macaroni en/of spaghetti

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

macaroni en/of spaghetti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 23:17

Ik zit me opeens iets af te vragen. Van huis uit ken ik best wel (en vooral) macaroni, en nu ik zelf veelal kook is het meestal spaghetti als het pasta moet worden. Maar het staat of valt toch met wat je erbij doet ?

Wanneer nou kiezen voor macaroni en wanneer voor spaghetti of welke andere pasta dan ook ?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:36

Beetje varieren in je pasta soort is wel zo lekker en leuk. Persoonlijk vind ik Penne het lekkerst.

En ik houd zelf van allerlei varianten sausjes als er maar iets van tomaat, pesto en kaas enz in zit Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 00:00

Zucht... en ik zit hier met iemand waarbij kaas "out of the question" is. En dat terwijl ze wel een pizza met kaas lust, want dan proef je het niet Verward Verward Verward

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:15

Ik vind penne ook lekker, dan gaat het sausje ook "in" de pasta zitten ze maar, mmmm...

Lekker met tomatensaus (zelfgemaakt natuurlijk), stukjes paprika en courgette erdoor, gehakt erdoor... (tsja, bij mij ook geraspte kaas,maar dat hoeft natuurlijk niet!)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:19

Wij gebruiken spaghetti wanneer we combineren met een simpele gehaktsaus met weinig poespas, macaroni als er meer poespas in de saus komt en penne of grote 'schelpen' bij een roomsaus. Vraag me alleen niet waarom... Knipoog Penne vind ik erg lekker, maar macaroni vind ik weer erg fijn omdat ik dan wat overblijft lekker zonder saus kan eten met een beetje boter en zuiker... Vingers aflikken

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:25

als ik macaroni maak. dan roer ik er een prutje van tomatenpuree, gehakt champigons en prei door elkaar en dat door de macaroni roeren.
Dan in overschaal dikke laag kaas er op.. en dan over in! ( als ik zin heb anders gewoon uit de pan op me bord..

Spagetti maak ik een echte saus ... met boter, meel en water een roux maken... en dan bouillion blokje er in.. tomatenpureen door de saus dat het rood wordje kan zoveel saus maken als je wilt. en dan ook uien champignons en troep er in wat je zelf wilt..
Dit schep je op je witte gekookte spagehtti.
Dus ik heb 2 variante// en dan een laag kaas!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:53

Spaghetti maak ik als ik een bolognaise of tomatensaus heb.
Macaroni gaat bij kaas/hamsaus of een heel simpele tomatensaus.
Penne, tagliatelle en andere pastasoorten maak ik bij een ietwat specialere saus (zalm-roomsaus, roomsaus, ...)

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:16

ik vind sausen uit een potje echt vies!! ik houd niet zo van italiaanse kruiden.. daar om maakt ik het altijd zelf

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:22

Cayusejuhh schreef:
ik vind sausen uit een potje echt vies!! ik houd niet zo van italiaanse kruiden.. daar om maakt ik het altijd zelf


Same here, ik zie alleen de link met het topic even niet Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:24

Ik maak bijna altijd macaroni.
Meestal die spiraaltjes, of penne. Spaghetti bijna nooit. Waarom weet ik eigenlijk niet. Verward

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:47

tagiatelle met zalm en wokgroenten!! jamie... ( hmmz volgens mij dwaal ik van het topic af)


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:34

Nope, het gaat nog altijd over pasta Haha! Knipoog

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:41

Wij eten thuis eigenlijk altijd spaghetti met slagroom en spekjes, verder niets, ja kaas. En macaroni met een sausje, vraag me niet waarom maar meestal tomatensaus, hoewel ik iets van tagiatelle roomsaus of carbonara veel lekkerder vind. En dan met hamblokjes, geen spek.... Qua macaroni vind ik spirelli het lekkerste! Vingers aflikken

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 06:51

ham of smack door macaroni vind ik echt om te rillen zo walgelijk... Misselijk

gewoon gehakt er door heen jamiee

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:10

Macaroni eet ik vaak met een saus met stukjes groente erin, spaghetti met een meer gladde saus. Tagliatelle eet ik met een saus met grote stukken groente erin of alleen met groente... vraag me niet waarom. Gewoonte, denk ik.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 00:19

Er zal toch wel een of andere filosofie achter zitten ? Al die verschillende soorten pasta's ?
Zijn er hier geen italiaanse bokkers Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:19

Cayusejuhh schreef:
ham of smack door macaroni vind ik echt om te rillen zo walgelijk... Misselijk

gewoon gehakt er door heen jamiee


Even off topic... maar ik vind smac echt veel lekkerder door de macaronisaus dan gehakt... Haha!

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:52

wij eten best vaak penne. ik vind dat veel lekkerder. en idd het houd de suas goed vast. wij pakken altijd zo een spagheroni pot saus. en doen daar zelf gehakt,uitjes,bosuitje en wat knoflook doorheen.
is echt heel lekker!!

Lachen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 13:06

vikki schreef:
Even off topic... maar ik vind smac echt veel lekkerder door de macaronisaus dan gehakt... Haha!


Dan maar even "off" mijn eigen topic haha ... dat "gerulde" gehakt ben ik ook niet zo'n fan van. Zo droog allemaal, maar ik zal vast wel wat fout doen.

En vikki: op een of andere manier heb ik het idee dat je hele lekkere macaroni kunt maken. Ik verwacht dus per omgaande een pb'tje met het recept Haha!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:51

Ik eet het niet vaak, maar macaroni met kaassaus is zooo lekker!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:59

Als je op de menukaart bij een Italiaans restaurant kijkt, zie je ook al verschillen in gebruik van de soorten pasta.

Spaghetti is altijd met bolognese, carbonara.
Macaroni (die kleine, elleboogjes gebruiken ze volgens mij niet)
En Penne en andere wat 'luxere' pastasoorten bij de luxere/vollere sauzen. Eigenlijk is alleen carbonara de uitzondering op de regel daarbij.

Ik vind Penne, Fusilli en vlinderpasta het lekkerst. Gewoon omdat er meer saus aan die pasta's blijft zitten. Haha!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:17

lageveld schreef:
Zucht... en ik zit hier met iemand waarbij kaas "out of the question" is.


Bloos! Ach gut

Voor pastasalade gebruik ik altijd fusilli (tricolore), voor mac&cheese (sorry Tong uitsteken ) elleboogjesmacaroni, maar verder varieer ik meestal wat. Als de saus grotere stukken bevat (bijvoorbeeld broccoliroosjes) gebruik ik ook groffere pasta zoals penne of vlindertjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goldith, M1994 en 14 bezoekers