Jeuk na douchen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Jeuk na douchen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 14:45

Ik kom net onder de douche uit en zit hier me helemaal dood te irriteren aan het gejeuk op mijn armen en benen. Argh... Huilen

Wordt er helemaal gek van!
Wie kent dit? En wat kan ik er aan doen?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:46

Droge huid denk ik?
Ik heb t ook wel eens. Goed insmeren met bodylotion helpt dan wel.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:46

Misschien heb je een allergie voor een bepaalde zeep(soort). Kun je geen hypoallergene zeep proberen? Of het ligt aan je wasmiddel van de handdoeken.

Vooral trouwens NIET krabben!

Toos paardloos

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:46

Heb je je toevallig niet met iets gewassen wat nieuw is ofzo misschien ben je er allergisch voor ofzo...Ik heb het ook wel eens als ik te heet in bad ben geweest .

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:46

Misschien is het handig om even langs de huisarts te gaan.
Mijn huid is ook erg droog en jeukerig en ik heb van de huisarts vette vaseline zalf gekregen om erop te smeren.

[o]

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:55

Mijn ex had dit ook, die had te heet gedouched en en vochtarme huid, dan gaat het trekken en jeuken. Koop een goede bodylotion en smeer je daarmee in. vaseline is puur vet dat sluit je huid alleen maar af, maar je huid neemt het niet echt op..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:57

Idd ik heb het ook weleens, gewoon goed insmeren dan heb ik het niet meer!!!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 14:58

youngster schreef:
Mijn ex had dit ook, die had te heet gedouched en en vochtarme huid, dan gaat het trekken en jeuken. Koop een goede bodylotion en smeer je daarmee in. vaseline is puur vet dat sluit je huid alleen maar af, maar je huid neemt het niet echt op..


Argh, dus ik mag ook al niet meer heet douchen...? Nagelbijten / Gniffelen
He dat vind ik net zo lekker.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:03

te warm gedouched.. vroeger ging ik ook onder een kokend hete douche staan elke dag een half uur Haha! ik kreeg na een tijdje gewoon helemaal schrale plekken en kon amper bukken omdat de huid bij mijn rug dan ontzettend trok..

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:12

Komt me inderdaad bekent voor, na het douchen én elke ochtend insmeren met babybodylotion (geparfumeerde bodylotion maakt de jeuk erger) helpt het beste en het liefst ook douchegel zoals Dove oid gebruiken.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

BloemBloem

Berichten: 16557
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:18

misschien een allergie....
Je huid misschien een keer goed invetten :/


Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:20

ja dat heb ik ook wel is en daar word je best gek van.. na het douche smeer ik me eigen dan meestal in met babyolie en dat werkt wel aardig

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:35

Mhh lijkt een soort allergie. Ik had het erg van Sanex doucheshampoo en bij het merk FA.

Gebruik het nu niet meer dus geen problemen meer.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:41

Probeer een zeep te nemen, wat aan de huidneutraal is en niet PH neutraal. Dove is een zeep die gemaakt is aan de zuurgraad van de huid.. Sanex is volgens mij PH neutraal. Je huid is zelf ongeveer 5.6 5.8 ietsjes zuur dus.. en een neutrale zeep is 7 dus je kan wel nagaan wat er dan gebeurt..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:47

Anti-bacteriële zeep heeft ook een PH van 5.6

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:10

Ik noem het wintervel...dus idd droge huid...Na het douchen insmeren met een olie werkt al heel goed. Lachen

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:12

Dat heb ik ook heel erg. Alleen op mijn benen met name mijn onderbenen, nooit op m'n armen Het lijkt wel zo'n onderhuidse stekende jeuk...vreselijk. Het is zo erg dat ik er echt ontzettend sjagerijnig/aggressief van wordt Haha!

Ik heb het niet altijd en invetten (Zwitsal) helpt ook niet. Zacht of hard afdrogen maakt ook geen verschil. Misschien is het wel een hormonenkwestie Knipoog Ik ben benieuwd naar de overige reacties.

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 16:19

Nou ik heb het dus bij verschillende douchecremes en de ene keer wel en de andere keer niet. Vandaag had ik me zelfs gewassen met Sanex dermo protector (zeepvrij en ph neutraal, speciaal voor de gevoelige huid). Maar ik verging van de jeuk terwijl ik me eergisteren gewassen had met een of ander goedkoop sterk geurend spulletje en toen had ik nergens last van.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:22

Ik had eerst soort exceem en nu alleen nog snel droge huid! ik mocht van de dokter niet te warm douchen en het liefst niet te vaak douchegel gebruiken! en ik had vet spulletje van de apotheek maar dat was echt voor de exceem, ik denk dat gewoon bodylotion ook genoeg is Lachen

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:29

Ik ben allergisch voor de parfum in shampoo's, wasmiddelen, en nog meer van dat soort spul. De ene shampoo kan ik beter tegen als de andere. Misschien heb jij hetzelfde probleempje?

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:31

Ik heb daar ook last van..
En ik ben ook allergisch voor alles waar parfum in zit.
Heb overal exceem, en mag me ook niet te heet douchen en niet te lang.
Ik smeer me 2x per dag in met bodylotion en dat helpt wel.
Moet je wel een neutrale bodylotion kiezen zonder parfum.
Nivea bijvoorbeeld.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:05

Volgens mij gewoon te heet gedoucht, heb ik ook wel eens.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:40

Vroeger had ik dit heel erg vaak, nu veel minder.
Maar bij mij kwam het door bepaalde shampoo's.
Heb toen sebamed geprobeerd (is speciale shampoo) en toen had ik het niet meer, alleen het is wel prijzig.
Nu heb ik er gelukkig niet zo erg last meer van.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:52

Iets tegen jeuk na het douchen.

*scrubben
*in smeren met bodylotion.
*zeepvrije douchegel gebruiken
*niet te heet douchen
*en niet te lang

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:03

Ik heb het ook, maar alleen op mijn hoofd Scheve mond En ik snap echt niet hoe het komt :S


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bellatrix, Googlebot, meintje, Ookami, Paardje02, rien10, Sababber, SentiBot, thirteenn, Vaiqua en 62 bezoekers