Paddock

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mathieu
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-09-04

Paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 14:18

Wij zouden graag een paddock aanleggen en we twijfelen tussen allerlei systemen(we wonen op harde kleigrond en daar kan bijna geen water door)

Zouden grasdallen geschikt zijn Ach gut , heeft iemand ervaring met grasdallen???

Alle info is welkom

Alvast bedankt Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:57

uh..ik heb er niet veel versland van maar wij hebben ook een paddock...die laten we 1 meter uitgraven en dat wit zand er in dat water opzuigt...en verder...de onze is helemaal van hou..dus geen gezeur met draden en lind...
suc6 ermee

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:29

Dat lijkt me idd wel goed, van hout. Je zou even op internet moeten kijken, daar staat vaak weel over bodems. Check Google! Lachen

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:40

misschien heel dom, maar wat is dat grasdallen? Ik heb namelijk ook wat last van kleigrond.

Mathieu
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 17:25

Grasdallen=beton- of kunststofklinkers met openingen waar er gras kan door groeien!

broke

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:49

Dacht dat een paddock een stuk grond was met zand en juist geen gras, tenminste de engelse omschrijving? Volgens mij is er een discussie over dat in een wei gras moet zijn, om koliek te voorkomen. En in een paddock geen gras moet zijn om koliek te voorkomen. Ik heb me laten vertellen, gras of zand en niet een beetje gras. Omdat ze dan met pol en al grazen en zo zand binnen krijgen.
En of je een verharde bodem wil, de een wel en de ander niet. Hoeven, ijzers en beenwerk krijgen veel voor de kiezen hoor ik dan. Maar het voordeel is wel dat ze niet in een te natte bodem komen, maar daar zijn ook oplossingen voor.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:58

Die grasdalen gebruik je volgens mij eerder voor paden zodat je er goed op kunt blijven lopen en niet wegzakt (bijv. op het erf of pad in de wei). Wij hebben hier ook kleigrond en hier in de buurt wordt overal afgegraven, puin, doek en daarop zand gestort. Zo houd je het wel droog.
Die grasdalen lijken mij niet geschikt en ook niet fijn lopen voor je paard als hij er een tijd in moet staan (lekker rollen is er dan ook niet bij).