Ernstig ongeluk in Belgie met aanspanning

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Ernstig ongeluk in Belgie met aanspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 22:58

Vanmiddag keken mijn moeder en ik toevallig even naar het belgische journaal, daarin lieten ze zien dat er vanmorgen een paard was verongelukt......

Er was schijnbaar iets niet goed aan het tuig en de koetsier was afgestapt om het te repareren toen er een groep wielrenners langkwam..Het paard schrok hier zo van dat hij met wagen en al in de schelde terecht kwam en uiteindelijk is verdronken voordat het gered kon worden...

Ik heb echt met tranen in de ogen zitten te kijken, allemaal van die nare beelden van dat dode paard dat in de takels hing..... Huilen Huilen Huilen
De koetsier en zijn gezin waren ook helemaal kapot en stonden gigantisch te huilen....

zo zie je maar weer :

Zorg dat je ALTIJD een mes op zak hebt wanneer je aangespannen rijdt!!!!!!!

Zelf maak ik ook nog weleens de fout om in de haast zonder mobiel en mes weg te gaan, maar door dit op tv te zien werd ik wel weer met de neus op de feiten gedrukt om nooit zonder mes op stap te gaan....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:13

En dan te bedenken dat een mobieltje sinds kort voor menner en ruiter verboden is Frusty Frusty
Lang leve de politiek.

Zie ook topic bij boktmeetings.

Bertus

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:16

gatfer wat erg zeg!!!! lijkt me zo erg als je je eigen paardje ziet verdrinken! zo machteloos om niks te kunnen doen! vreselijk gewoon!
moet er niet aan denken!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:49

Whaaaahhh!!!! Echt heel toevallig, daar heb ik van gedroomd!!!
Nou ja, ik lag zelf met Isolda in de dijksloot met de wagen. Ik werd gelukkig wakker voordat de droom afgelopen was.

Maar daar moet je toch niet aan denken aan zoiets. Ik ben blij dat ik dat niet gezien heb. Sjeee..... Echt, ik krijg de bibbers.
Ik heb gelukkig altijd een vlijmscherp mes in mijn zak. Niet alleen aangespannen, ook onder het zadel. Ik vergeet hem nooit! (nou ja... Bloos )

Ik heb hem jammergenoeg ook al eens moeten gebruiken, Isolda lag toen languit voor de wagen. Was nogal een ongeluk.
Maar ik gebruik hem ook voor andere dingen. Ik heb er bv. al eens een schaap mee losgesneden onder weg. Die had zich verstrikt in een touwtje, dombo.

Even handige tip voor je mes. Als je zo'n Herdertje hebt (zo'n inklapmes) daar zit een gaatje in. Touwtje erdoor, klipje eraan en je kunt hem aan het lusje van je broek doen. Zo heb ik hem ook aan mijn rijbroek en zit ie niet in de weg. Hij kan dan stiekum ook niet in je jas zitten, die thuis ligt op een mooie dag.
En neem geen multi-per-dinges-mes. Mijn ervaring is dat je het goede mes er niet zo goed en snel uit kunt halen als bij een normaal mes. Sta je op een kritiek moment met een hoevekrabber of manenmes in je hand *LOL*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:57

ohjee, dit is erg!! Huilen Huilen Verdrietig Verdrietig Arm paard! Verdrietig Verdrietig

gr linda Verdrietig

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 22:24

T zal je maar gebeuren, arm paard. En daar sta je dan macteloos toe te kijken hoe je paard verdrinkt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ernstig ongeluk in Belgie met aanspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 06:43

Mika schreef:
zo zie je maar weer :

Zorg dat je ALTIJD een mes op zak hebt wanneer je aangespannen rijdt!!!!!!!

Zelf maak ik ook nog weleens de fout om in de haast zonder mobiel en mes weg te gaan, maar door dit op tv te zien werd ik wel weer met de neus op de feiten gedrukt om nooit zonder mes op stap te gaan....


En niet te vergeten eigenlijk ook NOOIT zonder groom weggaan. In dit geval had de groom het tuig kunnen verstellen en de koetsier blijven zitten, dan ben je meer baas over je aanspanning!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 14:51

Helaas heeft niet altijd iedereen de luxe om een groom mee te hebben op de koets.....Ik vind het ook veiliger om met z'n tweeën te rijden.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:15

Anke schreef:
Helaas heeft niet altijd iedereen de luxe om een groom mee te hebben op de koets.....Ik vind het ook veiliger om met z'n tweeën te rijden.


Die luxe heb ik helaas ook niet altijd. Fleur in het enkelspan doe ik ook (te) vaak ZONDER groom, Isabeau in het enkelspan gaat simpelweg niet zonder omdat ze veel te heet is en tweespan doe ik al helemaal niet zonder groom.

Maar je wordt door dit soort dingen wel weer met je neus op de feiten gedrukt. Hoevenkrabber, scherp mes en een groom meenemen als je gaat mennen, ook met het makste paard!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Belinda
Berichten: 297
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 20:45

Mijn vader heeft een x op de kop met het dubbelspan in een sloot gelegen, gelukkig zat er bijna geen water in, ik was helemaal overstuur, ik dacht ff dat 1 van de paarden heel erg stil lag, maar die was juist slim, want die spaarde zijn krachten om in 1 keer uit de blubber te springen, het andere paard had geen krachten meer, en was onderkoeld, en de spieren waren stijf!!
Gelukkig is het nu weer goed gekomen, en ze hebben er zelfs niks aan over gehouden, ze lopen er op hun gemak langs die sloot, en met de marathon speren ze zo het water in!!

Zo zie je ook maar weer dat het ook wel weer 's goed afloopt!!

Bliep


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 47 bezoekers