is het erg!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

is het erg!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 23:04

ik heb de deken vanavond opgedaan het ze was wel warm onderdeken tegen zweten aan....maa rik heb het wel opgelaten want ze houden van slecht weer morgen en koeler,en ze staat op een stalling dus ik moest wel...kan dat kwaad??? Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:15

Wat voor deken heb je erop gelegt, had ze al ene deken om of niet?

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:23

ik snap er geen hol van

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:35

Ik denk dat ze hem zo bedoelt:

Emaartje schreef:
Ik heb mijn paard vanavond z'n deken opgedaan. Ze voelde wel warm aan (onderdeken), tegen het zweten aan.... Maar ik heb hem wel opgelaten, want ze voorspellen slecht weer voor morgen en koeler. Ze staat op een stalling dus ik moest wel... Kan dat kwaad??? Lachen


Kan je de deken morgenvroeg niet meer wisselen? Of dat het stalpersoneel laten doen? Ik ben van mening dat een paard nooit en te nimmer mag zweten onder een deken. Bovendien denk ik dat een onderdeken misschien al wel vrij warm is (ik weet niet wat voor weer het wordt morgen).
Maar waarom doe je die deken nu al op? Gaat je paard 's ochtends naar buiten? En ik neem aan dat die deken niet waterdicht is (als het gaat regenen). Is een waterdichte zomerdeken geen optie?

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 00:53

Hoezo als het gaat regenen waarsxhijnlijk staat ie gewoon op stal..... neem ik aan.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 11:47

hallo allemaal,het is wel een waterdichte zomerdeken die die op heeft!!!en gaat sochtens vroeg om 6.00uur al naar buiten,vandaar dat ik het gisteren al op moest doen!! Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:49

osooh
ik denk dat het niet veel kwaad kan.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:52

ik begrijp eigenlijk helemaal niet waarom hij een deken op moet, want van een beetje regen smelten ze niet....

maar oke, jij vind het nodig, dat is je goed recht...
zweten onder een deken vind ik ook niet kunnen. als ze op stal staat te zweten en je zet haar buiten in de regen lijkt het effect me ook niet leuk

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 11:54

nee maar ik doe haar een zomerdeken op omdat ze heel gevoelig is voor zo'n weer want ze heeft chronische bronchites!!heb jij nog geen deken op dan?

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:11

nee hoor, my way heeft enkel in de winter een deken op (alle paarden bij ons op stal eigenlijk). nou kweekt hij ook niet echt een wintervacht, dus om die reden is het ook al niet nodig.
ik vind het nog lang niet koud genoeg.... gaat het nou richting vriezen vind ik het anders. maar je geeft zelf al aan dat je paard onder zijn deken zweet. als my way ook maar iets onprettig vind aan zijn deken scheurt ie um in stukjes, dus dat laat ik ook maar....

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:06

Wij hebben ze al wel een zomerdekentje op. Maar onze paarden hebben altijd hun luik van stal open staan, dus het is op stal net zo koud als het buiten is.
Bovendien zijn die van ons al aan het beginnen met hun wintervachtje.