Kittens laten wennen aan hond (vraag)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Kittens laten wennen aan hond (vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 08:46

Sinds afgelopen donderdag heb ik twee kittens (poezen). Allemaal hartstikke leuk en schattig maar het probleem is dat ik ook nog een hond(je) --> 40 cm hoog ofzo <-- heb.
Die kittens zijn hartstikke bang voor mijn hond (Teddy) en het wordt nog niet echt beter. In het begin bliezen ze gigantisch tegen mij en zaten ze te grommen. Ik heb uiteindelijk zaterdag maar de -als-jij-blaast-tegen-je-baasje-dan-spuit-ik-met-de-plantenspuit-op-jou-aanpak gedaan en die heeft perfect geholpen. Nu vinden ze mij wel aardig en ze blazen niet meer tegen mij.
Wel tegen Teddy, maar dat is te begrijpen, dat straf ik ook absoluut niet af. Alleen - en misschien ben ik wel veel te ongeduldig - wordt die angst voor Teddy absoluut niet minder. Als hij alleen al even smakt of piept staan ze al te blazen en met een hoge rug.

Ik heb de kittens van mijn vriendin en vrijdagavond hebben we de poezen en de hond een paar keer laten 'confronteren'. Dit heeft niet geholpen. Verder is mijn vriendin zaterdag nog even langs geweest en heeft ze met de kittens op schoot naast de hond gezeten. Dit ging best goed, zolang de hond doodstil bleef liggen.
Teddy is heel lief en gehoorzaam. Hij doet de kittens niets maar omdat ze zo lelijk tegen hem doen, vindt hij het steeds minder leuk worden.

Momenteel ben ik de omgang (voor zover daar sprake van is Haha! ) tussen de kittens en de hond totaal aan het negeren. Ik moedig beide partijen niet aan of af en beide partijen krijgen evenveel, c.q. genoeg aandacht.

Heeft er iemand tips van wat ik misschien kan doen zodat het contact tussen de hond en de kittens beter gaat? Of moet ik juist helemaal niets doen?

Als ik niet thuis ben, is de hond er ook niet, dus dan hebben de kittens het rijk alleen.

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:12

hmmm Nou, ik weet wel dat Nowee (kat) piepklein was en dat de logee hond binnen kwam hij ook helemaal overeind kwam en zn haren overeind en blazen niet te geloven met consumptie (spugen) lag helemaal dubbel Haha! maar de hond reageert er niet op is altijd blij. Maar de andere katten waren niet erg bang voor haar en zij was ook gewend aan katten dus na 2 weken was t redelijk normaal geloof ik... ging vanzelf, weet t anders ook niet.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 09:18

Teddy is ook gewend aan katten. Omdat de kittens zo maf tegen hem doen, reageert hij wel wat erop. Ik roep hem nu terug als hij wil gaan kijken, want de kittens zijn zó bang dat ze gaan trillen en idd blazen ze ook met consumptie, een soort spugen idd.
Misschien is het wel een kwestie van tijd....

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:49

Ik zou zeggen, het is een kwestie van tijd. Hoe oud zij de kittens nu? Dat wij onze kitten kregen ( Ze was 5 weken), was ze ook niet echt gewend aan honden, maar omdat ze zo jong was heeft ze het vrij goed opgepakt. Nu zijn zij en de jack russel die we hebben de beste vrienden en spelen heel wat af ( soort van judo wat ze doen).

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 09:52

De kittens zijn nu 9 weken en 1 dag oud. Ik denk ook dat het 'tegenwerkt' dat ze met z'n 2-en zijn; d.w.z. ik denk dat het makkelijk gaat als het er maar 1 kitten is want nu trekken ze veel meer naar elkaar toe.
(Ik zou het echt gewéldig vinden als ze vriendinnetjes worden met Teddy.)

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:24

Wat je ook doet, de kittens vooral niet forceren.

Gewoon de tijd zijn werk laten doen, dat werkte ook bij mijn kat en hond. Als je ze gaat dwingen krijgen ze alleen een grotere hekel aan de hond.

... And we like all the fluffy animals.


_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:01

Ik vind t wel goed dat je er 2 heb trouwens, en ze zijn ook dan niet zo lang bij hun moeder weg maar ze draaien na een tijdje wel weer bij hoor... ze zullen wel merken dat ze niet veel keus hebben Knipoog Nowee is nu dus niet echt bang voor honden tenzij ze wel geinterreseerd op m af komen.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:06

Ik heb je topic verplaatst naar Beestenboel Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:06

de enige oplossing hiervoor is om ze gewoon bij elkaar te laten lopen, dus neit appart in de kamer laten, en er ook niet tussenin gaan zitten.
ze zijn nu gewoon bang voor de hond. maar jij kent de hond, en als jij weet dat de hond niets doet, kun je ze gewoon bijelkaar laten zitten.
de angst word vanzelf minder, zolang ze maar aan elkaar wennen.
het heeft tijd nodig

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers