paard zonder ruiter Drunense Duinen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

paard zonder ruiter Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:16

We zijn vanmorgen met de hond naar de duinen geweest. Toen we bij de ijsbaan op het grote pad liepen hoorde ik ineens een galopperend paard aankomen. Ik keek achterom en zag dat er geen ruiter op het paard zat. Ik gaf snel de hond aan mijn vriend en ging midden op het pad staan.

Een meneer waar het paard eerst voorbij kwam riep nog naar me: 'Probeer 'm te vangen!'

Ik strekte m'n armen, het paard minderde iets vaart. Schoot toen snel aan de rechterkant langs me heen en galoppeerde door. De straat op waar het zandpad op uit komt...

In geen velden of wegen een ruiter te bekennen. Ik had een vreemd gevoel in mijn buik. De auto stond aan de andere kant, dus ik kon op dat moment ook niets meer doen...

Iemand weleens zoiets mee gemaakt??

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:19

Nooit meegemaakt, maar het kan gebeuren natuurlijk..

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:23

Ja wel eens mee gemaakt ja.

Maar dat is een lang verhaal. DUs ik zal er niet op ingaan.
Laatst bijgewerkt door Paardenman op 19-09-04 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:24

Ik heb het weleens gehad dat ik naar huis aan het fietsen was van school naar huis en dat er over het fietspad een paard komt aangaloperen. Geprobeerd 't paard te stoppen maar dat lukte niet. Ik heb toen een seconde getwijfeld wat ik zou doen, erachteraan of snel naar huis. Ik heb toen het laatste gedaan en ben toen met mams direct terug gegaan met de auto. Zagen we een ruiter over het fietspad hollen, die hebben we toen een lift gegeven naar stal. Ze vertelde ons toen dat het paard midden over een t-splitsing was gegaan van twee rijkswegen (ik ken het punt, en het is daar écht link...) en bijna onder een bus was gekomen. Maar toch gelukkig helemaal heel thuis gekomen... Het zal je paard maar zijn, dan zit je hart echt in je keel...

Verder hebben we weleens gehad dat mijn zus 2 km van huis eraf gevallen was toen de paarden op hol waren gegaan, ze belde op dat ie weg was en wij zijn toen snel naar de weg gegaan, en wat hoorden we aan komen galoperen? Ja hoor, meneer was al thuis, wit van het zweet. Normaal doe je er ong. een kwartiertje over, nu deed ie het in 5 minuten...

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:30

Ja, op de veluwe vorig jaar zomer. Mijn zus had toen nog een topic op bokt er over gemaakt, maar door sommige werden we voor penny meisjes uitgemaakt, uh oke. Scheve mond
Dat ging om een grote Shire. Mijn zus had hem te pakken gekregen maar moest hem/haar daarna wel los laten anders had ze een klap of iets anders te pakken kunnen krijgen van dat beest. Die was helemaal over de rode en gallopeerde kei hard weer weg. Wij waren toen ook met de hond aan het wandelen.
Achteraf denk je van ja ik had het beter zo en zo kunnen doen, maarja dat is daarna pas. Daar denk je op dat moment niet bij na.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:32

Dat is inderdaad zo Annelou. Het moment zelf doe je in een impuls iets. Naderhand bedacht ik me dat ik beter had kunnen mikken op de teugels oid...
Ik hoop maar dat het goed is afgelopen.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:36

ja ik was in het bos aant fietsen en een paard kwam achter me helemaal op hol geslagen en rende richting de weg op dus ik als een speer erachter aan en heb daar auto's staan tegen houden (zie je het voor je Verward) en uit eindelijk is dat paard naar stal gelukkig toe gerend, maar m'n hart zat echt in m'n keel toen

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:41

Idd, na afloop weet je hoe je het véél beter had kunnen doen, maar op het moment zelf doe je maar wat eigenlijk.
Ik fietste toen het laatste stuk naar huis ook echt met een steen in m'n maag, de hele tijd het gevoel van: Ik had er toch achteraan moeten gaan
Maar dat had ik niet gedaan... Naja, het is allemaal weer goed gekomen Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:46

Ik zal het verplaatsen naar VvdD

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:21

Ik heb het nog nooit echt meegemaakt zo in het bos ofzo. Maar weleens gewoon op het land dat er een paard "gevangen" moest worden wat niet wilde. Die kwam ook als een getikte op mij afgegaloppeerd toen. Ik nog een beetje met mijn armen zwaaien maar had niet het idee dat dat paard ging stoppen. Ben toen zelf maar een pasje opzij gegaan... Bloos

Ik weet dus ook niet of ik het aan zou durven om een paard wat op hol is in het bos te vangen... Vind dat namelijk wel een beetje eng Scheve mond

Al hoop ik dat als ik er ooit afval in het bos er wel iemand loopt die zo stoer is mijn paard te vangen!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:12

wij hebben laatst nog voor 2 loslopende op holgeslagen paarden "gezorgd" in het bos. wij waren er vanafgekletterd. en ze zijn keihard naar stal gerend. we zijn wel ens benieuwd of mensen ze hebben gezien onderweg naar huis. moet lijkt me best eng zijn zo' logegeslagen paard (2). Daar zou ik niet voor durven springen. En ik hoop dat niemand dus omvergelopen is. Maar we hebben geen verha;len gehoord dus het zal wel niet Lachen

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:21

nooit meegemaakt.. wil het leiver ook niet ook

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:21

Ik heb het een keertje meegmaakt, toen hielp ik een zomer op de manege bij van loon. Toen is de groep aan de kletter gegaan. Er kwamen ongeveer 15 pony naar het terrein toe en er zat nog 1 meisje op verder niemand. Ik zag het al helemaal gebeuren dat meisje op die pony tussen de andere de stallen in, dat gaat fout dus ik ben op een balk waar zeg maar het ruiterpad begin gaan staan heb heb der gegild dat paardje mijn kant op de trekken en dat lukte der net waardoor ik hem kon stoppen gelukkig de rest liep gelukkig aan de andere kant erlangs.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:36

Nou niet om te vangen, maar dat politie een pony had gevonden en mij aan het zoeken was.
Schijnheilig
Was met een pony naar het strand, pony werd helemaal gek, teugel brak en pony ging recht op een prikkeldraad omheining. Ik er van af gesprongen (ipv van in de omheining gelanceerd te worden) pony 3 duinovergangen verder de duinen in. Politie vond de pony, zochten een ruiter, ondertussen had ik de wandelaars die de pony naar een manege moesten brengen gevonden. Die wandelaars gingen wel terug naar de politie om te zeggen dat ik terecht was.
Was wel een spannend dagje Haha!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:43

Voor de mobiele telefoon-tijdperk (lang geleden, dus) ben ik ook eens midden in het bos een manegepaard tegengekomen. Nergens iemand te bekennen en ik stond daar mooi met in mijn ene hand m'n fiets en in m'n andere hand de teugels. Heb m'n fiets maar in de struiken gegooit en met Janneke naar de manege gelopen. Toen ik er bijna was kwamen mensen van de manege me met een auto tegemoet rijden, die zijn de ruiter gaan zoeken. En deze bleek een paar kilometer achter ons aanb te lopen. Behalve dat de ruiter een paar blauwe plekken hadden, waren beiden oké.
Zelf ben ik er ook een paar keer afgekletterd in het bos, maar was dicht bij stal. Pony is beide keren rechtstreeks naar stal gerend waarop de eigenaar met de auto de sporen ging volgen om mij te zoeken. De laatste keer was er een duits stel dat AAscot had zien rennen, maar ze deden er niets mee. Stonden me dom aan te kijken; 'ja, we dachten al; wat heeft dat beest een haast.'

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:08

Vandaag nog maar dan andersom. Ik was van mn verzorgpaard gevallen en die is toen gevangen door een aantal meiden, die m voorbij zagen komen. Ze zijn toen achter hem aangegaan. Gelukkig OK dan!
Ik was als de dood dat ie onder een auto zou komen of wat dan ook.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 22:15

Ik heb het zelf gehad, niet gezien, ik kletter er keihard af, bijna op een betonnen wegenpaaltje( een smalle he niet zo'n paddestoel) geknalt ( gelukkig maar van niet) en toen knalde die gek van mij door, ik kon eerst niet opstaan, dus na ene paar minuten stond hij wat verder op t pad, hij was al door allemaal takkenbossen gegaan en toen weer naar t pad, lekkere omweg dus.

Nouja ik erachteraan en roepn, maar nee hoor niet reageren,we waren al bijna aan t einde vd rit en dan komt er een hele drukke weg, beest over die weg gerend, mensen erachteraan gerend, vriendin gauw iemand gebeld en hij liep maar door en door t bollenland gegaloppeert( gelukkig geen schade) en toen stond hij aan de andere kant vd sloot te eten, gelukkig waren er net gen auto's ik was helemaal in paniek, want t is een hele drukke weg, voor hetzelfde geld was ik mijn paard kwijt....

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 23:19

ja wel eens op de manege, pony(haflinger x ijslander) wou zo het hek uit rennen. Ik was een stal aan het uitmesten en sprong om zijn hals, niet overnagedacht wel gedaan, was niet zo'n ramp hoor, gelukkig kon ik der wel stoppen

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 00:48

Gut, laat ik nou een mooi penny-verhaal hier op hebben. Mijn oom en tant wonen vlakbij de manege van Jan Dolfing (in Vries) en toen we op een warme dag buiten in de tuin zaten hoorde ik paardenhoeven over het asfalt. Zo penny als ik was moest ik natuurlijk zien wat voor paard het was en constateerde dat er niemand opzat. Ik sprint dus de tuin uit en vlieg het fietspad op en wil dat beest tegenhouden. Hij stopte nog ook en liet zich vangen. Het was een enorm beest van 1.76 geloof ik, en ik was een jaar of 11, dus hij leek wel 2 meter. Daar stond ik dan met dat beest en mijn familie kwam er aan lopen om te zien waarom ik zo hard wegrende. In de verte zagen we al ruiters aan komen galloperen en toen ze eenmaal naast me stonden vroegen ze of ik dat beest niet naar de manege kon rijden. Uiteraard wou ik dat en mijn oom heeft me erop geslingerd. Dat dier naar de manege gereden en Jan geinformeerd over het alles en werd vriendelijk bedankt en ik mocht nog wel eens komen, mocht ik een middagje mee op buitenrit. Gut, hoog penny gehalte he? Haha!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:14

Ben die van mij ook al twee keer kwijt geweest (gelukkig zat ik er zelf niet op omdat ik hem aan het verkeersmak maken was aan de hand).
De eeste keer hebben ze hem gevangen en op de stal aan de overkant van "mijn" stal gebracht; duurde even voor ik daar achter was Knipoog
Tweede keer had ie de afslag naar stal gemist en rende dus over de weg (onze rijbak ligt aan die weg); gelukkig waen er stalgenoten aan het rijden en die riepen hem; hij keert nog om ook en rent gelukkig terug het erf op.
Toen ik 10 minuten later op stal kwam stond meneer met zijn mond vol biks op stal; ik kon hem wel!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:24

Wow, wat een verhalen Knipoog

ben het nog nooit meegemaakt(woon ook niet echt dicht bij een strand/bos Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:09

Juut schreef:
De laatste keer was er een duits stel dat AAscot had zien rennen, maar ze deden er niets mee. Stonden me dom aan te kijken; 'ja, we dachten al; wat heeft dat beest een haast.'


WHAHHAHAHHAAAA
*LOL*
Dan ben je dom Tong uitsteken


Mijn paard blijft altijd staan als ik er vanaf vlieg (is ook maar drie keer gebeurd hoor >;) )
Ik denk dat Sigaret (de welsch die k nu beleer) niet zou blijven staan, maar idd ook het bos in zou vluchten....
En met nog een paard erbij, zou ze denk ik snel achter dat paard gaan staan!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:14

Ik heb dit ook wel eens meegemaakt maar dan vanaf de andere kant.
Viendin van mij viel van dr paard, paard gaat er vandoor, ik met mijn paardje erachteraan.
En wat doen de mensen die het zien? Die staan alleen te kijken Verward

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 09:25

Goh... eigenlijk is paardrijden dan maar gevaarlijk hè Verward

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:42

Echt een nachtmerrie als je paard los loopt over de weg. Mijn dochter is ook een keer gevallen, gelukkig vlak bij stal. Er is geen echt grote weg, maar toch rijden er wel auto's. Ik was op de fiets mee met mijn zoontje achterop, dus die snel eraf gezet en achter de pony aan. Gelukkig was een vrouw zo aardig om de auto dwars over de weg te zetten, daardoor schoot ze een grasveld op en besloot dat ze wel kon gaan eten. Happy end!
Zelf ben ik er ook twee keer onvrijwillig afgestapt buiten, gelukkig kon ik beide keren de teugels vasthouden. Zit er toch wel een beetje ingebakken: afgooien Ok, maar wel hierblijven!!!