Paasseminar Emiel Voest over 5 elementen voer

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Paasseminar Emiel Voest over 5 elementen voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 20:34

Wie is er misschien geweest en /of voert het al?
Ben benieuwd Lachen

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:09


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 21:42

ja klopt die bedoel ik Haha!

PAASSEMINAR

Freestyle trainingscentrum Emiel Voest organiseert elk jaar een Paasseminar. Dit jaar staat het seminar in het teken van de VIJF ELEMENTEN. Het seminar duurt één hele dag en gedurende deze dag zullen verschillende sprekers toelichting geven op de vijf elementen theorie. Als eerste spreker komt de holistisch dierenarts Eric Laarakker aan het woord. Als grondlegger van de karakterindeling volgens de vijf elementen theorie zal hij dieper ingaan op de verschillende facetten van de filosofie die achter deze theorie schuilt. Gekoppeld aan de karakterindeling zit een verschil in benadering van de verschillende elementen. Dat deze verschillende benadering gevolgen heeft voor de training zal freestyle trainer Emiel Voest voor U toelichten. Ook voor de verzorging heeft de vijf elementen theorie gevolgen en niet in de laatste plaats voor de voeding van Uw paard. De heer Jan de Boer is initiatief nemer van het vijf elementen voer van de firma Equiral. Hij zal tekst en uitleg geven over het ontstaan en het gebruik van het voer. Na de lunch zal haptonome Frieda van den Berg een duidelijke uiteenzetting geven over het begrip haptonomie. Door het zelf doen van een aantal praktische oefeningen wordt dit een interactief onderdeel van het programma. De connectie tussen haptonomie en de freestyle methode wordt U weer duidelijk gemaakt door Emiel Voest. Hij laat zien hoe hij deze begrippen in zijn training gebruikt. Wieke Huisman zal laten zien en vertellen wat dit voor invloed heeft op haar manier van werken. Waar mogelijk worden weer paarden gebruikt om de praktijk te ondersteunen. Tijdens de gehele dag is er ruim gelegenheid om vragen te stellen aan de diverse sprekers. Er zijn ook weer verschillende stands aanwezig waar U voor informatie terecht kunt!
PAASSEMINAR
LOCATIE Emiel Voest Freestyle traininscentrum
Echtenseweg 11 – 7963 PC – Ruinen (Drenthe)
DATUM Vrijdag 29 maart of zaterdag 30 maart
TIJDEN Beide dagen: aanvang 9.30 (zaal open 9.00) einde 17.00
PRIJS € 50= p.p. inclusief koffie/thee en lunch
RESERVEREN Telefonisch: 0522-472900 (werkdagen 9.00-12.00)
Email: voest.zorge@wxs.nl of www.emielvoest.nl



Home Emiel Voest Freestyle Trainingscentrum

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 06:55

Ben benieuwd of mijn pony daar ook nog besproken wordt/werd, heb namelijk een klacht gestuurd dat dat zogenaamde voer allergische reacties in de hand werkt, mijn paardje sloom en sjagarijnig werd, niks niet meer levensvreugde.
Toen ik dr mijn oude voer weer gaf was ze weer helemaal happy en staat weer zonder bulten te glanzen in dr stal. In theorie is het leuk en de karakterbeschrijving klopt wel, maar qua voer, nee voor mij niet meer.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 07:42

Ze hebben daar toch een term voor bedacht? "Commerciele bullsh*t" volgens mij. Jammer dat Voest zich leent voor dit soort rubbish. Hij kan beter paarden blijven temmen....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 09:16

ik weet dus niet of ze ook de tegens behandelen vippie Verward

Wat heb je zelf terug gehoord toen je deze klacht bij hun legde?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

commercieel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:34

tja, ik heb heeeel lang getwijfeld of ik nu wel of niet moet geloven in bepaalde benaderingen over het welzijn van onszelf en de beestjes.
soms twijfel ik nog steeds.
maar de nieuwe reclame campagne van equiral is absoluut een commercieel gebeuren. Dat moet enorm veel gekost hebben die advertenties. Daarbij zetten ze personen in, die naam hebben gemaakt in de alternatieve sector.
Dit is echte commercie. Niks mis mee hoor, want onze hele maatschappij is hierop gebaseerd.
Maar kijk eens naar de prijs die je moet betalen om deel te nemen?
Weleens gekeken naar de samenstelling van equiral en havens?
zit precies hetzelfde in.."alleen de prijs is anders" (edah, c2000. AH, Dirk) Tong uitsteken
wij als consument moeten alleen wel oppassen dat we ons niet al teveel laten verleiden.
Ieder voor zich hoor, maar uh, blijf wel kritisch.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

ow ja....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:36

en als die theorie van 5 typen klopt, dan wil ik ook wel zoiets, maar dan voor mensen!!!!
want waarom zou mijn paard beter moeten eten dan ik? ik zit er toch op? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:18

Gerrie schreef:
ik weet dus niet of ze ook de tegens behandelen vippie Verward

Wat heb je zelf terug gehoord toen je deze klacht bij hun legde?


Na mijn emialtje daarover alleen een enquete formulier gehad waar ik ook mijn klachten niet op kwijt kon (gaan er zeker vanuit dat het echt perfect is dat voer), di briefje bijgeloten. Nooit meer wat van gehoord, lekker klantvriendelijk.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: commercieel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:25

Aurora schreef:
Maar kijk eens naar de prijs die je moet betalen om deel te nemen?
Weleens gekeken naar de samenstelling van equiral en havens?
zit precies hetzelfde in.."alleen de prijs is anders" (edah, c2000. AH, Dirk) Tong uitsteken
wij als consument moeten alleen wel oppassen dat we ons niet al teveel laten verleiden.
Ieder voor zich hoor, maar uh, blijf wel kritisch.


Prijs van natural blends is hetzelfde als Pavo hoor, 25 piek per zak (hier bij Divoza tenminste).
Ik ben opzich wel kritisch, maar ben wel in voor veranderingen als mijn beestje er beter van wordt. Maar dit was dus nu niet het geval. helas, heb het geprobeerd zonder succes.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 18:57

haha Aurora de 5 elementen theorie kan ook op mensen toegepast worden,dus als jullie er nu samen op ingesteld worden Knipoog Haha!

Vippie ik zou dhr Jan de Boer eens persoonlijk e-mailen en je bevindingen er nog eens uiteenzetten of anders ....... Boos! dit is niet netjes afgehandeld.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:14

ik ben er geweest, maar ik voer het nog niet, want daar heb ik geen geld voor.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 18:54

Sonja schreef:
Ze hebben daar toch een term voor bedacht? "Commerciele bullsh*t" volgens mij. Jammer dat Voest zich leent voor dit soort rubbish. Hij kan beter paarden blijven temmen....

alsof hij dat wel kan.. NOT het is gewoon een vette oplichter die alleen maar denkt aan geld.. bah.. moet je maar ff zoeken naar een bericht dak over hem heb gezet (WAARGEBEURD!!)

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:08

Ik voer mijn paard Equiral (sinds een maand of twee), inmiddels wel gemerkt dat haar spronggewricht overvullingen en gallen minder zijn gworden. Soms zijn de overvullingen helemaal weg, hopelijk blijven ze een keer helemaal weg. Wat mijn paard er verder van vindt weet ik niet, mijn voorlopige conclusie is dat ik er tevreden over ben. Sinds een week krijgt ze er ook een blend bij en van het element water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:26

ik had het laatst met mijn leverancier over dit voer. Wij vonden het allebei nogal een modeartikel. Volgens hem vragen vooral mensen met problemen naar dit voer. Zijn sportgerichte klanten willen er over het algemeen niets van weten Haha!

Tja, eigenlijk kun je er van uitgaan dat de betere voermerken allemaal kwalitatief goed in orde zijn. De fabrikant wil verkopen en zoekt dus potentiele afnemers. Zo zie je dat Pavo zich heel duidelijk op de fanatieke sporters richt, en dan met name op de prestatie. Equiral heeft ook al jaren een sportbrok, maar heeft het altijd al meer op de gezondheid gegooid. Daar past dit verhaal dan ook weer mooi bij. Havens heeft al jaren een kruiden-muesli, maar noemt die ineens "reform-mix" en het verkoopt als een tierelier! Haha!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 20:44

Ik denk ook dat dit voer niet de markt veroveren zal .
Wat het wel zou kunnen doen is een ander kijk geven op de verschillende type paarden,als je daar je dan in zou willen verdiepen dan Verward

Ik heb bij Emiel zelf alle blends gehaald ,een handje vol ,omdat ik wil weten hoe het eruit ziet ,ruikt en of het mijn paarden past ,dmv van spiertesten uit te voeren.

Er zal genoeg aandacht aan zijn besteed,maar jammergenoeg ben ik niet op de seminar geweest om kritische vragen te stellen.

Zal aan Ikke en Kawa eens vragen wat zij van de infoavond vonden?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 21:13

Ik voer het mijn paard ook.
Niet zo zeer vanwege het 5 elementen, maar meer omdat mijn paard het op Equiral zeer goed doet.
Equiral Stud is hier niet tot nauwelijks verkrijgbaar, Equiral Sport is iets te heftig qua verhouding energie en gewicht (hij doet het goed op heel weinig maar raakt dan ietwat te rank), Equiral Structuurmix is erg fijn spul maar dan weer erg duur om als hoofdvoer te geven.

Wat voor voer hij als basis op stond, zodra ik hem een schep Equiral Structuurmix bij voerde per dag deed hij het gewoon veel beter op.
Maar dan klopt het natuurlijk niet (qua basis) en ook erg kostbaar om zelf een schep bij te gaan voeren....

Hij doet het nu ook heel goed op deze mix. (Vuur overigens)
Voordeel vind ik ook dat het soort van muesli achtige granenmix is, mijn paard verveelt zich snel op stal en dit houdt hem iets langer bezig.
(heeft ook een speelappel en een lick-it)

Hiervoor stond hij op Dodson&Horrel pasture mix.
Waarschijnlijk had hij het ook iets beter op de Leisure mix gedaan, ware het dat die hier niet zo makkelijk verkrijgbaar is.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 23:49

Toegegeven .. voor paarden die dag in dag uit in de topsport moeten presteren kan een uitgekiend dieët iets betekenen. Vergelijk het met menselijke topsporters.

Voor de fabrikanten van al dat speciale voer is die markt echter veel te klein om winst te kunnen maken. Eigenlijk is die markt er helemaal niet, want de paardeneigenaren die dit nodig hebben zoeken zelf de door hen gewenste samenstelling wel uit.
Dus..... moet de rest van de markt er maar aan geloven en wordt er geprobeerd om ons met veel advertentiegelden van alles door de strot te duwen.

Orri .. dit is niet persoonlijk maar even als voorbeeld. "Hij doet het met dit en dat goed... beter.." Wat dan ? Ik krijg daar echt de kriebels van ! (Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je geen internationale topruiter bent ..weet het niet en kan het dus mishebben met dit voorbeeld Knipoog )

Evenals bij de menselijke sporter (van gemiddeld tot de betere) kunnen paarden toe met normale goede voeding, waarbij de toe te passen variatie in hoeveelheid meer dan voldoende soelaas biedt. Maar ja ... ook de mensen moeten zonodig aan de sportdrankjes en voedingssupplementen toch ? Kijk maar eens bij pupillenelftallen (!) in de voetbalwereld.

Terug naar de paarden Knipoog
In de top kan het gaan om die laatste seconde in een parcours of hindernis. Die seconde maakt het paard echt niets uit ! Dus is ook dat puur in het belang van de ruiter/menner.
Ik denk dat, uitgaande van het belang van het paard, zelfs het omgekeerde het geval is.

Goed hooi is goed hooi, en daarnaast een goede basisbrok, is in vrijwel alle gevallen meer dan voldoende. Wat variatie erbij is natuurlijk leuk. Binnen dit kader zijn er, door hoeveelheden aan te passen aan paard/situatie genoeg mogelijkheden om een paard het goed, dan wel niet goed te laten doen om met orri te spreken.

Ik merk dat mensen zich heel snel laten meeslepen door allerlei dure reclame waarvan de kosten uiteraard weer zichtbaar worden in de prijs van het voer.
Neem eens de moeite om te kijken wat er op het etiketje staat dat verplicht aanwezig is op elke zak voer en vergelijk !

Ik denk dat de kostprijs van een goede kwaliteit brok ongeveer ligt tussen de 2 tot 3 euro per 25 kg. Overigens is dit een persoonlijke gok. De gewone pavo basisbrok vind ik dus al veel te duur. De brok die ik zelf voer kost me ongeveer 5 euro per 25 kg !

Tot slot .. vinden ze het lekker ? Het paard wil immers ook wat toch ?
Een voorbeeld dan maar.
Een "Pavo"buurpaard .. oftewel stal ernaast staat bij het voeren gewoon te wachten of de buurvrouw niet toevallig een brokje bij haar in de stal laat vallen voordat ze aan haar eigen pavo maaltje begint. Zegt genoeg lijkt me.

Het verhaal is weer veel te lang geworden merk ik dus ik besluit maar met:
Waak voor commercie ... het kost ons alleen maar geld.

Bertus.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 23:50

Ik moet toch eens meer oefenen op oneliners.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 23:58

Met dit en dat goed...

Qua vacht, qua lekker in zijn vel zitten, hoefgroei, dan heb ik het verder niet over het rijden.... behalve dan dat het paard niet leeg aan dient te voelen, maar energiek.
Een sportbrok bevat een bepaalde hoeveelheid energie bevat dat hij niet nodig heeft, ik heb zelf toendertijd met Litjens een en ander besproken.
En hij vind het ook erg lekker natuurlijk....
toen hij vorig jaar een virus had liet hij als eerst zijn basisbrok staan, zijn kuil... maar mooi dat hij de structuurmix wel at.

Ik geef overigens bij voorkeur geen biks maar muesli granenmix(en).

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 09:58

hee toch een gebruiker gevonden Lachen
goed dat je er voor uit komt Orri en dat is positief bedoeld.

En voor wat betreft de struktuurmix van Equiral daar heb ik ook alleen maar positieve verhalen over gehoord .Er zijn mensen die als hun paarden niet zo lekker in hun vel zitten het een maand of 2 gaan voeren en ze dan weer zien opknappen!
Dus dat klopt aardig met jouw virusverhaal,ze nemen dan op wat ze verdragen kunnen .

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 09:23

Citaat:
Een "Pavo"buurpaard .. oftewel stal ernaast staat bij het voeren gewoon te wachten of de buurvrouw niet toevallig een brokje bij haar in de stal laat vallen voordat ze aan haar eigen pavo maaltje begint. Zegt genoeg lijkt me.


Persoonlijk eet ik ook liever chocolade dan een bruine boterham?!? Ben het met je eens Bertus dat er uit onze bezorgdheid voor de paarden veel te veel supplementen etc. worden worden toegevoegd aan het voer. Ik ben dus wel overgestapt op Equiral, gewoon op mijn gevoel het voer ziet er mooi uit en het ruikt lekker. Het toeval wil dat de overvullingen bij mijn paard minder (bijna weg) zijn geworden, dit was niet de rede van de overstap, maar wel leuk natuurlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, rien10, Suor, vierhoef en 9 bezoekers