Wie heeft op het huidige kabinet gestemd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ben je het nog steeds eens met je stemgedrag?

Ja, ik zou weer voor dit kabinet kiezen.
9 (23%)
Nee, ik zou nu op een andere partij stemmen.
26 (66%)
Ik weet het (nog) niet.
4 (10%)

Totaal aantal stemmen: 39


spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:55

Ik heb PvdA gestemd en dat zou ik zo weer gaan doen. Dit kabinet sucks.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:01

Dit kabinet is niet goed, het volgende kabinet is ook niet goed.....mensen zijn toch nooit tevreden met wat ze gekozen hebben!
Want WIJ hebben deze regering gekozen...geen enkele partij zal zijn standpunten voor 100% waar kunnen maken en zal compromissen moeten sluiten.
Nu hebben we weer wat te klagen over bezuinigingen....ze zijn echter wel nodig, NL heeft een beetje te veel gespendeerd de laatste jaren. En mensen .... een partij heeft meer te zeggen als het in het kabinet zit, dan in de Tweede Kamer. Ik ben het lang niet altijd eens met "ons" kabinet, maar ben wel tevreden en denk dat ze het wel vol zullen houden.
Als ik een voorspelling mag doen; het volgende kabinet is links, want alle ontevreden "zwevers" die nu op rechts hebben gestemd gaan weer links stemmen. Om vervolgens weer te zeuren dat het kabinet zo slecht is, want wat de regering ook doet...het is nooit goed in de ogen van de burgers.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:16

CPB geeft zelf aan dat de economie slecht is (dat weet ik), maar dat het kabinet er voor zorgt dat het nog slechter zal gaan met de economie. Dan doen ze het toch niet goed, neem ik aan.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:28

Sylvia schreef:
Hij is niet degene die er nu zo'n zooitje van maakt, dat is Balkenende Lachen En is iedereen nu mijn fouten aan 't verbeteren? Bloos

Nog even een edit: PvdA maakt ook fouten, zeker. Maar ik kon, en kan, me het beste in hun stellingen, of hoe je het ook wilt noemen, vinden. Ik vind het moeilijk om nu te oordelen over een partij van PvdA, zij vormen immers verre van de kamermeerderheid en hebben dus erg weinig in te brengen. Maar gezien 't commentaar en zo ben ik vooralsnog tevreden. Oordelen doe ik zodra zij daadwerkelijk de 'leiding' over Nl hebben.


Hij is niet degene die er een zooitje van maakt, dat is Balkenende?
Mag ik jou even een realitycheck geven?
De zooi die er nu is, is het resultaat van 8 jaar Paars.
8 jaar een regering onder leiding van de PvdA, dus wie maakt er nu een zooitje van?
Die zooi moet nu opgeruimd worden door iemand.
Daarbij heeft de PvdA nooit een standpunt waar ze achter blijven staan.
Ze roepen altijd iets, maar als het er op aan komt draaien ze weer net zo lang tot ze hun standpunten 180 graden gewijzigd hebben.
En dat zou ons dan wel een goede regering leveren?:x
Laat me niet lachen.
Ik lever nu liever iets in, zodat we het over een paar jaar weer allemaal beter hebben, voor zover we het nu slecht hebben in Nederland.
Want ik vraag me daadwerkelijk wel eens af waar al dat gezeik over gaat.
Hoe slecht hebben wij het nou helemaal in Nederland?
Volgens mij zijn we echt geen ontwikkelingsland, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Ik wilde een kabinet VVD en CDA, dat heb ik gekregen, en daar sta ik nog steeds achter.
Tuurlijk sta ik niet achter alles wat ze doen, maar ik geloof zeker niet dat er ook maar iemand in Nederland is die compleet achter alle standpunten van 1 partij staat.

Daarbij moet alles wat er nu gebeurt eerst door de Tweede Kamer, waar het overgrote deel van de andere partijen steun geeft aan de plannen, dus we kunnen wel zeuren over het kabinet, maar in wezen is dat dus niet heel reëel.
Laatst bijgewerkt door MissJ op 20-09-04 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:31

Billy schreef:
Ik heb CU gestemd, dit kabinet is niet mijn keus geweest.
Maar ik gloof nooit dat dit kabinet zijn tijd uitdient, en dan zullen we wel weer zien.


Waarom zou dit kabinet de tijd niet uitzitten?
Geef daar eens 1 goede reden voor.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 12:49

Ik heb inderdaad ook van veel mensen (ook de zogenaamde experts Haha!) gehoord dat ook dit kabinet de vier jaar niet vol maakt. Ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden, maar ik vraag me ook af waar dat vandaan komt.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:57

Loesjuh schreef:
Ik heb inderdaad ook van veel mensen (ook de zogenaamde experts Haha!) gehoord dat ook dit kabinet de vier jaar niet vol maakt. Ik zou het eerlijk gezegd niet erg vinden, maar ik vraag me ook af waar dat vandaan komt.


Ik denk dat ze gewoon 4 jaar aanblijven.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:00

Citaat:
....De zooi die er nu is, is het resultaat van 8 jaar Paars.
8 jaar een regering onder leiding van de PvdA, dus wie maakt er nu een zooitje van? ...


En niet te vergeten een NOG oudere erfenis van den Uyl en consorten waardoor we nog steeds opgescheept zitten met een staatsschuld van heb ik jou daar !! De rente moet nog WEL steeds opgehoest worden.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:05

Tja MissJ, sommige mensen vinden het nu eenmaal niet zo leuk als er aan regelingen gezeten wordt die hen goed uitkomen Lachen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:10

Westernfreak schreef:
Tja MissJ, sommige mensen vinden het nu eenmaal niet zo leuk als er aan regelingen gezeten wordt die hen goed uitkomen Lachen

Daar gaat het me helemaal niet om
Waar het mij om gaat, is dat juist de mensen die het al het slechts hebben er het meest op achteruit gaan. En nee, tot die groep mensen behoor ik (gelukkig) niet.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:17

Hoe slecht hebben die mensen het tot nu toe gehad ? En hoeveel slechter krijgen die mensen het ?

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:25

Westernfreak schreef:
Hoe slecht hebben die mensen het tot nu toe gehad ? En hoeveel slechter krijgen die mensen het ?


nou, pas op!
asl ze de plannen er doorheen krijgen en het zieknfonds af willen schaffen,denk ik toch dat er veel mensen in problemen gaan komen!
hoeveel mensen laten nu de tandarts al niet schieten!!
daar merk je nu nog niet veel van,maar wacht maar over een paar jaartjes!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:28

Mexx2 schreef:
nou, pas op!
asl ze de plannen er doorheen krijgen en het zieknfonds af willen schaffen,denk ik toch dat er veel mensen in problemen gaan komen!
hoeveel mensen laten nu de tandarts al niet schieten!!
daar merk je nu nog niet veel van,maar wacht maar over een paar jaartjes!


Het ziekenfinds wordt niet afgeschaft, het wordt vernieuwd.
Daarbij betaal ik nu 56 euro aan ziekenfondspremie per maand, dus voor mij verandert er niet veel, en voor de meeste andere mensen zal dat ook wel meevallen.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:29

Westernfreak schreef:
Hoe slecht hebben die mensen het tot nu toe gehad ? En hoeveel slechter krijgen die mensen het ?


Juist.
We leven niet in een arm land hoor.
Daarbij, toen de pv prive regeling afgeschatf werd om de minima te compenseren, viel iedereen daar weer over.
Dus wat willen we nou?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:30

MissJ schreef:
De zooi die er nu is, is het resultaat van 8 jaar Paars.
8 jaar een regering onder leiding van de PvdA, dus wie maakt er nu een zooitje van?
Die zooi moet nu opgeruimd worden door iemand.
Daarbij heeft de PvdA nooit een standpunt waar ze achter blijven staan.
Ze roepen altijd iets, maar als het er op aan komt draaien ze weer net zo lang tot ze hun standpunten 180 graden gewijzigd hebben.
En dat zou ons dan wel een goede regering leveren?:x
Laat me niet lachen.
Ik lever nu liever iets in, zodat we het over een paar jaar weer allemaal beter hebben, voor zover we het nu slecht hebben in Nederland.


Zeker, ben ik helemaal met je eens dat dit te wijten is aan Paars. Van die standpunten ben ik deels met je eens, maar niet helemaal. Komt bij dat ik van mening ben dat PvdA kan schreeuwen wat ze willen, maar dat het CDA en VVD nog altijd een meerderheid vormen. Ik stoor me er daarom niet zo aan dat ze niet achter hun standpunten blijven staan... Nog niet iig. Inleveren vind ik op zich geen probleem, maar ik vind het nu lichtelijk idioot worden. Dat de ministers maar eens wat inleveren... Afschaffing van het grijze kenteken bv, sorry maar dat vind ik echt van de zotte. Ik ken aardig wat bedrijven die daardoor geheid over de kop zullen gaan. En dat vind ik dus echt téveel inleveren!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:44

Sylvia schreef:
Zeker, ben ik helemaal met je eens dat dit te wijten is aan Paars. Van die standpunten ben ik deels met je eens, maar niet helemaal. Komt bij dat ik van mening ben dat PvdA kan schreeuwen wat ze willen, maar dat het CDA en VVD nog altijd een meerderheid vormen. Ik stoor me er daarom niet zo aan dat ze niet achter hun standpunten blijven staan... Nog niet iig. Inleveren vind ik op zich geen probleem, maar ik vind het nu lichtelijk idioot worden. Dat de ministers maar eens wat inleveren... Afschaffing van het grijze kenteken bv, sorry maar dat vind ik echt van de zotte. Ik ken aardig wat bedrijven die daardoor geheid over de kop zullen gaan. En dat vind ik dus echt téveel inleveren!


maar dat is dus niet de schuld van het kabinet.
Dat ligt aan die eikels die zonodig de boel op moeten lichten.
Dus dat is een punt van eikelige medeburgers die het verpesten voor de rest.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:03

Ik heb me verkeerd uitgedrukt denk ik... Ik vind gewoon dat 't kabinet Balkenende met de bezuiningingen te ver door slaat...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:16

MissJ schreef:
Hij is niet degene die er een zooitje van maakt, dat is Balkenende?
Mag ik jou even een realitycheck geven?
De zooi die er nu is, is het resultaat van 8 jaar Paars.
8 jaar een regering onder leiding van de PvdA, dus wie maakt er nu een zooitje van?
Die zooi moet nu opgeruimd worden door iemand.
Daarbij heeft de PvdA nooit een standpunt waar ze achter blijven staan.
Ze roepen altijd iets, maar als het er op aan komt draaien ze weer net zo lang tot ze hun standpunten 180 graden gewijzigd hebben.
En dat zou ons dan wel een goede regering leveren?:x
Laat me niet lachen.
Ik lever nu liever iets in, zodat we het over een paar jaar weer allemaal beter hebben, voor zover we het nu slecht hebben in Nederland.
Want ik vraag me daadwerkelijk wel eens af waar al dat gezeik over gaat.
Hoe slecht hebben wij het nou helemaal in Nederland?
Volgens mij zijn we echt geen ontwikkelingsland, maar dat zal wel weer aan mij liggen.

Ik wilde een kabinet VVD en CDA, dat heb ik gekregen, en daar sta ik nog steeds achter.
Tuurlijk sta ik niet achter alles wat ze doen, maar ik geloof zeker niet dat er ook maar iemand in Nederland is die compleet achter alle standpunten van 1 partij staat.

Daarbij moet alles wat er nu gebeurt eerst door de Tweede Kamer, waar het overgrote deel van de andere partijen steun geeft aan de plannen, dus we kunnen wel zeuren over het kabinet, maar in wezen is dat dus niet heel reëel.


Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen OK dan!

Wat betreft het wel of niet 4 jaar blijven zitten van dit kabinet?
Aan de ene kan hoop ik van wel omdat ik op termijn verwacht dat we dan uit de mesthoop komen.. het is nu even door de zure appel heenbijten maar dat is nu eenmaal zo. Verwacht alleen dat er dan na dit kabinet een links kabinet komt omdat tegen de tijd van de verkiezingen misschien net alles weer een beetje op de rails staat en de kiezers niet naar de verbeterde situatie kijken maar naar hun gevoel van de laatste paar jaar. Links kan dan vervolgens mooi weer gaan spelen van de harde maatregelen die er door het huidige kabinet genomen zijn.
Wat dat betreft: Laat het kabinet maar vallen en links zijn eigen troep van 8 jaar paars op zien te ruimen kijken wat die voor "leuke" maatregelen nemen om zeg maar de poten weer onder de tafel te krijgen. Dan is of iedereen minstens net zo ontevreden of er komt nog meer mest op de mesthoop bij...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:27

Idd, en als Links dan weer aan de macht is geven ze weer veel te veel geld uit, en zitten we straks nog dieper in de oliebol.
Ik blijf rechts stemmen, dat heb ik altijd al gedaan, en dat blijf ik ook altijd doen.

Daarbij, als onze "fantastische" oppositie zelf eens met goede voorstellen zou komen...Lips are sealed

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:16

Citaat:
Het zijn toch een stel leugenaars die alleen om hun eigen hachje denken, denk je nou echt dat hun een werkelijk beeld hebben van wat er bij de normale mensen leeft? (vanuit hun bewaakte ford in Wassenaar)

Iedereen krijgt een loonbevriezing, maar ministers krijgen wel 30% meer loon het is te triest voor woorden...


Toch blijf ik erbij dat die mensen gewoon geen werkelijk beeld hebben van de situatie waarin 'gewone' werkende mensen verkeren op dit moment. Die gasten verdienen allemaal minstens 1 ton per jaar, dat is toch niet te vergelijken met het normale volk?

Vanochtend op TV gezien met Mr de Geus? "Tja, tja, 't is inderdaad best een hoog cijfer dat gemiddeld DE HELFT van de normale gezinnen in het rood staan". Misschien nog een jaartje de lonen bevriezen en met de inflatie zijn we misschien over 2 jaar weer een 'normale' situatie krijgen.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:06

SP gestemd, en zou dat zeker weer doen... Verder ga ik me er niet mee bemoeien, ga me dan toch onnodig druk en boos maken!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:39

Malibu schreef:
Toch blijf ik erbij dat die mensen gewoon geen werkelijk beeld hebben van de situatie waarin 'gewone' werkende mensen verkeren op dit moment. Die gasten verdienen allemaal minstens 1 ton per jaar, dat is toch niet te vergelijken met het normale volk?

Vanochtend op TV gezien met Mr de Geus? "Tja, tja, 't is inderdaad best een hoog cijfer dat gemiddeld DE HELFT van de normale gezinnen in het rood staan". Misschien nog een jaartje de lonen bevriezen en met de inflatie zijn we misschien over 2 jaar weer een 'normale' situatie krijgen.

Ja, en wie was het ook weer die zei, dat hij zelf toch ook wat in zou moeten leveren Boos! Juist ja.... ook de Geus

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:45

Malibu schreef:
Vanochtend op TV gezien met Mr de Geus? "Tja, tja, 't is inderdaad best een hoog cijfer dat gemiddeld DE HELFT van de normale gezinnen in het rood staan". Misschien nog een jaartje de lonen bevriezen en met de inflatie zijn we misschien over 2 jaar weer een 'normale' situatie krijgen.


Vraag me af hoe het komt dat er dan nog steeds zoveel "normale gezinnen" ieder jaar met vakantie gaan en in een heel behoorlijke auto rijden, etc... probleem is dat de mensen zelf ook gewend zijn geraakt aan een bepaalde luxe en een bepaald uitgaven patroon.. als je daarmee doorgaat als je even wat minder te besteden hebt sta je inderdaad zo rood als je geen aardige spaarrekening achter de hand had.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:52

toscana schreef:
Vraag me af hoe het komt dat er dan nog steeds zoveel "normale gezinnen" ieder jaar met vakantie gaan en in een heel behoorlijke auto rijden, etc... probleem is dat de mensen zelf ook gewend zijn geraakt aan een bepaalde luxe en een bepaald uitgaven patroon.. als je daarmee doorgaat als je even wat minder te besteden hebt sta je inderdaad zo rood als je geen aardige spaarrekening achter de hand had.

Veel gezinnen zouden idd een stapje terug kunnen doen in luxe, dat is absoluut waar
Die mensen worden ook niet zo erg getroffen nu.... Juist de mensen die al een stuk minder luxe leven, of bijv. mensen die veel zorg behoeven enz. die gaan er nu NOG meer op achteruit.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:10

MissJ schreef:
Mag ik jou even een realitycheck geven?
De zooi die er nu is, is het resultaat van 8 jaar Paars.
8 jaar een regering onder leiding van de PvdA, dus wie maakt er nu een zooitje van?
Die zooi moet nu opgeruimd worden door iemand.
Daarbij heeft de PvdA nooit een standpunt waar ze achter blijven staan.
Ze roepen altijd iets, maar als het er op aan komt draaien ze weer net zo lang tot ze hun standpunten 180 graden gewijzigd hebben.
.


Ik ben het met je eens. Heb ook niet links gestemd de afgelopen keer. Wat je zegt klopt helemaal, MAAR in Paars I en II kon PvdA natuurlijk ook niet alles realiseren wat ze wilde; dat heb je met het tegengewicht van een rechtse partij als de VVD erbij. Dan kom je dus tot het illustere poldermodel. Het zal wel gewoon zo zijn dat PvdA nu weer een poosje oppositie kan voeren. Straks staat CDA of VVD in de oppositie en krijgt PvdA weer veel kritiek.

De manier waarop PvdA MET haar dommere acties altijd een hand boven het hoofd gehouden wordt in de media werkt alleen erg misleidend. Hierdoor krijgen mensen die zich niet goed inlezen vaak niet mee hoe de dingen echt in elkaar steken en huppelen ze mee met de meute.