Ervaring Interpolis bij problemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Ervaring Interpolis bij problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 18:07

Ben me aan het oriƫnteren voor de uitgebreide verzekeringsmogelijkheden van een paard (dus ook incl. ziektekn) enz. Bij het maken van premieberekeningen bij Interpolis, EFO en AMEV-HIPPO zit er best verschil tussen. Voor dezelfde verzekering is Interpolis minimaal 100 euro goedkoper en keert 100% uit.

Met de zoekfunctie zag ik al topics over Interpolis; maar mijn computer werkt niet mee (iedere keer geeft hij aan ...pagina verlopen).

Fairmount is bijv. met premie een stuk goedkoper, maar hoor teveel ervaringen (ook in mijn directe omgeving) dat ze bij ongeschiktheid niet uit willen keren, ook al ben je hier wel voor verzekerd (lopen rechtszaken). Van de Friesche hoor ik positievere geluiden, maar van Interpolis weet ik niets.

Ik ben daarom benieuwd naar jullie ervaringen met Interpolis in het geval je echt problemen hebt. Bijv. een paard dat kreupel is (blijvend): doen ze dan moeilijk met uitkeren of niet?
In de voorwaarden staat ook nog:
niet verzekerd:
Schade als gevolg van een besmettelijke ziekte die tegelijkertijd voorkomt op grote schaal onder gelijksoortige dieren;
Vergoeding van kosten van orthopedisch hoefbeslag, homeopathie, fysiotherapie, acupunctuur en andere alterna-tieve geneeswijzen

VALT BIJV. RHINO ONDER BESMETTELIJKE ZIEKTE?

Bedankt! OK dan!

Kyona


Edit Katja:CAPS uit titel verwijderd.

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:20

Ik weet niet wat ze doen in de bovengenoemde gevallen, maar bij mijn paardje die poliepen in zijn neus had en niet goed meer kon ademen, hebben ze alles uitgekeert!! Hij heeft een spuitje gekregen omdat hij medicijnen moest hebben waardoor hij niet geslacht kon worden, en alles gekregen(verzekerde bedrag)

broke

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:37

Mijn ervaring is ook goed met interpolis, zoals je al schreef goedkoper en keren 100 % uit. De verzekering die ik heb vergoed ook alle ziekte kosten.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 18:53

Broke: welke verzekering is dat dan? Of wellicht komt dat doordat je je polis lang geleden afgesloten hebt? Nu zie ik nl. dat je een eigen risico hebt van 20% per geval en 75 euro per kalenderjaar

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:10

nog geen problemen gehad
maar ben dar wel verzekerd

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:16

Ik ben ook Interpolis verzekert,hiervoor was is bij Amev Hippo en daar heb ik behoorlijk gedonder mee gehad !

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:24

mijn pony was blijvend kreupel en was voor alles verzekerd bij interpolis, maar wij hebben niets uitbetaald gekregen, want mijn pony was niet kreupel maar onregelmatig.
ze doen alles om maar niet uit te hoeven betalen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 07:28

Laida: jammer dat je een slechte ervaring hebt opgedaan. Ik heb wel gemerkt dat het over het algemeen zo is dat alle verzekeringsmaatschappijen proberen om er onderuit te komen. Helaas! Ook bij de Friesche (een vriendin van mij had dit; maar met flink wat correspondentie is het toch helemaal goed gekomen). Bij Fairmount schijnt het echter helemaal waardeloos te zijn.

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:30

Wij hebben ze verzekerd bij EFO. (Nog) nooit problemen mee gehad, keren netjes op tijd uit en doen niet moeilijk. Heel tevreden dus OK dan! .
Over Interpolis ken ik minder goede verhalen.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:19

Mijn paarden zijn bij amev hippo verzekerd. al 2 maal volledig uitgekeerd gekregen, doen ze niet moeilijk over. Voor mijn werk werk ik veel met interpolis, en daar zijn ze altijd erg vriendelijk en behulpzaam en doen ook niet moeilijk over uitkeringne, maar goed, ik weet niet hoe interpolis dat met paarden doet...

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:31

Met Interpolis heb ik dus juist geen goede ervaring. Ze keerde helemaal geen rooie cent uit. Dus ik wacht tot mijn verzekeringsjaar is afgelopen en dan verleng ik mooi niets. Mijn andere paard was sowieso al niet verzekerd maar zeker nu ik een slechte ervaring had blijf ik erbij dat ik gewoon niet verzeker. Betaal het allemaal zelf wel als ze iets nodig hebben en dan heb ik dat gezeur niet. Overigens nog heel wat brieven heen en weer gestuurd maar ze wilde ook niet eens een beetje uitbetalen.