Ongesteld en nuvaring (Niet SP-proof :-p)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ongesteld en nuvaring (Niet SP-proof :-p)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:02

Ik heb sinds even meer dan een jaar Nuvaring. Het bevalt me uitstekend opzich.
Vroeger toen ik nog gewoon de pil gebruikte had ik nooit last van mijn menstruatie. Het duurde hooguit een dag of 3/4 en ik had nooit buikpijn/hoofdpijn en puistjes.

Sinds ik die nuvaring gebruik lijkt het met de maand erger te worden. Het begon met een zeurderige buikpijn rond de tijd dat ik ongesteld moest worden. Nu is het al zover dat ik 3 dagen voor het begint al met knallende koppijn, verschrikkelijke buikpijn thuis in bed lig een beroerde puistenkop te zijn.
Het is niet leuk meer.

Mijn huisarts is niet bekend met dit probleem. Hij had er nog niet eerder van gehoord.
Is er hier mischien iemand die daar ook last van heeft?

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:15

Wat is een nuvaring? (of is dit een domme vraag?)

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:32

Zou hij teveel hormonen afgeven (boven jouw grens), want zoiets zou ik van je klachten afleiden. Puistjes komen meestal voort uit grote hoeveelheden hormonen waardoor je talgklieren overuren maken.

Ik zou het nog eens een keer aan de huisarts voorleggen. Misschien een maandje zonder de Nuvaring? En dan weer eens overstappen op de pil die je eerst had en kijken of je de klachten houdt?

Strekte! Ach gut
Tipje tegen de buikpijn: neem lekker een warme kruik op je onderbuik of drink een lekkere kop kamille thee!

@Channie: de Nuvaring is een anticonceptiemiddel in de vorm van een ring (dohh) die in je vagina geplaatst wordt en elke dag hormonen afgeeft (toch??) Lachen

Emilia

Berichten: 4042
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Ergens op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:43

@Dioxide:Bednakt. Weer wat geleerd!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:20

De pil zorgt ervoor dat je hormoonhuishouding op een bepaald niveau word geregeld.
Mensen met extreem veel jeugdpuistjes of last van menstruatiepijn krijgen vaak de pil voorgeschreven.

De reden dat je er nu meer last van hebt kan liggen in het feit dat de hoeveelheid hormomen die de ring afscheidt te weinig/anders is. Je lichaam zal er aan moeten wennen.

Het zal een kwestie van doorzetten zijn en kijken hoe het over een paar maanden gaat of toch weer terug op de pil.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik krijg geen extra hormomen in mijn lijf door anti-conceptie en dat bevalt me goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:21

Deze ring geeft juist veel minder hormonen af dan mijn oude pil. Het advies was ook een maandje te stoppen. Ik heb ook pilletjes gekregen tegen de pijn in mijn buik.
Ik lig nu practisch de hele dag op bed met een lekkere warme kruik. Dat helpt inderdaad erg goed!! Even een goed warm bad nemen helpt me ook wel.
Maar het is zo ontzettend vervelend.

Ik durf zowat de deur niet uit, ik lijk wel een waterval...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:23

Dimple schreef:
Het zal een kwestie van doorzetten zijn en kijken hoe het over een paar maanden gaat of toch weer terug op de pil.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik krijg geen extra hormomen in mijn lijf door anti-conceptie en dat bevalt me goed!


Je zou toch zeggen dat je er wel aan gewent moet zijn na 1 jaar en 4 maanden (heb het net even opgezocht).

Ik heb bewust voor deze manier van anti-conceptie gekozen. Waarom? We willen nog geen kinderen en een condoom is vreselijk. Haha!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:57

Sorane schreef:
Je zou toch zeggen dat je er wel aan gewent moet zijn na 1 jaar en 4 maanden (heb het net even opgezocht).

Ik heb bewust voor deze manier van anti-conceptie gekozen. Waarom? We willen nog geen kinderen en een condoom is vreselijk. Haha!


ha, dat is idd zo als je geen kids wil, is de anti conceptie een goed middel, maar wat ik laatst hoorde, na de gemeenschap, afspoelen met koud water Verward nee gebruik jij maar je ring. Belachelijk gewoon hoe naief mensen denken, nee jij bent in elk geval op je buikpijn na, verantwoord bezig

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:13

Dimple schreef:
De pil zorgt ervoor dat je hormoonhuishouding op een bepaald niveau word geregeld.
Mensen met extreem veel jeugdpuistjes of last van menstruatiepijn krijgen vaak de pil voorgeschreven.


De pil die ook tegen puistjes werkt (zoals Diane-35) bevat geloof ik weer ander soort hormonen als de pil die puur voor anticonceptie bedoeld is.

Bij Diane kan je de anticonceptie eigenlijk zien als een soort bijwerking bij een medicijn tegen puistjes.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:15

Ik heb ook Nuvaring en heb wel iets meer last van mijn menstruatie. Eerst had ik er geen last van en nu heb ik wel 2 dagen buikpijn. Niet heel ernstig, maar wel vervelend. Maar niet dat ik er thuis voor moet blijven.

Anders zou je eens een keer een second opinion aan moeten vragen bij en andere huisarts (die meer ervaringen heeft met Nuvaring). Of bellen met Organon. Staat er niet een telefonnummer op de verpakking?

Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:30

Ik ga denk ik inderdaad even met Organon bellen. Ik vind het heel vervelend. En anders dan maar over op een ander (niet permanent of jaren durend) middel.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:35

Er valt verder via google niks te vinden over bijwerkingen?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:37

Anders weer overstappen op de pil of mirena-spiraal. Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:51

Tessebes"]
Er valt verder via google niks te vinden over bijwerkingen?
[/quote]

Nee deze bijwerking is niet bekend.

[quote="spokie79 schreef:
Anders weer overstappen op de pil of mirena-spiraal. Succes.


De pil vergeet ik vaak. Daarom kwam deze ring zo goed uit. Een spiraal begin ik niet aan. Het schijnt waanzinnig pijnlijk te zijn en we weten nog niet wanneer we kinderen willen. Dan moet zo'n spiraal weer verwijderd worden enz enz...
Ik hoop dat ik een ander alternatief kan vinden als dit aan blijft houden.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:58

misschien een staafje in je arm?
het fijne weet ik er ook niet van...

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:29

Ik heb dus zelf wel een spiraaltje en ik moet zeggen dat ik het super prettig vind.

Het inzetten heb ik idd als pijnlijk ervaren Ziek maar ik heb nu nergens last van.

Geen pijn, super regelmatig, nergens aan hoeven denken en niet geheel onbelangrijk.................niet zwanger Haha!

Ik hoop dat Organon je wat wijzer kan maken! Je kan het evt ook opzoeken op de site van Viva. Daar worden dit soort dingen ook veel besproken!

Sterkte, ik hoop dat je je al wat beter voelt!

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:51

ver vreemd dat je bij de nuva ring meer last hebt van bijwerkingen. Hij geeft nl veel minder hormonen af als een gewone pil Verward
hoe erg had je altijd last van je menstruatie, toen je nog niet de pil gebruikte? mss heb je er juist meer last van omdat het minder hormonen bevat.. als je snapt wat ik bedoel.
Ik heb zelf altijd de nuva ring gehad, dus ik kan geen verschil noemen met de pil.. helaas

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:59

*LOL* bedankt voor de waarschuwing ik zal hem ook maar niet lezen!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:08

SuperPepeijn schreef:
:)) bedankt voor de waarschuwing ik zal hem ook maar niet lezen!

Wel goed voor je ego dat je zelfs in titels van topics genoemd wordt of niet?

Serieus, hoe achterlijk dat je speciaal voor SP iets in je titel moet zetten omdat hij er anders ongenuanceerde kritiek op levert....
Ook al is het een grapje, obvious.

Erg vervelend iig! Ik bedank 'iemand' al jaaaaaren dat ik nooit last heb van mijn menstruatie, kan me voorstellen dat het supervervelend moet zijn.
Kun je niet mailen met de producent of er meerdere gevallen van zijn of een andere arts erover raadplegen?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:12

Dorée schreef:
Wel goed voor je ego dat je zelfs in titels van topics genoemd wordt of niet?
jaloers? Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:14

SuperPepeijn schreef:
jaloers? Haha!

Uiteraard! Tong uitsteken

Geluukig heb ik niet zo'n teer zieltje en kan ik dit soort onderwerpen wel hebben.
En dat terwijl ik veel jonger ben dan jij en dus veel minder levenservaring heb! Bloos!!

Hoe is het trouwens gesteld met je maandelijkse balverwisseling?
Mannen klagen altijd zo over het ongesteld zijn, maar voor zover ik gehoord heb, schijnt dat ook geen pretje te zijn... Nagelbijten / Gniffelen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:16

had je maar een vent moeten worden!

Dorée"]
En dat terwijl ik veel jonger ben dan jij en dus veel minder levenservaring heb! Bloos!!
[/quote]*proest*

[quote="Dorée schreef:
Hoe is het trouwens gesteld met je maandelijkse balverwisseling? Mannen klagen altijd zo over het ongesteld zijn, maar voor zover ik gehoord heb, schijnt dat ook geen pretje te zijn... Nagelbijten / Gniffelen
voor mijn lichamelijke vragen heb ik mijn huisarts, dat doe ik liever niet publiekelijk op een forum vol met domme dozen Knipoog
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 19-09-04 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:18

SuperPepeijn schreef:
had je maar een vent moeten worden!

Alsof jij dat bent.. Nagelbijten / Gniffelen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:24

Dorée schreef:
maandelijkse balverwisseling?

Wat is dit (leg ff uit Tong uitsteken) ?Verder ben ik niet nieuwsgierig Schijnheilig .

Heel vervelend dat je zon last van je ongesteldheid heb,verder kan ik je ook niet helpen sorry Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:24

Yentl schreef:
Wat is dit (leg ff uit Tong uitsteken) ?Verder ben ik niet nieuwsgierig Schijnheilig .
je weet toch dat reptielen hun huid afwerpen? zelfde met mannen en hun ballen.