El Beauty en El Khafif

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Respect
Berichten: 47
Geregistreerd: 19-03-02

El Beauty en El Khafif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 20:06

Wie weet er iets over deze hengsten??

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:07

ikke!! mijn vz paardje suleika heeft twee veulens van el-beauty. de oudste, mareska, is inmiddels bijna drie en de jongste, shakira, wordt bijna 1. het zijn superlieve beesjes en hebben dus het karakter van hun vader geerft. el beauty is bruin met zwarte manen en vier sokjes (geloof ik). el beauty heeft een half jaar geleden nog in de paard en sport gestaan, een artikel van twee en een halve bladzijden lang. ik zal het morgenavond voor je opzoeken, misschien staat er nog interessante info bij en foto's.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:27

Over El Beauty en El Khafif is al veel geschreven op Bokt.

Klik op 'Zoeken' rechtsboven in beeld, vul bij 'Zoek op trefwoorden' Beauty in en selecteer bij 'Forum' FA. Herhaal dit later voor Khafif.

Succes! Lachen

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:40

Ik heb een El Beauty gehad. K*T knol !
El Beauty vererft zeer lastige karakters.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:44

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar mijn ervaring met El Beauty is ook dat het niet de makkelijkste afstammelingen zijn. Paardjes zijn pas laat volwassen, vertonen lang "onberekenbaar' onvolwassen gedrag. Wel zijn het stuk voor stuk mooie beestjes, en ze kunnen wel lopen (maar dat willen).
Vriendin van mij heeft de uitzondring hierop. Een el beauty merrie die ze vanaf 2 jaar heeft, rijdt in haar uppie oeveral met haar naar toe, door verkeer en bos. Ze is dan ook een meester in geduld en is dagelijks met haar 2 jarige kilometers gaan wandelen. (maar wel niet aan haar oren kunnen komen en sedalin bij het ijzers onderslaan). Beetje zeikerds dus.
De andere hengst ken ik niet

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

el khafif

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 23:33

ik heb een merrie van el khafif. El khafif is geloof ik jaar geworden. Een zoon van El khafif El Cid staat af en toe in het NRPS blad deze rijd Z met crossen geloof ik. El Beauty is toch geen zoon van El Khafif.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 00:32

Ik heb een klein dochter van El Beauty (bruine hengst) hij staat in de hengsten boek van de NRPS.

Hij heeft heel veel nakomelingen, + hij is preferent/prestatie fok hengst. 75% Arabisch bloed, 1.48m geb 1974.

Vader: El Malaak (Naplyv x Irex)

Moeder: Lelan van stal Liemers (Saoud x Dyrin Twrog(welsh))

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 10:45

Sando schreef:
Ik heb een El Beauty gehad. K*T knol !
El Beauty vererft zeer lastige karakters.


suleika's veulens van el beauty zijn juist hartstikke lief!!! maar wel speels. het kan ook aan de genen van de moeder liggen hoor, misschien was de grootmoeder van jou pony/paard een reuze rotknol Verward wie weet??

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 09:41

Haha! Ik ga El Beauty ook maar even verdedigen. Ik heb een dochter van hem en ja, het zijn geen gemakkelijke pony`s/paarden. De afstammelingen die ik ken, zijn stuk voor stuk prachtig maar hebben karakter. Daar moet je mee om kunnen gaan. Ze blijven zoals eerder gezegt best lang pubers, kunnen erg dramatisch zijn maar zijn zo ontzettend lief voor de eigenaar.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 15:16

chrico schreef:
:D Ik ga El Beauty ook maar even verdedigen. Ik heb een dochter van hem en ja, het zijn geen gemakkelijke pony`s/paarden. De afstammelingen die ik ken, zijn stuk voor stuk prachtig maar hebben karakter. Daar moet je mee om kunnen gaan. Ze blijven zoals eerder gezegt best lang pubers, kunnen erg dramatisch zijn maar zijn zo ontzettend lief voor de eigenaar.


helemaal mee eens!!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:25

Nee dat zijn juist uitzonderingen.
Het is een feit dat El Beauty latsige karakters vererft.
Maar dat die paarden die jullie kennen, wel lief en betrouwbaar zijn is alleen maar goed.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 11:59

El beauty's staan er om bekend dat ze goed kunnen presteren in de sport, maar moeilijk zijn voor veel kinderen om te rijden. Ze hebben ervaren ruiters nodig, en kinderen zijn meestal te jong om ervaren te zijn.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-02 18:17

Desiree schreef:
El beauty's staan er om bekend dat ze goed kunnen presteren in de sport, maar moeilijk zijn voor veel kinderen om te rijden. Ze hebben ervaren ruiters nodig, en kinderen zijn meestal te jong om ervaren te zijn.


ja das waar, ik denk ook niet dat een tien jarig kind mareska aan zou kunnen, mits het een ruitertje zonder angst enz is.