SGW-debuut Madine >>> SGW Neede

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

SGW-debuut Madine >>> SGW Neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 15:26

Gister was dan mijn SGW-debuut met Madine, door omstandigheden eerder dan gepland maar het was de moeite waard!

Eerst de dressuur, ik heb lang losgereden en ze liep echt super lekker! Ik heb zo ver mogelijk van het springen losgereden anders werd ze veel te enthousiast haha. Maar ze liep goed en zo had ik haar nog nooit aan het lopen gehad Lachen . Maar in de dressuurproef ging het anders. Het was de eerste dressuurproef met dit paard en dan moet je toch nog een beetje de knoppen zien te vinden, waar terugnemen, blablabla. Ik zat daar dus te veel op te letten waardoor het totaalplaatje er wat minder uitzag maar goed, ik had in ieder geval genoeg punten (volgens mijn vader) om te mogen crossen Haha! En daar ging het me om.

Er zat maar een uurtje tussen de dressuur en het springen, dus na de dressuur naar de trailer gestapt en rustig 'omgebouwd' voor het springen en de cross. Toen heb ik eerst een poosje rustig rondgestapt op het inspringterrein en daarna rustig gaan losrijden en een sprongetje gemaakt en de springring in. Woei, wat ging ze lekker, dit was echt het beste parcours dat ik met haar heb gereden (van de 4 Schijnheilig ) ze kwam niet in de buurt van de balken, foutloos!
Op naar de dierenarts, hij controleerde echt van alles naast de hartslag, had ik nog nooit gezien. Maarja, alles was goed dus ik vond het best Lachen
En op naar de cross.... Haha!

Ik had al gezien dat er heel wat combinaties waren die eerst niet uit de startbox wegkwamen, maar dat ging goed. Toen de eerste hindernis nog... Het ging echt zo van; rechts, links, rechts en raar springen. Maar ik was er over heen! Lachen Rustig doorgegaloppeerd naar 2 en op naar 3, ook goed. Na hindernis 3 moest je tussen een smal stuk mais door, daar wilde ze eerst dus niet doorheen. Ik heb daar eerst maar even rustig gestapt en toen ging ze er zo in. Hindernis 4 heb ik op het smalle stuk gepakt, ging goed! Hindernis 5 ging wat minder, van de linkerkant had je aanleuning door het alternatief, en ze vloog er dus aan de rechterkant aan langs. Even weer rustig gemaakt (het is ook zo'n driftkikker, pfff) en opnieuw aangereden en ze sprong hem goed. Toen een heel stuk weiland, woh wat ging dat gaaf! Hindernis 6 ging goed en door naar 7 en 8 ook goed. Toen het bos in, hindernis 9 goed en op hindernis 10 een weigering. Er zat een opening onderin waarnaar ze zat te kijken en ze wou links het bos in maar daar stond een boom wat ze gelukkig op tijd door had. Ik heb weer een stukje teruggestapt en de hindernis opnieuw aangereden en ze sprong hem goed. Vanaf dat moment begon ze echt helemaal super te lopen! Hindernis 11, 12, 13, 14 gingen echt super en door naar de waterhindernis. Ik heb haar eerst rustig naar toe laten draven en voor het water ben ik gaan stappen en ze stapte eerst het water wel in, maar toen sprong ze toch op de kant (door de mooie bloemen, oops! haha) en ik ging dus NET langs de witte vlag langs dus moest ik weer terug en er doorheen. (Dat was dus volgens mij dan ook een weigering.) Toen het water uitgesprongen en door naar 16, ging goed. Toen hindernis 17, die ging zo super, en dr stonden een paar fotograven achter, klik klik klik, echt gaaf! Toen de mais uit en op naar hindernis 18 en 19 en.... gefinished! Ik was/ben echt supertevreden, het eerste deel ging dan wat minder maar goed, dit paardje kent ook nog niet zoveel en het tweede deel ging zo lekker!

Door naar de dierenarts en alles was goed Lachen Ik heb haar nog lekker lang uitgestapt en daarna op de trailer gezet en we zijn ff bij de dressuuruitslagen gaan kijken. En wat bleek... ik was niet eens laatste! Haha! Ik had nog 141 punten wat me nog reuze mee viel haha. Maar voor de eerste keer en met een springpaardje wat moeilijk rustig te krijgen is ben ik tevreden Lachen
We hebben niet op de uitslag gewacht want we moesten nog naar een verjaardag Scheve mond maar Chantal wilde wel ff naar de stijlpunten kijken Haha!
Bedankt Chantal!
Het was een supergeslaagde dag en ik heb al weer helemaal zin in de volgende cross: SGW Heino Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:29

Super gedaan Andrea!!! Toppie voor de 1e keer! Op naar Heino!!!!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 10:06

*schopje* Lachen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:13

Crossen is gaaf he!! Gefeliciteerd met het uitrijden van je eerste cross, er zullen er nog veel gaan volgen, want als je eenmaal de smaak te pakken hebt... OK dan!

Heb je nog foto's gemaakt?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 13:41

Haha, ik zelf had de smaak al te pakken Haha! En nu dit paard hopelijk ook! Ja er zijn wel foto's gemaakt maar ik wou nog even wachten met plaatsen zodat ik ze allemaal tegelijk kan plaatsen, maar hier een voorproefje Knipoog :

Afbeelding

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 12:07


Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:32

ZIet er goed uit, die foto. Weer een crosser erbij!