het het begint weer..!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

het het begint weer..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:06

Ik heb sinds 20 januari een pony erbij maar
die moest ik dan wel zelf inrijden..
Dat gaat allemaal wel goed ik heb alleen
wat broblemen met de galop want ze gaat veel te snel
Ik deed al mee aan de wedstrijden(A) maar toen de b..
Tsja...Ze is nogal heel erg snel in de galop en ze maakt te veel galopwissels..Ik heb onderhand wel de b7 gedaan maar ze ging en hard en in de verkeerde galop en op de andere hand ging ze zelfs nog stil staan om op der gemak te poepen(heb ik afgeleerd)
Toen ging ze weer een tijdje hardstikke goed..Maar tsja dan het probleem nu gaat ze echt heeel vaak overspringen en ook nog eens veel te hard.
Ik dacht eerst dat het aan der bloed lag want ze is half arab..
Maar de andere arab.. gaan ook niet zo hard..
Zou ik er gewoon door iemand anders er dat laten leren of wat..?
Geef a.u.b tips.. *LOL*

1 ding:Het leg niet aan dat ze jong is en dat ze geen evenwicht heeft want dat heeft ze echt wel.. Ach gut
(af en toe)doet ze wel rustig maar soms ook nog in draf

HeLp..hElP.. Lachen Knipoog Haha! Scheve mond


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:19

Voor zover ik het nu kan beoordelen kun je drie dingen doen:

1. het door iemand anders laten aanleren, maar dan zit je wel met het probleem dat je pony het straks bij jou ook moet doen en niet alleen bij die andere persoon

2. Als ze weer eens zo hard gaat in de galop: laten doorgalloperen! en liefst nog een beetje harder en pas stoppen als JIJ dat wilt (dus als je pony het zat is nog even doorgaan). Dit werkt alleen niet bij alle paarden, Ik ken er genoeg die zich dan gewoon zouden doodrennen.

3. Aangaloperen (zorg er dan wel voor dat je goed diep gaat zitten en probeer haar op te vangen) zodra je pony harder gaat meteen terug naar draf! en op die manier proberen je pony steeds langere stukken rustig te laten galopperen.

En heb je les? zo niet dat is dit ook zeker aan te raden.

Ik snap niet precies wat je bedoeld met overspringen: springt ze dan ineens in de andere galop aan of gaat ze overkruist galopperen?

Voor dat 1e zou ik niet zo 1.2.3 een oplossing weten, maar als ze overkruist gaat lopen is het heel belangrijk dat je haar meteen terugneemt! dit is namelijk heel slecht voor je pony. Misschien doet ze dit omdat ze vastzit, niet soepel genoeg is of niet goed buigt voor je been (ik noem maar een paar opties). Probeer goed haar achterhand eronder te rijden en haar rond te houden!

Succes ermee!

Methodiek
Berichten: 1827
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 20:22

AnnaBabs schreef:
Voor zover ik het nu kan beoordelen kun je drie dingen doen:

1. het door iemand anders laten aanleren, maar dan zit je wel met het probleem dat je pony het straks bij jou ook moet doen en niet alleen bij die andere persoon

2. Als ze weer eens zo hard gaat in de galop: laten doorgalloperen! en liefst nog een beetje harder en pas stoppen als JIJ dat wilt (dus als je pony het zat is nog even doorgaan). Dit werkt alleen niet bij alle paarden, Ik ken er genoeg die zich dan gewoon zouden doodrennen.

3. Aangaloperen (zorg er dan wel voor dat je goed diep gaat zitten en probeer haar op te vangen) zodra je pony harder gaat meteen terug naar draf! en op die manier proberen je pony steeds langere stukken rustig te laten galopperen.

En heb je les? zo niet dat is dit ook zeker aan te raden.

Ik snap niet precies wat je bedoeld met overspringen: springt ze dan ineens in de andere galop aan of gaat ze overkruist galopperen?

Voor dat 1e zou ik niet zo 1.2.3 een oplossing weten, maar als ze overkruist gaat lopen is het heel belangrijk dat je haar meteen terugneemt! dit is namelijk heel slecht voor je pony. Misschien doet ze dit omdat ze vastzit, niet soepel genoeg is of niet goed buigt voor je been (ik noem maar een paar opties). Probeer goed haar achterhand eronder te rijden en haar rond te houden!

Succes ermee!

Heel erg bedankt voor je bericht..
En ik heb wel een instructeur en ik heb
alles geprobeert dus ik denk dat ik er
dan gewoon dooriemand anders het laat leren..


AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:28

als het je zelf niet lukt kan dat idd een oplossing zijn Haha!. Het zou wel goed zijn als je er dan wel bij betrokken word. Dat die persoon jou uitlegt wat hij aan het doen is en dat je dan zelf ook de vorderingen ziet. Als het met die persoon goed gaat kan hij/zij je daarna misschien ook helpen om het zelf te doen!

succes ermee!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers