Asoiaal gedrag in BOSKOOP 1X NOOIT MEER

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shalot
Berichten: 451
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Woerden

Asoiaal gedrag in BOSKOOP 1X NOOIT MEER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 22:40

Op 19 september ben ik op Wedstrijd gegaan in Boskoop met paard, man, vriendin en mijn andere trouwe viervoeter mijn HONDJE (lucky).
Wordt ik netjes behandeld door het wedstrijdsecretariaat van Boskoop jacht vereniging wordt je als vuil behandeld door de Eigenaresse van manege Bentwoud.


We lopen het erf op waar 2 andre jackrussels los lopen en afstormen op mijn aangelijndehondje (mijn hondje is een bangerik).
Ik was mijn paard aan het inrijden in de buitenbak en mijn man en hondje zaten buiten op het terras genieten van het mooie weer en mij natuurlijk in de gaten houden. Daar liepen 2 andere jackrussel die reageerde nogal fel op mijn bange aangelijndehondje. Dus mijn man maakt mijn hondje los zodat ze harder kan rennen als de andere 2jackrussels. Na een paar seconden was de rust er weer. Mijn hondje liep even later perongeluk de kantine in. Komt er een vrouw naar buiten stormen "Is die jack russel van jullie" waarop mijn man netjes ja antwoorden. Honden mogen hier (kantine) niet naar binnen. Waarop mijn man netjes antwoorden van er lopen ook 3 andere honden binnen en ik zag het nergens staan. Waarop zij antwoorde 1 van de honden (labrador) is een oud beesje en IK BEN HIER DE EIGENAAR EN DE BAAS. En nog ook op wat voor een manier zeg dat je zo met mensen om gaat. Ik hoorde dat er wat aan de hand was dus ik wilde (onderandere) mijn excuus aanbieden en vragen of ze er iedergeval voor wil zorgen (dus ook de andere jackrussels aangelijnd konden worden zodat mijn hond niet aangevallen wordt en naar de kantine wil vluchten door de 2 andere jackrussels en ik mijn hondje weer aan kan lijnen. Gaat ze toch als een VIS*** tekeer jongens dat wil je niet weten. Ik vroeg zelfs daarna nog "mevrouw kunnen we hier niet even netjes en rustig over praten"gaat ze weer te keer als een VISWIJF. IK BEN HIER DE BAAS EN EIGENAAR DUS DAT MAAK IK ZELF WEL UIT EN IK GA ER NIET NETJES OVER PRATEN DAAR HEB IK GEEN ZIN IN EN IK BEN HIER DE BAAS (ALSOF IK DAT ONDERTUSSEN NIET WIST HAHA). Hoe bedoel je onvolwassen gedrag. Loopt ze naar binnen staat er toevallig een bekende van mij zeg ze tegen iedereen jee die trut daar in de bak is echt een takke wijf. WAT BEN JE TOCH SLAP ALS JE DAT ACHTER IEMAND ZIJN RUG OM ZEGT EN NIET EEN ALS 2 VOLWASSENE OVER KAN PRATEN. wAT EEN ARROGANTIE ZEG.

PS DE RUITERS VAN DE CLUB ZIJN WEL SUPER AARDIG HOOR DAAR HEB IK GEWOON MEE STAAN PRATEN EN OOK DE JACHTVERENIGING IS AARDIG MAAR JEETJE ZEG WAT EEN CLUB.

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:47

sommige mensen!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:09

Kunnen we niet wat mensen met honden regelen om daar es lekker op het terras te gaan zitten, uiteraard niet aangelijnd. Haha!

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:22

Met het verkeerde been uit bed gestapt?
Heb je overigens nog wel lekker gereden? Want daar gaat het uiteindelijk om!
Laat ze lekker de PL**ris krijgen!

_HCW_

Berichten: 2
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 00:27

Inderdaad ..sommige mensen >_<;

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 01:21

Tsja, hoe vervelend ook, het is haar terrein, en haar regels.
Als jouw hond niet tegen andere honden kan, moet je hem thuislaten.
Verder laat ik mijn honden nooit loslopen op andermans erf, zonder dat ik het gevraagd heb. Zeker op zo'n manege tijdens een wedstrijd, wordt dat al gauw een chaos.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 05:53

Billy schreef:
Tsja, hoe vervelend ook, het is haar terrein, en haar regels.
Als jouw hond niet tegen andere honden kan, moet je hem thuislaten.
Verder laat ik mijn honden nooit loslopen op andermans erf, zonder dat ik het gevraagd heb. Zeker op zo'n manege tijdens een wedstrijd, wordt dat al gauw een chaos.


Het gaat hier misschien niet zo zeer over de wat kromme regels, mar over de manier hoe dat mens ze duidelijk maakte, zonder dat er normaal te praten viel.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 06:25

Dan nog hoor je het verhaal van 1 kant, misschien zou je van mw manege wel een heel ndr verhaal te horen krijgen.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:02

maar. op je eigen terrein mag je eigen hond los. ze hoefde niet te gaan schreeuwen, maar haar honden mogen daar wel los lopen.

de manier waarop is niet netjes, maar ik ken wel meer maneges waar eigen honden loslopen en die van visite aan de lijn zitten.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:18

Erg klantvriendelijk is de betreffende dame niet.
Blijft wel een feit dat het haar terrein is en dat zij kan doen en laten wat ze wil.
Evengoed had ze best normaler kunnen reageren. Maar ja sommige mensen kunnen dat blijkbaar niet.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:19

ellepel schreef:
maar. op je eigen terrein mag je eigen hond los. ze hoefde niet te gaan schreeuwen, maar haar honden mogen daar wel los lopen.



Maar even goed, kon ze die honden ook wel aanlijnen, of binnen kunnen doen, zodat klanten er geen last van hebben(die mogen toch ook wel een dieren meenemen denk!? )

Naja, Hoop dat je nog lekker gereden hebt Lachen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:30

Nou nou wat een overdreven reactie.
Zo wordt er niet bepaald reclame gemaakt voor de manege daar Verward

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:35

Natuurlijk heeft ze inderdaad erg overdreven gereageerd over je hondje,maar ik kan me haar reactie wel indenken.Ik heb er zelf ook een bloedhekel aan als mensen ongevraagd hun hond meenemen(aangelijnd of niet)Ik heb zelf ook 2 honden en een paar van mijn pensionklanten neemt ook gezellig hun hond mee maar daar is dan wel gewoon even over gesproken.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:47

ze reageert misschien wat overdreven, maar het is haar terrein en zij bepaald de regels. En misschien de volgende keer beter om het hondje thuis te laten.

Shalot
Berichten: 451
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 10:06

HOHO mijn hond was aangelijnd maar als er 2 honden telkens mijn hond aanvalt dat ik hem aan de riem omhoog moet trekken doe ik hem los zodat ie op schoot kan. PS Ik ben het er helemaal mee eens dat het haar terrijn is en dat je je aan hun regels moet houden maar betekend dat dan dat je als schorem behandeld moet worden en dat het niet NORMAAL gezegd kan worden. En wij kijken overal of honden mogen komen maar als het aan de binnenkant staat kan ik het aan de buitenkant niet lezen en het ging per ongeluk daarom wilde ik mijn excuus aanbieden en ER KOMT ECHT GEEN VOLGENDE KEER MEER als mensen zo met elkaar omgaat. Ze mogten wel op het terrijn maar niet in de kantine dat ging per ongeluk.

Shalot
Berichten: 451
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 10:10

Ik heb mijn hond ALTIJD aangelijnd als ik op een ander terrijn ben ook al zijn andere honden dat niet. Dat andere honden loslopen vind ik niet erg dan nog hou ik mijn hond aangelijnd want het blijft een hond. Het ging mij er echt om hoe ze reageerde.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:22

Ik denk dat je beter je hond aangelijnd had kunnen laten of hem op had kunnen tillen zodat die andere honden er niet meer bij konden (en hij daar niet de kantine in was gelopen), maar dat geeft mw nog geen reden om asociaal te gaan gillen, lijkt me

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:22

hè wat vreemd zeg, ik zie op Manege Bentwoud eigenlijk altijd honden loslopen. En de sfeer is daar meestal ook wel goed hoor, erg gezellig. Het lijkt mij op een beetje overtrokkken reactie van de manege-eigenaresse...jammer van je wedstrijd! het is wel fijn starten daar nl. (was zeker een wedstrijd van de Leidse RJC?)

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:35

sommige mensen Lachen

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:57

sorrie hoor, maar honden horen nou eenmaal aan de lijn op een wedstrijdterrein. Ookal lopen de honden van de eigenaresse daar wel los, dan nog had je jou hond gewoon aan de lijn moeten houden. Als je hond daar niet tegen kan moet je hem thuis laten, simpel zat.

Hoe die eigenaresse gereageerd heeft kan ik niet over oordelen, want ik was er niet bij en hoor ht verhaal nou maar van een kant. Als ze heeft staan gillen als een viswijf, vind ik dat niet echt professioneel. Maar goed je zegt zelf al dat je er niet meer gaat starten dus probleem opgelost lijkt mij, al moet je ook op een ander wedstrijd terein gewoon je hond aan de lijn houden.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:01

het klinkt alsof ze een beetje overspannen aan t worden is... Misschien al een hele dag achter loslopende honden aan t sjouwen geweest?

Zusje
Berichten: 857
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:46

HEy Daan wat aso zeg!! Jammer dat wij de niet bij waren (peet en ik) konden het namelijk niet vinden! Verder wel lekker gereden??

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:51

Lekkere reactie hoor. Scheve mond
Ik ben het wel eens met bovenstaande reacties dat jouw hond aangelijnd moet blijven of dat je hem thuis moet laten.
Maar ik vind dat die vrouw jou buitengewoon asociaal behandeld heeft.
En dan ook nog in de kantine zeggen dat je een takkewijf bent?
Heel fatsoenlijk, en vreselijk volwassen.Misselijk
Zo maak je meteen goede reclame voor je bedrijf.Lips are sealed

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:58

Wat een vaag mens zeg! Die reactie is inderdaad niet normaal!
Maar ik vind wel dat je man het hondje wel even had kunnen oppakken ofzo, dan gaan die andere 2 hondjes wel weg op een gegeven moment.. Want doordat je hem losliet gingen ze leuk tikkertje spelen op het erf..

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 14:01

Hoe is je proef nu gegaan?