Zwempaard!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Zwempaard!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-02 20:54

Hoihoi,

Vandaag ging ik mijn 5-jarige ruin Pleasure rijden. Gisteren had hij vrij gehad omdat hij twee spijkers van het ijzer kwijt was. Dus de smid kwam die er vandaag even bij slaan.
Daarna Pleasure vlug opgetuigd. Ik moet heel wat tuig aan doen. Zijn zadel blijft niet goed liggen en daarvoor heb ik een voortuig naast mijn borsttuig.
Wij besloten om naar de kikkerpoel te gaan omdat de smid zei dat de hoeven veel vocht nodig hadden vanwege het droige weer.
En aangezien wij Pleasure toch aan het trainen zijn voor samengestelde wedstrijden en hij er nooit in durfde was het een goede oefening.
Hij moet 4 mei zijn eerste wedstrijd lopen.
Dus wij ze eerst wat laten lopen op de bospaden en daarna op naar de poel.
Nou, hij was er echt niet van plan om in te gaan. Ik heb over alle boompjes aan de zijkant van de poel gestaan. Nou, toen stond hij bijna op een paaltje.
Dus maar even afgestapt en hem met zijn voorbenen in de poel gezet.
Toen opgestegen en gewacht zodat het andere er eerst in kon om hem te leiden.
Hij volgende de merrie natuurlijk maar halverwege besloot hij om toch maar te gaan zwemmen en sprong naar het midden van de poel. Nou, daarw as het dus diep. Ik voelde dat hij geen contact meer had met de grond en ben er afgezwommen en langs hem meegezwommen, maar ja meneer draaide naar links terwijl ik aan de rechterkant stond. Ik probeerde hem nog vast te houden, maar ik hing al helemaal over zijn kont heen. Dus ik moest hem loslaten. Hij ging netjes via de kant waar we erin kwamen eruit. Ik moest een stukje zwemmen voordat ik vcaste grond onder mijn voeten had. Toen snel door het water eruit gerend en achter Pleasure aangegaan. Die in een sukkeldrafje richting huis ging. De merrie werd helemaal gek en mijn moeder moest afstappen. Dus ik (verzopen) achter Leen (pleasure) aan rennen. Die, toen hij een boom met groene blaadjes tegenkwam stopte en begon te eten, toen kon ik hem pakken. Hij was drijfnat en mijn materiaal en ik ook. Ben maar met leen naar huis gestapt en hij was vervelend de hele weg. Als eventingruiter weet ik dat het paard zijn balans verstoord kan zijn, na een zwempartij. Maar hij was verder oke.
Ik was drijfnat en mijn GSM was verzopen. Doet het helaas niet meer.
Thuis aangekomen eerst Pleasure verzorgt en daarna droge kleren aangetrokken.
We hebben het beide overleefd alleen ga ik nu het water maar in ysselsteijn oefenen met Leen, daar is het maar 30/40 cm diep.

En het wordt nu pas zwemmen in de zomer en niet nu.
Water was wel lekker. En leen vondt dat ook.

Groetjes
Denise

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:58

hihihih wat grappig! maar goed dat jullie allebei niks hebben!
maarre wist nie dat paarden konden zwemmen Haha! Knipoog }> Clown

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 07:22

Hoihoi.

Paarden kunnen zelfs heel goed zwemmen zo lang hun hoofd boven water blijft en vooral hun oren.
In Polen heb ik in de zomer ook met mijn pony gezwommen. Hij is naar daar verkocht en ik ben er naartoe gegaan.