het best, maar ik zou me niet zo druk maken om de verhuizing, hoe drukker jij je maakt hoe drukker je paard zich maakt, dat is zeker.

Succes Lachen

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:19

Ik zou het niet doen, kost je alleen maar geld. Krijgt ze dadelijk toch schimmel kan je haar toch behandelen? Zo snel zal ze het niet krijgen hoor!
Ik zou geen risico nemen.
Mijn paard heeft de weerstanddruppels gehad, heb er weinig van gemerkt, had wel het idee dat ze er shagerijnig(hoe je het ook schrijft Haha!) van werdt...

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 13:42

NienkeMulder schreef:
Als je niet gelooft in homeopathie dan is het idd *wel* baat het niet dan schaad het niet. Het enige dat je je paard geeft is een beetje alcohol... Dit geld idd niet voor natuurlijke producten of kruiden oid.

Over Taconis: het paard dat ik vreoeger reed, en alle andere paarden van die stal werden behandeld (of worden, dat weet ik niet) door Taconis. Zij waren daar altijd erg over te spreken. Nu was ik toen nog niet zo op de hoogte van alternatieve dingen. Taconis is volgens mij ook geen homeopaat. Hij werkt meen in samen met een accupuncturist en kruidengeneeskundige en dat is wel even heel wat anders!

Maar hoe dan ook, of je gelooft in wie of wat dan ook dat doet er niet toe. Ik zou het spul zeker *niet* gebruiken. Het is niet voor jouw paard voorgeschreven!
Tuurlijk ken jij je paard het best, maar ik zou me niet zo druk maken om de verhuizing, hoe drukker jij je maakt hoe drukker je paard zich maakt, dat is zeker.

Succes Lachen


Ben ik het niet met je eens, ik geloof nl wél in homeopathie (heb er goede resultaten van gezien in de dierenarts praktijk waar ik werkte) Maar het is toch iets meer dan alleen alcohol.
Je brengt iets in in het lichaam, in mijn ogen is het dan nooit, baat het niet dan schaadt het niet. Ik vind dat te veel mensen daar te makkelijk over denken. Gewoon even goed nadenken, wat je wilt bereiken en hoe. Niet zomaar iets toedienen, dat bedoel ik!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:00

Rosanna schreef:
Dus VSM producten voor mensen helpen ook voor paarden zeg maar?


Dat kan, maar hoeft niet...... alhoewel ik zeker weet dat het voor SOMMIGE zaken wel zo is, ik zou het iig NIET zomaar proberen, wat voor een mens goed is kan voor een paard gevaarlijk zijn (en andersom natuurlijk). Ik zou niet zelf gaan expirementeren.

Wat ik van VSM gekregen heb was weldegelijk voor dieren bestemd (ik dacht ook voor hond).

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

NienkeM

Berichten: 564
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:01

Sall schreef:
Ben ik het niet met je eens, ik geloof nl wél in homeopathie (heb er goede resultaten van gezien in de dierenarts praktijk waar ik werkte) Maar het is toch iets meer dan alleen alcohol.
Je brengt iets in in het lichaam, in mijn ogen is het dan nooit, baat het niet dan schaadt het niet. Ik vind dat te veel mensen daar te makkelijk over denken. Gewoon even goed nadenken, wat je wilt bereiken en hoe. Niet zomaar iets toedienen, dat bedoel ik!


Dat snap ik. Als je wel in de werking homeopathie gelooft dan is het een heel ander verhaal. Maar de TS gaf aan hier niet in te geloven. Vandaar mijn reactie dat je dan ook niet bang hoeft te zijn omdat je gelooft dat je je paard een beetje alcohol geeft.
Maar nogmaals het gaat om Taconis en dat is volgens mij geen homeopaat. In dat gevaal gaat het 'baat het niet dan schaad het niet' principe zeker niet op!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:59

weerstand en schimmel hebbe niet veel met elkaar te maken, schimmel kan je alleen krijgen als je besmet bent door een ander paard..

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:27

Princess schreef:
weerstand en schimmel hebbe niet veel met elkaar te maken, schimmel kan je alleen krijgen als je besmet bent door een ander paard..


volgens mijn DA heeft weerstand en schimmel alles met elkaar te maken.... paarden zouden altijd diverse schimmelsporen bij zich dragen, die alleen kans krijgen als de weerstand van het paard daalt. Met het wisselende weer van de laatste tijd is het niet verwonderlijk dat de weestand van veel paarden wat lager is en dan zie je dus veel schimmelinfecties bij paarden. Werkt net zo'n beetje als met verkoudheid.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:55

Sosha schreef:
volgens mijn DA heeft weerstand en schimmel alles met elkaar te maken.... paarden zouden altijd diverse schimmelsporen bij zich dragen, die alleen kans krijgen als de weerstand van het paard daalt. Met het wisselende weer van de laatste tijd is het niet verwonderlijk dat de weestand van veel paarden wat lager is en dan zie je dus veel schimmelinfecties bij paarden. Werkt net zo'n beetje als met verkoudheid.


KLopt als een bus. Vaak krijgen paarden met een flinke verkoudheid of andere ongemakken een schimmel infectie.
Is de weestand goed, dan is de kans op schimmel heel klein.

In elke stal is er een schimmel te vinden. Bij een lage weerstand is het paard er niet tegen bestand en de schimmel kan toe slaan.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 18:29

Ja precies, en ik denk dat het onvermijdelijk is dat mijn paard besmet is geweest. Bijna alle paarden hebben het gehad, en ondanks de bordjes "niet aaien" zijn er altijd wel kinderen die toch eerst het ene en dan het andere paard aaien >;) . Wel heb ik altijd mijn spullen goed beschermd tegen besmetting. Elke dag een schoon schabrak bijvoorbeeld, een schone rijbroek en jas etc Tong uitsteken . Volgens de veearts die ik vanochtend heb gebeld, kan ik nu alleen nog maar de spullen op de dag van de verhuizing in de imaverol zetten en verder achtte hij de kans toch klein dat de weerstand zou dalen door de verhuizing, hoewel hij mijn paard kent en weet wat voor stresskip het is. Ik moet alleen even iets minder zwaar trainen en lekker veel buiten losgooien in de paddock ...dan komt het wel goed, zei hij! In ieder geval: allemaal onwijs bedankt voor het meedenken OK dan! !

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:14

Dart weerstandsspulletje heeft mijn paard over een rhino-infectie heen geholpen. Hij was doodziek, zwaar atactisch en opgegeven door de dierenarts en de verzekering..
Prima spul dus. Als ik weer problemen krijg met zijn weerstand bel ik als eerste Thijs.

Goedgekeurd onderschrift :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 17 bezoekers