Ook Kiki is afgespeend! Verslag + Foto`s!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Ook Kiki is afgespeend! Verslag + Foto`s!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 22:40

Vandaag eerst Fleur nietsvermoedend naar stal gehaald, en gewoon op stal gezet. Beetje druk, maar na 10 minuten weer rustig. Toen naar het land met de Trailer, en daar Kiki en haar Fjord-vriendinnetje Anka op gehaald en in de trailer gezet. Ging ook allemaal heel rustig!
Toen daarheen gereden en ook dat ging heel goed! Heel rustig geweest onderweg! Daar aangekomen uitgeladen wat ook heel goed ging!

Toen ze bij de groep erbijgezet! Even een beetje aftasten en Kiki en Anka renden zij aan zij door het land heen! Daarna gingen ze tustig staan kijken en een beetje rondsnuffelen! Helemaal top dus! Al gauw had ze een beetje gesnuffeld met de rest, en had ik gezien dat het allemaal wel goed zou gaan, en ben ik weggegaan! Toen ging ze wel heel hard hinniken, en moest ik wel even slikken Verdrietig Maar ze gaat het er super naar haar zin hebben!

Daarna naar Fleur weer terug gegaan, en die even laten lopen in de bak, en eventjes haar uiers gecheckt! Mijn hemel! Onwijze uiers, waar stralen melk uit liep! Ben heel benieuwd hoe dat afloopt! Ze was verder wel heel rustig, en keek me mega zielig aan, waardoor mijn schuldgevoel nu heel erg werd! Maar ik denk wel dat het goed gaat komen!

Hier nog een paar foto`s van vandaag!
De 2 dikbillen!
Afbeelding

Naar het landje toelopen!
Afbeelding

Nog 1 fototje samen!
Afbeelding

In de groep daar!
Afbeelding

Kennismaken met de rest van het nieuwsgierige groepje! *NOA*
Afbeelding

Afbeelding

Fleur haar uiers, na 5,5 uur niet drinken van Kiki!
Afbeelding

heb een beetje tweestrijdige gevoelens...Blij omdat het allemaal goed is gegaan, en toch ook jammer dat het allemaal een beetje voorbij is!


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:49

Gelukkig is het allemaal goed gegaan! Kan me voorstellen dat je tegenstrijdige gevoelens hebt hoor!

Die laaste foto is wel heel erg goed gemaakt!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 01:31

heee..daar ben je weer!
leuk je eens te meeten! *LOL*
Kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt.. ik heb het zelf ook 4 weken geleden moeten doen.
Wel super dat alles ook zo gladjes verlopen is, en ik vind het echt ontzettend leuk dat ik kiki ook mag zien opgroeien, we zullen elkaar vast nog weleens treffen op stal
Succes met Fleur en geef je Noa morgen nog een aai over haar bolletje van mij?
Groetjes marloes

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:40

Gelukkig dat het goed is gegaan. En blijft altijd tweestrijdig zoiets...maar wel weer lekker rustig Knipoog (vind ik altijd).
Hier is het enige veulen dit jaar ook net afgespeend (ook Anca, ook fjord Tong uitsteken).
Eerste actie? Meteen door het draad....kan gebeuren, maar ging daarna wel super. Werd meteen in de groep opgenomen door haar volle zus en 'pleegbroer' van vorig jaar...dat is dan wel weer hartverwarmend!

Die laatste foto...OK dan!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:10

Mooi dat het zo goed is gegaan! OK dan! En die tegenstrijdige gevoelens,
die gaan vanzelf wel weer weg! Lachen Leuke foto's!

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:04

Wat leuk dat de veulens bij een ander Bokt-veulentje staan! Lachen
Ondanks dat de merrie zich natuurlijk niet helemaal happy voelt met zulke uiers moet ik wel zeggen dat het een prachtige foto is geworden. Mijn complimenten! Knipoog

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:11

Hahahaha.Die uierfoto!!Geweldig
Ze hebben zich netjes gedragen en het was ook leuk om marloes-joy een keer te meeten.

Nu Aran nog.

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:52

Zo jeetje dat uier!! Als je nog een glas melk wil! Nu kan het nog!
Leuk ook die foto met zijn tweetjes in de trailer!

Veel spullen te koop!! Zie markt.
Lieve mensen doe ajb een bod want ik wil er echt vanaf. Dekjes mogen voor een prikkie weg.


Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 18:03

Fleur is heel rustig, en ik ben er achter gekomen dat ze heel zielig naar me kan kijken! Acgh wat is ze zielig..Zo sneu om te zien! Maar gillen doet ze niet, en vandaag hebben we lekker gewandelt. Uier ontploft zowat, en ik hoop dat het gauw minder word!

Kiki heeft het lekker naar haar zin. Ze staat redelijk tussen de andere veulentjes, en probeert bij haar fjordenvriendinnetje te drinken. Ze moet gewoon even doorhebben dat als ze dorst heeft, dat ze water moet drinken, en ook als ze honger heeft, dat ze hooi gaat eten!

Aan Fleur haar uiers doe ik niet veel. Ik loop veel met haar, en ze staat lekker buiten in de paddock, en ik spuit haar uier af en toe af, om het even te koelen, want hij staat strak en gespannen en is vrij heet!

Die foto me die uier is inderdaad heel leuk geworden!

maroes

Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:35

Ach wat moeilijk was het he'om ze weg te brengen,maar alles is goed gegaan en ze hebben elkaar gelukkig.

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:37

Leuke foto's!
Fijn dat Kiki het naar haar zin heeft.

Zo'n uier herken ik wel, zo stonden de merries van mij deze week ook na het afspenen.
Maar nu (op dag 4) zijn de spenen al weer klein, is de druk er af en is het uier echt heel veel kleiner.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:37

De moeder van mick zal nu ook wel even pijn hebben Scheve mond
Leukd atz e zijn afgespeend ook meteen met ze 2en

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:21

Hey

Wat worden de 3 meiden al groot zeg!!!
Wat fijn dat het goed is gegaan, ik snap best dat je gemengde gevoelens hebt, vooral omdat allemaal heel erg wennen is Ach gut
Wanneer komen de meiden terug?

Ik hoop dat alles goed gaat met de uiers van Fleur
Staat ze nog op het land? Want gras bevorderd de melkproductie

Dat geel staat Kiki goed zeg!

Fioon
Berichten: 177
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 12:13

Ah, aan alles komt een eind. Ik kan begrijpen dat het moeilijk was Scheve mond
Maar ze staan daar lekker zo te zien


't is klein, rood en het spint.......................

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:53

aaah dais!! leuk!!
Die twee vermaken zichzelf wel!
Jammer dat ik er niet bij heb kunnen zijn!maarjah die redden het wel zo te zien!

http://www.csunallegra.come2me.nl

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:25

Wat is Kiki toch een heerlijk ding Lovers. Komt Aran hier ook bij te staan als hij afgespeend is? (oh, ik bedenk me nu opeens dat Aran een man is Bloos).

Maar die uiers van Fleur Bloos!. Ik hoop voor dr dat het snel minder wordt, lijkt me niet fijn om met zulke uiers rond te sjouwen Ach gut.

En de 'kraamtijd' is echt snel gegaan, time flies when you're having fun zeggen ze toch altijd?! Knipoog. Wel jammer dat dat nu voorbij is, maar ja.. kleine kindjes worden ook groot Lachen.

Grappig dat Noa, Kiki en Anka nu bij elkaar staan Haha!. Wat is het wereldje toch klein he Knipoog!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-04 21:36

De uiers van Fleur zijn een stuuuuuk minder dik, zo minder dik, dat ik zelf weer even heb gereden! Ging wel lekker! Madame had er flink zin in!

Time flies! Dat is zeker weten zo! Ben wel blij dat het allemaal zo goed is gegaan!

Aran komt niet bij Kiki, die mag bij de Hengstjes, maar ze kunnen elkaar nog wel zien, en even snuffelen aan elkaar!

En het is inderdaad een bokt weitje nou! Ook als je denk dat Xantha van Jolynn er staat, en Xara van Tessebes!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:01

snoopy_689 schreef:

En het is inderdaad een bokt weitje nou! Ook als je denk dat Xantha van Jolynn er staat, en Xara van Tessebes!


Enne vergeet Malibu van Malibu niet *LOL*

Leuke foto's Dais, gelukkig dat het al beter gaat met Fleurtje haar uiers!!
Knipoog

XANTHA

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:54

Ik heb ze zondag nog gezien. Ze liepen nog steeds met z'n 2-en een beetje apart van de rest en vooral Anka liep af en toe te hinnikken. Ach gut

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:03

Jolynn schreef:
Enne vergeet Malibu van Malibu niet *LOL*


En Spriet van Merilyn. Lachen

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-04 22:33

Ohja! Die ook nog!

Maandag ben ik nog geweest, en toen waren ze vrij rustig, maar hinnikten ze wel toen we aankwamen! Maar ze liepen daarna ook gewoon naar de rest van de groep, wij waren niet intressant genoeg! En ze probeerden steeds bij elkaar te drinken! Schattig.. Haha!

EsvanEs

Berichten: 136
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 00:00

he fijn dat kiki t zo naar de zin heb he dais....hoef je je daar ook nie veel zorgen over te maken...En die foto's zijn echt leuk!!! Lovers

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:23

leuke foto's
die laatste foto is idd echt heel goed gemaakt..!!
ik lease nu een haflinger met veulen .. en dat veulen moet ook gespeend worden.. alleen het veulen mag eigenlijk naar 4 maand al weg hoorde ik .. maar hun laten het veulen er 6 maand bij .. opzich wel heel leuk .. maar het maakt toch niet uit of wel ?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:46

Fijn dat het zo goed gegaan is.
En dat gele halster staat echt gaaf Haha!

Rona, Linanda en Oackly

ricky_lover

Berichten: 694
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: plaatsnoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:47

mooie foto's

lovelikethis. :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, Jane808, kimwilliam, MerleSimone, Muronia en 81 bezoekers