kwpn tp met kramp in bijde achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sabrinaboer
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: rotterdam

kwpn tp met kramp in bijde achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:40

hij is nu 7 jaar en inmiddels heb ik de anderen 4 tp van 6 tot 7 jaarige ook al zadel mak gemaakt en daar kan ik nu aardig mee rijden maar bij dit paard heb ik mijn twijfels
deze heefd dus kramp in de bijde achter benen wat supper is voor de wagen maar zou ik er wel op kunnen rijden met deze afwijking
want ik krijg het niet voor elkaar ik begon dus met een meisje van 40 kilo nou die was er binnen 30 seconden weer af en hij vind verder alles goed zolang er maar geen gewicht op zijn rug kom kan dit met de kramp te maken hebben ??

soory voor het ongemak maar ben dyslectisch
BEN EEN ENGEL EN HELP WAAR IK HELPEN KAN


sabrinaboer
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 18:02

oke zij er dan mensen die rijden op paarden met deze kwaal

soory voor het ongemak maar ben dyslectisch
BEN EEN ENGEL EN HELP WAAR IK HELPEN KAN

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:27

Ik neem aan dat je het over een hanentred hebt. Daar kan een paard prima mee rijden. daar hoeft hij geen last van te hebben. als het een stevig paard is dan maakt het echt niet uit hoe zwaar de gene is die er voor het eerst op gaat zitten. Misschien hulp vragen aan iemand die ervaring heeft.
Het beste kan je zo'n paard veel in-uitjes laten springen en balkjes laten lopen dan wordt het vaak een stuk minder

kingstons

Berichten: 149
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:29

Indien het een hanentred betreft wil het nog weleens helpen om het paard op ijzers te zetten, althans mijn vriendin moest haar paard voor op ijzers zetten

Mijn paard is afentoe een beetje lomp, zal dan ook een paard op den duur op zijn "baasje" gaan lijken?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:34

mm klinkt eerder als een probleem in de rug !

als ie voor de kar goed kan trekken, zijn zijn achterbenen iig redelijk okej, maar als ie met rijden zo'n last heeft van iemand op zijn rug, dan zit er toch iets goed fout...

Ibbel

Berichten: 49071
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:46

Ik denk dat het feit dat het paard geen ruiter op z'n rug duldt niets met de mogelijke hanetred te maken heeft. Hanetred is een schoonheidsfout, en geen belemmering voor berijden. Dan is het dus een kwestie van meer tijd nemen het paard aan het ruitergewicht te laten wennen.

Als het een andere vorm van kramp is, die voorkomt uit de ruggegraat, wat zou kunnen, bv een vorm van ataxie, dan zou ik eerst een dierenarts ernaar laten kijken.

Als hij ondanks hanetred en meer tijd nemen toch nog steed geen berijder duldt, kan hij toch nog, los van de hanetred, last van z'n rug hebben. Ook dan, dierenarts of fysiotherapeut erbij halen.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:19

ik zou er iig even een dierenarts naar laten kijken. En kijken of het paard geen last heeft van het hanarchement! Als er uitgesloten is dat het iets medisch is, een goede instructruce erbij halen en evt longeren voordat je erop gaat zitten.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:08

Inderdaad de DA er bij halen.

Op het moment dat je er op zit wat doet ze dan. Raakt geheel in spanning(stress)
Mijn eigen ervaring is dat paarden die snel krampen dit doen op het moment dat er wat moet gebeuren en dan uit spanning zich in de kramp werken.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Eefje1987
Berichten: 167
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: Julianadorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:32

Ik rijd ook zo nu en dan een kwpn er die krampig is in beide achterbenen. Met rijden is dit echter goed te doen. Aleen als ze echt aan het werk moet wil ze er nog wel eens moeite mee hebben, maar als je dat langzaam opbouwd is ook dat geen probleem. Het hoeft dus niet aan die krampigheid te liggen

Lessen op basis van natural horsemanship; grondwerk, trailerladen, (bitloos)rijden

sabrinaboer
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 17:35

ja als hij inderdaad gespannen is laat meer kramp zien en een ruiter op zijn rug kent hij nog niet dus hij is dan erg gespannen soms loop hij de eerste 2 of 3 passen voor de wagen met kramp weg en dan is het over maar weet niet waar ik moet beginnen longeer hem bijna dagelijks en das niet zo lang hoor 30 min ook balkje lopen 3 keer in de week 1 of soms 2 keer per maand in de schoenen 15 min en 2 keer voor de wagen in een week hij doet genoeg en is lekker los longeer soms met zadel dat gaat goed kan in de beugels hangen en over het zadel heen hangen maar zodra ik dan weg stap wil hij niet of spring alle kanten uit ,,nou ik durf hier niet op te gaan zitten hoor hij is 178 wat moet ik nu doen !!!!!!!!!!!!!!!!

soory voor het ongemak maar ben dyslectisch
BEN EEN ENGEL EN HELP WAAR IK HELPEN KAN

Roebin

Berichten: 105
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:16

als het idd geen medisch probleem is kan je het misschien met een zak zand van 25 kilo proberen en dan met hem aan de hand te gaan stappen net zo lang totdat hij het accepteert dat er wat op rug ligt en dan kan je het bv steeds zwaarder maken

sabrinaboer
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 12:26

alles al geprobeerd is dit zadel dwang ?? hij wil gewoon niet dat er iemand opstapt

soory voor het ongemak maar ben dyslectisch
BEN EEN ENGEL EN HELP WAAR IK HELPEN KAN


sabrinaboer
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 12:26

ben er al een heel poos mee aan de gang hoor

soory voor het ongemak maar ben dyslectisch
BEN EEN ENGEL EN HELP WAAR IK HELPEN KAN

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:37

Tja paar dkan het misschien gewoon niet willen. Wij hebben ook eens zoeen meegemaakt. Leuk dier maar onder het zadel wilde hij niet.

Trouwens mennen en longeren doe je dat met oogkleppen of niet?. Als je namelijk een tp normaal met oogkleppen traint (kar/longeren) moet je ze eigenlijk ook met rijden met oogkleppen doen. En anders zou ik dat gewoon eens proberen. Ze kunnen je dan niet zien.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

sabrinaboer
Berichten: 460
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 17:57

maar wel voelen nee hebben we al gedaan en in longeer zonder

soory voor het ongemak maar ben dyslectisch
BEN EEN ENGEL EN HELP WAAR IK HELPEN KAN


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers