het trainen ging super vandaag! *proud*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

het trainen ging super vandaag! *proud*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 13:59

goedemiddag!

Op alle forums heb ik in de afgelopen weken gevraagd hoe ik mijn fjord toch in godsnaam rustig kon houden met buitenrijden.

Uiteindelijk heb ik het zelf opgelost door gewoon veel te oefenen, en vanmorgen kreeg ik het perfecte resultaat op mijn bordje:

Ik heb ong. 10 km buitengereden met een losse teugel (en dan bedoel ik ook echt waslijnen!) en hij draafde en galoppeerde heel beheerst en moest het hem echt vertellen als hij zich even uit mocht leven op een lang recht stuk. Dat ging dus helemaal super

Met afspuiten issie altijd wel braaf, maar vandaag mocht ik zelfs z'n hoofd zonder problemen afspuiten!

Daarna m'n andere fjordje gereden. Met haar is het buiten (alleen) een heel gevecht, want ze is nogal nerveus. Verder is zij met inrijden volledig geleerd op het bit te sturen. Je kunt zowat zijwaarts op d'r gaan zitten met je hak aan één kant erin en ze wachelt net zo hard rechtdoor. Maar als je maar *dit* doet met je teugel, reageert ze super en is ze heel licht stuurbaar.
Maar het is gewoon irri dat als je met losse teugel rijdt ze meer over de weg slingert dan vooruit gaat. Dus oefenen op houding en zit hulpen!

vandaag heb ik d'r dus in de bak aan het werk gezet. Ik ben in een flink draftempo door de bak heen gegaan en heb letterlijk op élke letter een figuur gereden (en geen standaard figuren, want die kan ze uit d'r hoofd) of overgang gemaakt.

het resultaat: na een kwartiertje scheurde ik aan een los teugeltje (niet zulke waslijnen als bij de andere hoor Tong uitsteken) de meeste vreemde door mij verzonnen figuren door de bak. echt super!
Daarna lekker uitgestapt en ook afgespoten. En waar zij normaal een verschrikkelijke zenuwpees is met afspuiten was ook zij voor de verandering lekker rustig en makkelijk!

Het ging dus echt lekker vandaag en heb weer helemaal vertrouwen in mijn beide paardjes! super!

ik ben trots op jullie! (en een beetje op mezelf Tong uitsteken)

Liefs Ilse

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:16

Lekker is dat he als je na veel oefenen eindelijk resultaat hebt.
Weet je gelijk weer waarvoor je het doet!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:21

wat goed zeg !! zie je nou dat veelt raien veel resultaat eeft Lachen erg leuk :0

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:11

Een heerlijk gevoel geeft dat he?
Daar mag je trots op zijn en dat er nog maar veel van deze momenten mogen volgen OK dan!