nog steeds niet ok met mn opa en oma

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 20:06

tijd geleden had ik hier mn hart gelucht over de ruzie tussen mn vader en mn oom en mn opa en oma. Ondertussen is mn vader jarig geweest en mn opa en oma zijn wel op zn verjaardag gekomen. Ik had dus wel weer wat hoop dat t goed zou kunnen komen. Totdat er een verkeerde opmerking gemaakt werd door mn opa, over spullen van iemand uit de familie (volgens mij van mn opa's zus). Heel vaag.
Gister was mn opa jarig, ik ben er 's middags heen geweest met mn broer en t was gewoon gezellig, alsof er helemaal niets aan de hand was. 's Avonds gingen mn ouders, en dat was dus helemaal niet leuk. hoorde ik gisteravond toen ze terugkwamen. Er was een gespannen sfeer, mn opa en oma deden hun best om t vooral niet over die stomme ruzie te hebben en daar konden mn ouders weer niet tegen maar goed. ze hebben tenminste geen ruzie zitten maken dus dat valt weer mee. Mn oom is niet naar de verjaardag van zn vader geweest, hij wil t gewoon niet meer. Mn vader heeft zoiets van 'de deur op een kiertje open laten staan om t uit te kunnen praten'. Daarom is ie gister wel geweest, anders was hij ook niet gegaan. Het is zo dubbel, het zijn en blijven mn opa en oma en de ouders van mn vader, maar ze doen zo vreemd tegen mn vader, hij doet alles fout en mn oom ook.
vandaag had mn oma mn oom opgebeld en ze hebben weer ruzie gehad, omdat mn oom dus niet geweest was op mn opa's verjaardag. Mn oma was toen opmerkingen gaan maken die ze niet had moeten maken en mn oom heeft de hoorn erop gegooid. laaiend was ie. tijd later belde mn opa ons op, of mn vader er was. Nog geen 5 min later belde mn oom, ook of mn vader er was. toen wist ik al dat t weer fout zat. mn opa had gevraagd of paps terug wou bellen, en mn oom vroeg t zelfde. eerst had mn vader mn oom gebeld en toen wou ie mn opa al niet meer opbellen maar dat heeft ie toch nog maar gedaan, later op de avond. hoe dat gesprek gegaan is weet ik niet en wil ik niet weten, volgens mij wel weer dikke ruzie. Nu is mn vader naar mn oom toe om ff te praten en lucht ik mn hart hier even. vanmiddag ook nog met mn vader staan praten over die domme ruzie, mn vader heeft me precies verteld hoe hij erover denkt en ik kan dat wel begrijpen. hij wil ook wel dat t goedkomt (blijven toch zn ouders) maar hij kan er verder niets mee. mn opa en oma hebben m nogal uitgemaakt voor iemand zoals hij beslist niet is en hij wil dat zij hun excuses daarvoor aanbieden. Maar dat doen ze dus niet en tot die tijd wordt er dus niets uitgepraat. heel naar allemaal. ook voor mn neefjes is t erg, zij zijn laatst hun andere opa verloren en nu zien ze deze opa ook al niet meer omdat er ruzie is met hun vader en opa en oma. ik denk niet dat zij dat kunnen snappen, tenminste de jongste niet. we merken wel hoe t verder gaat

bedankt voor t lezen in ieder geval, ben blij dat ik t hier kwijt kan

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:11

hee meissie wat naar.
weet niet goed wat ik moet zeggen, maar weet wel wat je meemaakt.
heel veel sterkte hoor.
knuf renate

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:11

he maaikje
keep smiling en je weet me te vindne
kusje

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 20:16

thnx! ach ik blijf gewoon stille hoop houden (heeeele stille hoop) dat t toch nog uitgepraat wordt allemaal. Always look on the bright side of life zullen we maar zeggen denk ik...
mn vader had op zn verjaardag weer een beetje hoop maar na die ene opmerking ook niet meer... Nou ik sleur mezelf er wel door heen en met hulp van Marjo, mn bf en wat paardjes moet t lukken. en bokt natuurlijk

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 20:51

klinkt lekker!
Over familie ruzie's kan ik helaas mee praten! In 97 heb ik voor het eerst bewust mijn vaders moeder gezien. Weet niet precies hoe t zit, maar t zit diep. Ik heb haar gewoon niet gekend, mijn oom (mijn vaders volle broer) ook niet. DIe hele familie is een groot vaag gedoe voor mij. Ik weet dus ook helemaal niet anders, en er wordt ook niet over gepraat, mijn moeder zegt af en toe wel iets, maar het is voor mijn vader gewoon traumatisch (toen hij 2 was zijn zijn ouders gescheiden, toen hij 11 was verloor hij zijn vader en moest hij bij zijn moeder wonen, die geen tijd had, hem niet aan kon etc.) Hij komt van Curacao en hij heeft eens gezegd: toen ik in NL kwam (zijn vader had toen al leukemie, hij was 9 toen) en er stond niemand op Schiphol om me op te halen, toen wist ik wat voor familie ik had. Meer heeft hij er nooit over gezegd. Ze hebben ook eigenlijk geen ruzie, maar het is gewoon over en uit, wel hard, maar ja, zo is mijn vader. Mijn andere opa is toen ik 2,5 was overleden, dus die heb ik ook niet gekend. Gelukkig is mijn andere oma over het algemeen Party!! en de hele familie is super tof (10 kids, en nu 25 kleinkids). Dus ik kwam nix te kort, en kom het nog zeker niet, al zit wel iedereen overal en nergens! Ooms (vooral mannen emigreren en trouwen inlandsen bij ons) in Frankrijk, Boston, Canada dus overal familie, als ik ooit nog wereldreisje wil maken! Wil ik niet, want volgens mij lig ik bij de meesten na 1 dag op intensive care omdat ik iets te veel gelachen heb!

Dus: keep a happy face! En anders kunnen wij je wel opvrolijken denk ik?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 23:59

Ik weet ook hoe je je voelt Verdrietig Heb zelf ook de nodige familieruzies meegemaakt. Ik ga er verder niet over uitwijden, anders dan ben ik volgende week nog aan het typen *LOL* Kan er wel een boek over schrijven *LOL* Het is gewoon heel erg vervelend zoiets. Op deze manier zijn ze een goed voorbeeld voor je en weet je voor jezelf dat je zelf zoiets nooit zult doen. Zo heb ik dat ervaren. Veel sterkte Maaike...
groetjes, Caballo

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 08:16

He maaik,
sterkte! Ik weet er zelf gelukkig niet zoveel van. (mijn ouders zijn juist nogal vredestichters, een oom heeft met iedereen ruzie behalve met mijn pa en ma. OK hij heeft dan wel eeen heeeeeele lange gebruiksaanwijzing die je eerst moet lezen Knipoog)
Maar toch heel veel sterkte. Ik weet niet eens wat opa's en oma's zijn (die zijn al heel jong overleden)
succes
zoek maar een beetje rust bij shico
Groetjes petra

:evaw:

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 09:34

weet je. mijn moeder en haar moeder hebben ook ruzie. al heel lang. zeker al 12 jr. ze wil dr moeder ook niet meer zien. maar wat kan er nou ZO erg zijn dat je je eigen moeder of kind niet meer wilt zien. ik snap het niet en ik zal altijd proberen om ruzies bij te leggen. ik heb zelf ook wel vaak moeite met mijn moeder. maar dat komt ook doordat zij eigenlijk net haar eigen moeder is. ik hou daar rekening mee zodat ik niet het zelfde ga krijgen met mijn moeder. hoe moeilijk ik het soms vind.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 09:48

thnx allemaal voor de reacties!

laui -> ja hoor tuurlijk kunnen jullie mij opvrolijken!!

peet -> ik heb maar 1 opa en die wil ik graag lang blijven houden, daarom is t juist zo erg. kan t onwijs goed met m vinden en met mn oma ook maar door die ruzie willen mn ouders niet meer langs (gelukkig zijn ze maandag wel gegaan) dus moet ik alleen of met mn broer. alleen vinnik niet echt heel fijn en mn broer kan niet vaak dus zie ik ze maar heel weinig. echt heel weinig.

Gelukkig heb ik een heel lief vogeltje dat me opvrolijkt, paardjes waar ik nu nog niet heen mag maar dat komt wel weer en bokt helpt me verder... Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 10:08

smile he maaike you know that anders wordt ik heeel boos op je. enneh na de zomer zit je broertje weer gewoon thuis en dan kan je toch wat vaker langs gaan is toch weer een geluk bij een ongeluk. heb wel meelij met je dat ons broertje weer thuiskomt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 10:11

ik dump ons broertje anders nog wel een keertje bij jou hoor marjo!! Extreme duivel

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 10:32

Maaike, ik weet er alles van. Bij ons in de familie zijn dezelfde problemen. Maar ja, men zegt "elk huisje heeft zijn kruisje", maw in elke familie is wel iets. Als je er over wilt praten met mij, dan stuur je me maar een priveberichtje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, LuckySeven, MieLo, Redford en 47 bezoekers