wat vinden jullie eigelijk van vluchtelingen inned

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
kimmie_loves
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-04

wat vinden jullie eigelijk van vluchtelingen inned

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 19:04

daar hadden we laatst een discussie over op school, wat is jullie mening over vluchtelingen in nederland?

groetjes kim


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:07

Dat is een goeie stelling om een dicussie over te hebben Lachen
Ik kan er heel lang over l*llen maar dat ga ik maar niet doen. (kost mijn computertijd Tong uitsteken)

Aan ene kant vind ik dat ze recht hebben om hier te blijven. (zeker als ze nederlands kunnen spreken en in hun land echt niet velig zijn)
Aan andere kant vind ik dat ze wel weg mogen omdat Nederland hen niet altijd hulp kan bieden en hier ook beetje te vol wordt.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:05

Ik vind dat als mensen niet veilig zij in hun land wij ze tijdelijk(totdat het veilig is) onderdak moeten bieden, als het ooit hier een onveilige situatie wordt hoop ik ook dat wij naar een veilige plek kunnen

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:10

Debbiedee schreef:
Ik vind dat als mensen niet veilig zij in hun land wij ze tijdelijk(totdat het veilig is) onderdak moeten bieden, als het ooit hier een onveilige situatie wordt hoop ik ook dat wij naar een veilige plek kunnen


En waneer is het veilig genoeg om naar eigen land terug te gaan? Dan denk ik aan Somalie,Irak,Iran Afganistan ect.....
Ik heb veel moeite met uitzetting als mensen hier al jaren zijn en kinderen hier zijn opgegroeid.

Ik heb een race tinker.......

Wederom welkom terug SP en onterechte ban voor Marreke

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:23

Een land lijkt mij niet veilig wanneer er nog oorlog of onrust is uitzetting zoals nu gebeurd ben ik het ook niet mee eens, wel vindt ik dat veel mensen om economische redenen blijven daar ben ik niet voor, mensen die hier al jaren zijn tja, vind ik moeilijk, ligt bij mij (door persoonlijke redenen) een beetje aan hoe ze (dit komt mischien een beetje l*llig over)zich hebben aangepast

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:38

Vluchtelingen onderdak bieden, onderwijs enz, hartstikke goed.
Maar aan al die mensen die hier heen komen voor een uitkering, jatten enz en vervolgens alleen 'k*nker Nederlanders' als enige Nederlandse zin kunnen zeggen Lips are sealed
Daar heb ik geen goed woord over

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:39

jeanie schreef:
En waneer is het veilig genoeg om naar eigen land terug te gaan? Dan denk ik aan Somalie,Irak,Iran Afganistan ect.....
Ik heb veel moeite met uitzetting als mensen hier al jaren zijn en kinderen hier zijn opgegroeid.

Hier heb ik inderdaad ook moeite mee. Mensen die hier al jaren wonen zijn inmiddels Nederlanders, die zet je niet uit. Verder vind ik inderdaad dat wij vluchtelingen een veilig thuis moeten bieden als zij in hun eigen land niet veilig zijn.

Hieraan is natuurlijk de politiek sterk verbonden, die zijn er namelijk voor om dit te regelen. En ik kan het heel kort zeggen, dan weten jullie hoe ik over vluchtelingenbeleid denk (anders blijf ik typen Haha!). Ik ben het níet eens met de huidige regering!!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:41

Ethelate schreef:
Vluchtelingen onderdak bieden, onderwijs enz, hartstikke goed.
Maar aan al die mensen die hier heen komen voor een uitkering, jatten enz en vervolgens alleen 'k*nker Nederlanders' als enige Nederlandse zin kunnen zeggen Lips are sealed
Daar heb ik geen goed woord over

Ik vind dit vaak makkelijk gezegd. Natuurlijk zijn deze mensen er, en natuurlijk zijn die héél irritant. Maar wat dacht je van al die racistische Nederlanders? Die zijn minstens zo erg hoor!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:29

Ik vind dat mensen die echt ergens voor moeten vluchten en nergens veilig zijn, hier terecht moeten kunnen.
Maar dat beleid mag best aangescherpt worden.

En als sommigen onder hun zich niet aan onze wet kunnen houden, vind ik dat ze bij het minste vergrijp uitgezet moeten worden.

Ze zijn hier te gast, we helpen ze, dus hebben ze zich te gedragen!

'Als het regent in mei, is april voorbij'

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:31

Politieke vluchtelingen wil ik nog wel in huis nemen, Economische vluchtelingen moeten evensnel weer terug

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:33

gijsenkim schreef:
Politieke vluchtelingen wil ik nog wel in huis nemen, Economische vluchtelingen moeten evensnel weer terug

Helemaal mee eens...
als ze alleen maar hier komen voor het geld, nee dank je,
daar wil ik geen belasting voor betalen.
Hoe cru het ook klinkt.

Heb je in je hoofd nog ruimte voor waanzinnige plannen?

............................................................................................................................................................KOM; dans, schreeuw en zing met mij!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:39

Ik vind dat we de echte vluchtelingen zeker moeten helpen. Economische vluchtelingen zijn wat mij betreft niet welkom. Ook moet je vluchtelingen verplichten als de situatie in hun eigen land binnen een redelijke termijn (5 a 10 jaar) weer onder controle is zij terug moeten keren naar hun eigen land. Hiervoor mogen ze dan best een financiele ondersteuning krijgen. In de tijd dat ze in Nederland verblijven zul je ze zowel op een terugkeer naar eigen land als op blijven in Nederland moeten voorbereiden. Dus rekening houden ook met de opvoeding van eventuele kinderen dat ze terug moeten en dus de taal van hun (hun ouders) land van herkomst kennen. Maar ook zowel ouders als kinderen goed Nederlands leren voor het geval terugkeer niet mogelijk is. Kennis laten maken met Nederlandse regels, gebruiken etc.
Er zijn ongetwijfeld mensen die zeggen dat je kinderen die hier als baby/peuter/kleuter gekomen zijn na een bepaalde tijd niet meer terug kunt sturen maar ja.. als ze van te voren weten dat die kans bestaat moet je daar rekening mee houden. Dat is soms hard.. maar het is ook hard als je uit een oorlogsland in het verre vreemde Nederland komt.. maar dan zijn ze wel blij veilig te zijn. Als ze terug moeten zouden ze dankbaar moeten zijn dat wij ze opgevangen en geholpen hebben en blij dat ze terug kunnen naar hun eigen land i.p.v. zielig te doen. Snap best dat het soms moeilijk is maar ja Nederland is te klein en heeft teveel eigen problemen om eindeloos onderdak te bieden aan iedere vluchteling. Als er meer landen bereid zouden zijn vluchtelingen op te nemen en ze evenredig naar grote van een land "verdeeld" werden was het probleem een stuk minder groot.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:11

gijsenkim schreef:
Politieke vluchtelingen wil ik nog wel in huis nemen, Economische vluchtelingen moeten evensnel weer terug

hier ben ik het helemaal mee eens

ook valt het me op dat als mensen hier komen wegens economische redenen.. een half jaartje later de rest van de familie ook in nederland zit

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:28

Stennisje schreef:
En als sommigen onder hun zich niet aan onze wet kunnen houden, vind ik dat ze bij het minste vergrijp uitgezet moeten worden.

Ze zijn hier te gast, we helpen ze, dus hebben ze zich te gedragen!

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Want wat versta je onder het minste vergrijp? En criminele Nederlanders dan?

Verder vind ik dat gijsenkim wel gelijk heeft.

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:36

Ik ben het ook met G&K eens...

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:09

kimmie_loves schreef:
daar hadden we laatst een discussie over op school, wat is jullie mening over vluchtelingen in nederland?

Heej wij ook.. vorige week. Je zit toch niet toevallig bij mij in de klas??? Cool


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 06:07

Loesjuh schreef:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Want wat versta je onder het minste vergrijp? En criminele Nederlanders dan?

Verder vind ik dat gijsenkim wel gelijk heeft.


Minste vergrijp? Potlood jatten bij de Hema bijvoorbeeld.
Als iemand echt vluchteling is, moet ie blij zijn dat ie ergens terecht kan en heeft onze regels te respecteren.
Criminele Nederlanders moeten we ook veel harder aanpakken.
We kunnen die helaas niet terugsturen naar eigen land, maar de straffen in Nederland zijn om je rot te lachen.
Ze krijgen een cel met internet en allerlei luxe om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Ze zorgen toch zelf dat ze in de cel moeten Verward
Geen gezeur 6 man op 1 cel en als ze zich zo gedragen dat het voor de cipier onveilig is, komen ze gewoon die cel niet meer af.
Zielig? Je kan ook voorkomen dat je in de cel komt.
Maar ik dwaal wat af....

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:14

Ik vind het goed dat deze mensen hier opgevangen worden. Maar zodra de situatie weer stabiel is in hun eigen land, dan moge ze van mij ook meteen weer terug.
Als je dat niet doet dan kunnen we eerdaags zelf ergens anders heen omdat je als een stel kippen in een legbatterij zit opgesloten omdat wij in Nederland zo ontzettend goed voor de mede mens zijn.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:21

Ik ga er niet over praten want anders krijg ik een blok, ik vind de meeste zeer agressief en brutaal en verder wil ik zeggen dat ze het voor de rest ook verpesten.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:23

Dennis v m schreef:
Ik ga er niet over praten want anders krijg ik een blok, ik vind de meeste zeer agressief en brutaal en verder wil ik zeggen dat ze het voor de rest ook verpesten.



Waarom zou je een ban krijgen voor het geven van je mening? Daar is dit forum toch voor lijkt me?

Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Er zijn ook genoeg agressieve Nederlanders. Ik vind niet dat je ze allemaal over een kam mag scheren.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:32

ik vind dat ze hier mogen blijven als ze binnen een bepaalde tijd aardig wat nederlands kunnen praten, er zitten hier nl ook vluchtelingen in ned die hier al meer als 30 jaar wonen en nog steeds geen één woord ned kunnen spreken dat vind ik dus echt niet kunnen en die mogen ze van mij gelijk terug plaatsen naar hun eigen land, vaak denken die mensen dat het lekker makkelijk hier is want ze krijgen toch van alles.
Zoiezo als het weer veilig is in hun land vind ik dat ze terug moeten gaan, nederland is nl aardig vol aan het worden en de regering zit maar te klagen dat ze zo weinig geld hebben en dat veel mensen een uitkering hebben, ja dan moeten ze vooral allemaal vluchtelingen binnen halen Verward

Ik vind dat ze hier alleen mogen blijven als ze wat toevoegen aan dit land zoals naar school gaan, werken, en goed de taal kunnen spreken!
Ook vind ik dat ze alleen recht op een uitkering hebben als ze met een opleiding bezig zijn of echt actief werk aan het zoeken zijn, maar zodra ze dat hebben gevonden dus geen uitkering meer.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:38

Ik vind wel dat we van mensen die hier komen omdat ze hulp nodig hebben, ook een tegenprestatie mogen verwachten.
In ieder geval duidelijk maken dat ze zich aanpassen aan onze maatschappij, zoals het leren van de taal, en bijvoorbeeld eetgewoontes.
Daarnaast spreekt het vanzelf dat de wet wordt gerespecteerd. Die dienen ze dus ook gewoon te kennen. Is dit niet het geval, dan mogen ze van mij hun heil ergens anders gaan zoeken... Graag of niet.

Overigens vind ik het ook vaak onzin dat mensen hun kinderen niks meer van hun eigen land en gewoontes leren, als ze weten dat ze in principe tijdelijk hier zitten, en dat vervolgens als argument gebruiken om niet terug te hoeven.

Voor een vluchteling is het dus zaak het goede evenwicht te vinden.

**off topic: weet je wat in de eerste lessen van de nederlandse inburgeringscursus wordt behandeld? Hoe je een uitkering en huursubsidie kan aanvragen! **

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:09

Ik ga mee met ene groot gedeelte van wat al gezegt is, als het nodig is en zolang het nodig is kunnen ze blijven, als dit te lang is ivm kids etc. en volledig ingeburgert zijn zouden ze ook nog best kunnen blijven.

Maar naar mijn idee kan gewoon niet iedereen blijven, om economische redenen al helemaal niet.
Misschien hard maar op een gegeven moment zitten we vol als iedereen blijft, en als er dan eens een land is wat in nood zit?
Ja sorry wij zitten vol met mensen die niet meer terug willen Verward

De meeste kunnen er gewoon niets aan doen dat het zo rot in hun land is, geen probleem dat ze dan tijdelijk hier zitten toch?
Maar vind wel dat ze zich aan regels horen te houden, gewoon werk zoeken, iig de basis van de taal leren en zoveel mogelijk aan passen, dat ze binnen hun huishouden hun eigen cultuur standhouden ok, maar ze zijn hier ten slotte nog wel te gast.

Ik denk niet dat je kan zeggen ja maar dat doen nederlanders ook, gewoon omdat niemand het hoort te doen, niet stelen, moorden, verkrachten etc. maar ja...dan zouden er oko niet zoveel vluchtelingen zijn.

Als we allemaal een beetje mee werken komt het best goed, maar dan moeten beide partijen mee werken en hun best doen.

En zoals gezegt zijn er gewoon een paar die het verpesten voor de rest.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:48

Ik ben het helemaal eens met genk.
Zo had ik 2 vluchtelingen op mijn werk waarvan 1 voor de centen en 1 voor het land en regering.
Die met die centen kan dus elk jaar nog terug om de family te zien terwijl die ander als ze maar 1 stap in dat land zet opgepakt wordt omdat ze gevlucht is.
Wat is dan reeël.
Ik zeg dan op mijn buurt van oke kan je echt niet terug en je bent bereid om je aan te passen dan mag je blijven maar kom je hier dus alleen voor de centen.
Tja daar heb ik toch echt een ander gevoel bij.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:28

ze moeten die problemen maar eens oplossen in dr eigen land ipv naar nederland te komen. zolang ze voor die problemen wegvluchten blijven die vluchtelingen komen.
weglopen voor je problemen is geen oplossing, wordt mij zo vaak verteld. misschien vinden mensen dat ik nu te makkelijk oordeel, maar ik snap best dat die mensen het niet makkelijk hebben


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annepaardoes, GoogleAdsense, Lalladidoo, Selima, Verara en 175 bezoekers