Nederlands studentenkampioen !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Nederlands studentenkampioen !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 21:09

Gisteren (18-09) werd het jaarlijkse SNSK gehouden, ditmaal in Maastricht op de manege van mijn eigen vereniging Lachen .
Het SNSK staat voor Stichting Nederlandse Studentenruiters Kampioenschappen en in elke rubriek mogen de beste 3 ruiters van het afgelopen jaar meedoen.

Ook ik mocht meedoen *LOL* , in de Lb (L2), het hoogst verreden dressuurkampioenschap van dit jaar.

Je rijdt dan dus je proef op de paarden van de desbetreffende manege en ik moest een L2 en een M1 proef.
Uiteraard kennen de ingezette paarden alle figuren Knipoog

Mijn eerste proef ging werkelijk fantastisch Pling
Alles ging eigenlijk goed, enigste mini foutje was een galoppasje waar het even niet moest (wilde hem wat wakker maken voor het aanspringen in galop). Wat kon dat beestje verruimen zeg en wat een genot om te rijden.
Hij had wel de neiging wat te diep te gaan lopen (dat zag ik bij ruiter 1 en 2) dus ik reed het neusje er lekker uit. Mijn tegenstandsters waren het met me eens dat ik dat goed gedaan had Haha!
Resultaat: **tromgeroffel**
1e met 197 (!! Cool ) punten.

Toen proef 2, de M1 proef.
Ging ook goed, dit paardje was zelfs nog wat beter te verzamelen e.d alleen zijn gangen waren wat minder (ook de verruimingen e.d) maar alle figuren (SB, AW, wendingen om de AH) gingen super! Paar kleine foutjes: 2 keer een pasje galop waar het niet moest. Grote fout: verkeerde galop aangesprongen Bloos! (dat was dus een 3 Tong uitsteken ) maar meteen hersteld en de volte 10 m ging er weer super om. 1 van mijn tegenstandsters had ook de verkeerde galop, ook links, dus waren we van mening dat het niet helemaal aan ons lag Cool. Mijn tegenstandsters reden ook weer heel goed
Resultaat:
1e met 177 punten! Haha!

In het totaal was ik dus ook 1e Haha! en ben ik -wederom- Nederlands studentenkampioen in mijn categorie geworden. Ben echt weer superblij *LOL* En bedankt paardjes OK dan!

Foto's Cheese! volgen nog, dan kunnen jullie het beeld zien

(Natuurlijk wordt hier wel wat soepeler gejureerd Haha! vergelijk het met onderlinge wedstrijden e.d. maar de proeven die wij reden op de superknollies OK dan! zouden landelijk ook wel winstpuntwardig zijn geweest, maar uiteraard ook weer niet zooo hoog, maar de jurering is op studentenwedstrijden enigszins aangepast )


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 07:42

he leuk joh!! heb er ooit over gedact om dat ook eens te doen. maar dan springen
gefeliciteerd!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:01

Hey gefeliciteerd!! Echt gaaf! Maar het was op je eigen manege, kende je die paarden dan niet al?

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:15

Gefeliciteerd meis..
Super..


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:22

Gefeliciteerd! Ik ben van plan om volgend jaar ook voor de grap mee te rijden. Krijg je er een concurrent bij Cool

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 10:43

VValar schreef:
Gefeliciteerd! Ik ben van plan om volgend jaar ook voor de grap mee te rijden. Krijg je er een concurrent bij Cool


He leuk, kom ik je misschien wel tegen! Lachen Al ben ik wel bijna afgestudeerd. Enne, 'voor de grap', pas maar op Knipoog in de M rijden allemaal ruiters die landelijk Z rijden/hebben gereden, dus de concurrentie is erg groot *LOL*

Manzano, het was inderdaad op mijn eigen manege, maar ik rijd daar amper omdat ik manegelessen niks aan vind. Ik rijd altijd thuis, bij mijn ouders. Heb ooit 1 keer op het eerste paardje gereden maar op de tweede nog nooit. Echt voordeel heb je er niet van, de concurrentie is zo goed dat iedereen op elk paard zo wegrijdt. (omdat je zo kort mag inrijden, moet het meteen klikken, klikt het niet dan wordt het toch niet wat.... Knipoog )

Verder bedankt allemaal!! Lachen

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:45

Bealy schreef:
He leuk, kom ik je misschien wel tegen! Lachen Al ben ik wel bijna afgestudeerd. Enne, 'voor de grap', pas maar op Knipoog in de M rijden allemaal ruiters die landelijk Z rijden/hebben gereden, dus de concurrentie is erg groot *LOL*


Ah kijk, dan wordt het interessant! Knipoog Tong uitsteken

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:52

Gefeliciteerd!!
Goed gedaan hoor OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:16

Leuk is dat he? Heb er ooit (vroegah Knipoog ) ook nog aan meegedaan in Haaksberegn, was wel lachen. Toen ben ik er in de M1 uit gegaan, maar gingen ze wel door tot de Z dacht ik.
Heb Vos ook wel eens uitgeleend voor de SNS wedstrijd in Haaksbergen, dan ging er een hele vrachtwagen van de manege en paste Vos er nog wel bij in, was ie weer een ervaring rijker.

Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:23

Bealy schreef:
Echt voordeel heb je er niet van, de concurrentie is zo goed dat iedereen op elk paard zo wegrijdt. (omdat je zo kort mag inrijden, moet het meteen klikken, klikt het niet dan wordt het toch niet wat.... Knipoog )


Maar toch vind ik het knap dat je zoiets met een vreemd paard voor elkaar krijgt! OK dan!

En natuurlijk van harte gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:50

super joh

ben erg benieuwd naar de foto's (en hoe je sjaak gaat rijden Schijnheilig )

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:51

sjakie schreef:
(en hoe je sjaak gaat rijden Schijnheilig )


Ow leuk! Wanneer gaat dat gebeuren? Vrijdag? Wil ik ook foto's van zien .


zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:58

Gefeliciteerd! Helaas kon ik er niet bij zijn, maar ik had al begrepen dat het een succes was!

Ook ik mag natuurlijk even trots zijn: Van mijn twee verenigingen hebben we ook kampioenen: Wendy (Hippeia) in de Bb, en Anita (stiekum gewoon een beetje HOP) in de Ba.

Wie gaat er naar de Solleysel?

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:01

ah super joh!!!!
waar ben jij bij die verenigig gegaan???vertel vertel Tong uitsteken wil je concurrente worde Haha! Tong uitsteken but I'll wait for te pictures Knipoog

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:46

Heeyy Marlies Gaaf man!!!
Nou ik vind het sobiezo knap hoor!!

je zegt zelf dat het wat hoger gejureerd word, maar dat mag ook wel want normaal gesproken rij je altijd op dat paard waarmee je wedstrijden rijd en jullie zitten voor het eerst op een totaal onbekend paard en rijd er zo een M1 proef mee Super hoor

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:56

Wat knap hé! Leuk ook, ik ken een paar meiden van het Groningse Parafrid. Ze zijn ook heel betrokken.

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:01

Wat goed!!! Gefelicteerd OK dan! Ben heel benieuwd naar de foto's Lachen

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:16

Was dit vorig jaar niet in amsterdam Tong uitsteken Super hoor!! Gefeliciteerd he

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 15:52

Bedankt allemaal zeg OK dan!
Ik zit hier helemaal te gloeien Bloos echt super!
Ik ben technisch gezien echt geen topruiter ofzo Haha! (heb door verkoop paard en kreupelheid net geen Z gehaald) , maar ik moet wel zeggen dat het rijden op verschillende paarden heel goed is voor je 'feeling', je leert er echt heel veel van. Dat is mijn sterke punt zeg maar.

Passoa"]
Was dit vorig jaar niet in amsterdam Tong uitsteken Super hoor!! Gefeliciteerd he
[/quote]
Vorig jaar was SNSK in Nijmegen en daarvoor in Utrecht Lachen
[quote="Pasha"]
je zegt zelf dat het wat hoger gejureerd word, maar dat mag ook wel want normaal gesproken rij je altijd op dat paard waarmee je wedstrijden rijd en jullie zitten voor het eerst op een totaal onbekend paard en rijd er zo een M1 proef mee Super hoor
[/quote]
Ja, dat is ook de reden dat er wat hoger gejureerd wordt, maar dit was wel wat overdreven Haha!, gelukkig is het dan voor iedereen hetzelfde.
[quote="meiske16"]
ah super joh!!!!
waar ben jij bij die verenigig gegaan???vertel vertel wil je concurrente worde but I'll wait for te pictures
[/quote]
Ik rijd bij de vereniging in Maastricht. Ik zie dat je in Eindhoven woont, daar zit Concorde, lid worden zou ik zeggen Tong uitsteken 30/31 oktober organiseren wij een wedstrijd samen met Concorde in Eindhoven!!! Misschien kun je dan meehelpen/rijden/kijken, er komen meer Bokkers *LOL*
[quote="Kikker"]
Gefeliciteerd! Helaas kon ik er niet bij zijn, maar ik had al begrepen dat het een succes was!
Ook ik mag natuurlijk even trots zijn: Van mijn twee verenigingen hebben we ook kampioenen: Wendy (Hippeia) in de Bb, en Anita (stiekum gewoon een beetje HOP) in de Ba.
Wie gaat er naar de Solleysel?
[/quote]
Was zeker een succes (paar kleinigheden), en HOP heeft het erg goed gedaan OK dan! Ze sliepen nog bij mij, erg gezellig Haha! Ik ga niet naar Solley btw.
[quote="Manzano"]
sjakie schreef:
(en hoe je sjaak gaat rijden )


Ow leuk! Wanneer gaat dat gebeuren? Vrijdag? Wil ik ook foto's van zien .
[/quote]
Ojee, nu zijn de verwachtingen natuurlijk hoog Tong uitsteken Haha!
[quote="Ellebel schreef:
Leuk is dat he? Heb er ooit (vroegah ) ook nog aan meegedaan in Haaksberegn, was wel lachen. Toen ben ik er in de M1 uit gegaan, maar gingen ze wel door tot de Z dacht ik.
Heb Vos ook wel eens uitgeleend voor de SNS wedstrijd in Haaksbergen, dan ging er een hele vrachtwagen van de manege en paste Vos er nog wel bij in, was ie weer een ervaring rijker.

Haaksbergen is het NSK, dit is het SNSK Lachen
Ik wilde dit jaar ook meedoen in Haaksbergen, werd het afgelast Boos!
dat gaat inderdaad tot Z-niveau en is voor iedereen open (buitenlandruiters en binnenlandruiters vanaf La)

Als de foto's komen plaats ik ze bij HAW (en link ik hier) maar ik ken die meiden, dat duurt nog wel ff Haha! Haha! Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 16:11

proficiat zeg!
ik heb dr ook over nagedacht om lid te worden in Nijmegen, misschien ooit nog

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:02

Nou moet ik toch heel even iets rechtzetten....Haaksbergen is het NSC en niet het NSK. NSC is Nationaal Studenten Concours, en NSK is Nederlandse Studenten Kampioenschappen (vorig jaar is Huisen/Arnhem). Om 't duidelijk te houden he Knipoog

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:07

197 punten??? wooow gefeli hoor

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:33

Go Marlies Go Marlies Haha!

Ik wist het natuurlijk al lang Haha! Maar doe het ook nog even hier!

Van harte meid, gefeliciteerd Kusje Kusje

Echt super gedaan, je titel verdedigd en behouden!
Pfoe, dat doe ik je niet zomaar na Tong uitsteken
Geniet ervan .. ennuh... volgend jaar weer zo he!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 21:10

Kikker"]
Nou moet ik toch heel even iets rechtzetten....Haaksbergen is het NSC en niet het NSK. NSC is Nationaal Studenten Concours, en NSK is Nederlandse Studenten Kampioenschappen (vorig jaar is Huisen/Arnhem). Om 't duidelijk te houden he Knipoog
[/quote]
Klopt, dat bedacht ik me ook later Haha! Lijkt ook zo op elkaar he? Tong uitsteken
[quote="shanna16 schreef:
Echt super gedaan, je titel verdedigd en behouden!
Eigenlijk was de vorige titel 2 jaar geleden Tong uitsteken Vorig jaar heb ik geen dressuur SO gereden en kon me zodoende ook niet selecteren Knipoog

Verder dank voor de reacties, erg leuk OK dan!
Voor een idee van mijn rijden (SNSK foto's volgen ooit nog wel eens Haha! )
Ik op de 4-jarige van mijn vader (net ingereden, ik stap er af en toe op om haar wat te leren, dit was op het einde dus al helemaal losgewerkt)
Sorry voor de kwaliteit..
Afbeelding

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:36

En hier weer vanaf de universiteit Gefeliciteerd!
EEEcht super dat je zo een M proef neer kunt zetten als je er nog nooit op hebt gereden!
Maar ik heb dan wel een vraagje. Als er Z-ruiters bij jullie in de M1 rijden, waar zou ik dan moeten met mijn nog nooit wedstrijd ervaring?

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers