Heerlijk ontspannen wedstrijd gereden en winstpunt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Heerlijk ontspannen wedstrijd gereden en winstpunt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 18:22

Vandaag was het dan weer eens zo ver.
Laiser en ik op wedstrijd.
Helaas kan Michel net als vandaag voorlopig een hoop wedstrijden niet mee omdat hij in Amerika zit voor zijn werk. Verder waren een heleboel mensen die anders wel eens mee gaan ook druk met andere dingen, dus leek het er erg op dat we er voor het eerst alleen voor stonden. Maar gelukkig bleek vrijdag dat een nieuw stalgenootje ook op dezelfde lokatie moest starten en ongeveer ook nog dezelfde tijden. Haar moeder zou proberen mij ook voor te lezen.

Met twee trailer vertrokken we naar Duykse Hoef. Het was er al erg druk met trailers die 's ochtends al moesten rijden. Onze ringen startten pas om 13.15 en 13.30 uur.

Omdat mijn stalgenootje wat meer tijd nodig had om los te rijden, bleef ik bij Laiser die nog vrij rustig op de trailer stond. Na een tijdje begon ik alvast met me klaar te maken om Laiser te zadelen. De moeder van het stalgenootje kwam er al aangelopen om te kijken of ze me nog ergens mee kon helpen. (Echt heel fijn was dat )

Het rijden naar het losrijdterrein ging wonderbaarlijk goed. Dit is de eerste keer in jaren dat ik daar in één keer naar toe kon rijden zonder dat Laiser ook maar ergens bang van was. En er waren een hoop dingen die eng konden zijn, maar hij was zo stoer. Het deed hem heel weinig. Lovers
Ik begon hem gewoon te rijden zoals ik thuis ook altijd doe. Hij werkte echt super mee. Lekker lang en laag, maar heel goed zijn achterhand eronder. Zo goed zelfs dat ik mensen aan de kant tegen elkaar hoorde zeggen dat mijn paard zo goed laag en rond liep en toch zijn achterhand er zo goed bij zette. Dat was de manier waarop het moest. (Volgens mij hadden ze niet in de gaten dat ik het hoorde, maar ik moet zeggen het voelde als een mooi compliment Knipoog )

Tijdens het losrijden voelde Laiser dus heel fijn en soepel aan. (Dat was wel wat anders dan na die steigerpartijen van afgelopen dagen.) Ik heb dus hem gewoon soepel gehouden en attent, maar verder was hij fijn aan de hulpen.
Mijn ring starten ruim 5 minuten eerder dan gepland, en die van mijn stalgenootje liep flink uit dus het we kwamen in de knoei met voorlezen. Gelukkig was er een jongen die mij ook wel voor wilde lezen. (Wat hij echt heel fijn deed )

Laiser en ik gingen beide heel relaxed de ring in. Echt zo fijn was het nog nooit gegaan. Laiser is niet eenvoudig om fijn door te zitten, maar ik heb nu voor het eerst twee proeven heel goed door kunnen zitten. Totaal geen problemen gehad. Verder liep hij heel braaf en langzamer dan ik normaal doe. Ik was dus eigenlijk nog wel een beetje bang dat het er te tam uit zou zien. Maar dat was niet volgens de mensen die gekeken hadden. Er zaten veel stukken in die echt heel fijn gingen. Ook het afwenden in galop bij B en dan een volte van 15m bij X en tussen X en E een overgang naar draf en dan bij E rechterhand ging echt heerlijk. Voor die onderdelen had ik dan ook een 7 Lachen .

De tweede proef ging ietsje minder dan de eerste proef. Maar op zich ook nog fijn. (Al vloog ik wel een keer flink uit de ring Haha! ) Maar toen ik de ring uit kwam had ik echt zo iets van. "Wat heb ik lekker ontspannen gereden" Ik was dus zeer tevreden. Ook was het weer een wedstrijd zonder pijn aan mijn been geweest dus ik was al zeer tevreden. Natuurlijk was ik nog nieuwsgierig naar mijn punten. Maar ik had voor mezelf al uit gemaakt dat dit een hele fijne wedstrijd was geweest. Misschien niet flitsend, maar ik weer zeker dat zowel Laiser als ik lekker ontspannen waren.

Uiteindelijk bleken we voor de eerste proef 157 te hebben en voor de tweede proef 147. Winstpunt nummer 7 is dus nu ook weer binnen Lachen .
Nu maar hopen dat we in november de laatste puntjes halen voor de M. Dan starten we volgend jaar M1. (Tenminste dat is mijn streven).
Laatst bijgewerkt door Mickey op 19-09-04 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:31

Netjes Christianne!
Fijn dat je goede gevoel ook beloond werd met een punt. Op naar de M1, moet toch lukken langzamerhand lijkt me! Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:54

netjes!! jammer dat ik je niet gezien heb

ik heb je dan denk ik net gemist, was er ook, en was weekendkampioen geworden, en was vandaag eerste met 173 punten in de l1, onze laatste L1 wedstrijd..

Misschien zie ik je nog eens op een andere wedstrijd..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 19:57

Ja de L1 was 's ochtends. Anders had ik je ook wel eens willen zien rijden Knipoog

BTW Er was nog een amazone in de M met springen die voorover van haar paard midden in de waterbak is gevallen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:14

Goh dat klinkt fijn zeg! Het tsraalte van je bericht af...
Op naar het M....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:23

Yeuhhhhhh OK dan!
Gefeliciteerd met jullie superprestatie !

Winstpunten zijn altijd leuk en van harte welkom, maar misschien is het nog wel belangrijker dat jullie voor jullie gevoel een goede prestatie neer hebben gezet.
Niet alleen in de proeven maar ook er omheen, een fijn meewerkend paard kan je dag dan toch maken of breken.
Geniet van het goede gevoel en van de waardering vanuit de jurywagen en vanaf de zijkant Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:36

Mickey schreef:
Ja de L1 was 's ochtends. Anders had ik je ook wel eens willen zien rijden Knipoog

BTW Er was nog een amazone in de M met springen die voorover van haar paard midden in de waterbak is gevallen.


owww my god, weet jij toevallig of het ene tamara is???? die moest namelijk in de m springen met een hengst, en dat beest had nog nooit een sloot gezien, dus ze maakte al grappen of ze niet met zwembandjes mocht springen Knipoog oow ik lach me ziek als zij het is Nagelbijten / Gniffelen

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:54

Keigoed! Nog 3 puntjes te gaan en dan kan je ook al weer over naar de M1!
Maar jullie moeten nog wel eens een keer naar Waspik komen hoor! Ik heb jullie al een tijdje niet meer gezien!
Met Vayos start ik a.s. weekend in de M2... ik houd mijn hart vast Knipoog
Succes verder in ieder geval!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:00

Gefeliciteerd Lachen

Klinkt als een superproef zeg Lachen Geen foto's gemaakt zeker?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:19

Gefeliciteerd, weer een punt erbij! Cool

Fijn is dat hè, als je er toch niet alleen voor blijkt te staan met wedstrijden. Hulp is altijd dichtbij, dat zie je maar weer. Mooi te horen ook dat Laiser zo lekker liep! Lachen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 11:51

Gefeliciteerd!
Op naar de volgende winstpunten en M1! OK dan!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 17:04

Tigger"]
Goh dat klinkt fijn zeg! Het tsraalte van je bericht af...
Op naar het M....
[/quote]
Bloos

[quote="Oscar"]
Winstpunten zijn altijd leuk en van harte welkom, maar misschien is het nog wel belangrijker dat jullie voor jullie gevoel een goede prestatie neer hebben gezet.
Niet alleen in de proeven maar ook er omheen, een fijn meewerkend paard kan je dag dan toch maken of breken.
Geniet van het goede gevoel en van de waardering vanuit de jurywagen en vanaf de zijkant Knipoog
[/quote]
Dat is dus precies wat ik dacht toen ik de ring uitkwam. Knipoog
Ik had echt zoiets van dit was een heerlijke wedstrijd. Natuurlijk hoop je dat de jury er dan oo nog leuke punten voor geeft, maar eigenlijk had het me niet veel uitgemaakt wat de punten waren. Het gevoel was goed.


[quote="Zwelgje"]
Keigoed! Nog 3 puntjes te gaan en dan kan je ook al weer over naar de M1!
Maar jullie moeten nog wel eens een keer naar Waspik komen hoor! Ik heb jullie al een tijdje niet meer gezien!
[/quote]

Is het al bekend of er in Waspik nog indoorwedstrijden komen?
Komend weekend heb ik namelijk een onderlinge wedstrijd op stal (óók springen Haha! ) dus dan kan ik niet in Waspik starten.

Ik vind het ook jammer dat ik jullie al weer een tijdje niet heb zien rijden. Jullie zijn ook zo'n leuke combi


[quote="Ellende"]
Geen foto's gemaakt zeker?
[/quote]
Nope,
was geen fotograaf mee Knipoog

[quote="Karin schreef:
Fijn is dat hè, als je er toch niet alleen voor blijkt te staan met wedstrijden. Hulp is altijd dichtbij, dat zie je maar weer. Mooi te horen ook dat Laiser zo lekker liep! Lachen

Ja, ik zag er best even tegen op hoor om in mijn eentje te gaan. Maar gelukkig ging het stalgenootje ook. We hebben nu ook al weer afgesproken om nog een keer samen te gaan. (Handig als je in dezelfde klasse rijd Knipoog )


Vanavond nog een extra beloning voor Laiser. We beginnen namelijk weer met de springlessen Hyper! Haha! Hyper!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:19

Mickey schreef:
BTW Er was nog een amazone in de M met springen die voorover van haar paard midden in de waterbak is gevallen.


Tja, dat was ik dus *LOL*

Die stomme bok stopte zo vies, ik had geen kans!
wat voelde ik me daar voor banketstaaf staan zeg!
maarja ik had toch wel het L gewonnen en 4e in het Z/ZZ. dus dat was wel een pleister op de wond....

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:51

Mickey: als het goed is komt deze week de kalender voor het indoor seizoen in Waspik op de site te staan!
Hoop je daar weer te zien!

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:21

Joh heb je een nieue stopwoordje? (Fijn Tong uitsteken)
Maar super voor je..
Ga zo door OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:24

schoentje schreef:
Tja, dat was ik dus *LOL*

Die stomme bok stopte zo vies, ik had geen kans!
wat voelde ik me daar voor banketstaaf staan zeg!
maarja ik had toch wel het L gewonnen en 4e in het Z/ZZ. dus dat was wel een pleister op de wond....


Ach gut

Maar gefeliciteer met je winstpunt!