Zadel achter in de auto?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Zadel achter in de auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 14:34

Ivm de zadeldiefstallen laat ik mijn zadel dus niet meer op stal liggen en sleep ik het iedere keer mee.
Thuis leg ik het dan op zolder, maar eigenlijk ben ik dat gesleep spuugzat. Ik wil dus eigenlijk een goede plek in mijn auto ervoor maken.
Hoe bewaren jullie je zadel achter in de auto of sleep je het ook iedere keer mee naar binnem?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:36

Ik heb hem in de auto. Nu nog op de grond, maar ik wil er een wegklapbare zadeldrager in gaan maken.

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:38

mijn zadel ligt gewoon in een afgesloten kast op stal Haha!.
nou is mijn zadel niet duur en is het niet zon ramo als die word gestolen.


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 15:21

Ik zou mijn zadel ook niet in m'n auto laten. Kan me voorstellen dat je het gesleep zat wordt. Maar mijn auto is al 2 keer opengebroken, terwijl nij naast m'n huis geparkeerd stond. Beide keren hadden ze niet alleen de radio eruit gehaald, maar ook alle losse spullen die in de auto lagen. cd's plastic tax met een trui en een broek erin etc.
Ik had trouwens ook een tijdje een oud hoofdstel in m'n auto liggen en die begon erg snel te schimmelen in de auto, omdat het er toch vochtig is.

Dani2
Berichten: 103
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 15:43

Ik leg het tijdens het reizen zeg maar over de achterbank heen, en als die bezet is gewoon achterin, maar ik zou proberen een inklapbare steun te monteren, hangt een beetje van je auto af of het past *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 08:26

Ik heb een Patrol dus ruimte zat. Maar of ik daar echt wat in kan monteren Verward
Een staande bok lijkt een oplossing maar die valt natuurlijk bij de eerste de beste bocht om.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:31

Fitzroy: Misschien kun je iets monteren aan de tussenwand? Moet je wel elke keer je auto inkruipen. Ook niet echt handig.
Een staande bok is vast ook wel vast te zetten, misschien zelfs wel aan de bodem.Dan kun je het zo maken dat de bok er ook nog uit te halen is.
Ik heb een verlengde Pajero en wil ook nog iets verzinnen voor dit probleem.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 08:50

Ik sleep elke keer 2 zadels mee, en inderdaad je word er echt naar van.
Maar ik durf ze eigenlijk ook niet in de auto te laten liggen, dus sleep ik braaf elke keer 2 zadels en een paar laarzen mee naar binnen.
Het is helaas niet anders, je kan je spullen eigenlijk nergens meer veilig laten liggen.......echt heel triest.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:21

Toch blijven slepen Knipoog .. Ik sleep ook elke dag.. Ook weer mee naar binnen.. Heb nu zadelsteun in de hal hangen.. Had ook eerst schaagje staan maar die viel idd elke keer om.
Liever slepen dan opnieuw investeren in een nieuw zadel Haha!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:28

Ik neem mijn zadel ook altijd mee naar huis en ik zet 'm altijd op z'n kop op de bijrijdersstoel, met de lepel tegen de leuning.
Hij past bij mij eigenlijk alleen op de zijkant in de kofferbak en daar ben ik niet zo weg van, maar als er iemand meerijdt, dan moet het zo.

Nulla tenaci invia est via

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 09:31

mijn zadel ligt ook gewoon in de schuur
dus ik moet hem ook elke keer meeslepen
maar daar wen je wel aan Tong uitsteken
ik heb een geen auto me vriend wel (*heel klein opeltje*)
en daar gaat het zadel echt niet in passen alleen op de achterbank
dus voor mij wordt het gewoon slepen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:11

Ik heb een klein staand bokje, staat erg stevig. Hoog genoeg voor een springzadel, ik denk alleen dat een dressuurzadel de grond raakt.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:13

Alhoewel nu niet meer zo van toepassing... moet je er rekening mee houden dat de temperatuur in de auto soms best wel kan oplopen wanneer het zonnetje op het dak schijnt. Sommige zadels hebben een binnenwerk wat kan vervormen bij een (te) hoge temperatuur... en da's natuurlijk ook weer niet de bedoeling!

Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:16

Zadel in de auto lijkt mij wel een stuk veiliger. De auto van een vriendin van me is een keer open gebroken toen ze haar net nieuwe Passier erin had liggen.
Dieven hebben toen haar oude radio en wat andere zooi meegenomen en het zadel laten liggen. Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:16

Onze auto staat precies voor de deur en als je de voordeur opendoet heb ik daar een zadelsteun hangen, dus ver ermee slepen hoeft niet.

In een Patrol kun je een inklapbare zadelsteun monteren, maar het zadel erin laten liggen lijkt me nou niet echt een geweldig plan.
Stel jij bent zadeldief. Dan is het in een auto nog veel makkelijker dan op een stal.

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:19

Let wel op dat de zadel en hoofdsteldieven erg actief zijn op het moment en ook niet schromen om het tuig overdag uit je stal te jatten. En zeker uit een auto is het ook makkelijk natuurlijk.
Ik loop liever niet het risico dat mijn dure spullen gejat worden, ik loop dan liever een keer extra.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:21

Heb laatst gehoord dat bij iemand in de auto was ingebroken en dus alle rijspullen kwijt was geraakt. Ze had alles in de auto gezet ivm vroege wedstrijd de volgende dag. Dus ik laat niets in de auto achter van waarde, ook niet achter mijn huis. Zelfs mijn jassen neem ik mee naar binnen.
Ik heb een schraag in mijn eetkamer staan waar die niemand in de weg staat. En ja, ik sleep dus elke dag met mijn zadel van binnen, naar auto en op stal. Maar, het is een dure zadel dus heb ik het er voor over.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:22

Ik heb in mijn Patrol een wegklapbare zadelsteun gemaakt (ehm, herstel: laten maken door m'n paps Bloos ).
Hij zit linksachter, ik heb een achterklep waarvan de onderkant naar beneden klapt en het bovengedeelte omhoog. En nu kan ik hem er heel makkelijk uitpakken, in theorie althans, in de praktijk ligt Patty vaak zo vol met zooi dat ik op m'n knieen in de auto zit te wroeten naar longeerlijnen en borstels *LOL* .

De steun zit op een plank hout en dan op de binnenwand geschroefd. Ik was even bang dat de bouten er aan de buitenkant uit zouden komen Haha! maar dat is niet het geval.

Let er wel op, dat je de steun een beetje omhoog laat wijzen, bij mij zit hij nu nog recht, en met mijn rijstijl betekent dat dat hij bijna iedere rit wel een keer gelanceerd wordt Schijnheilig .

Oh ja, en ik heb de achterruit van m'n auto geblindeerd met van dat plakplastic, het houdt de zon tegen (beter voor het leer) en niemand ziet het zadel liggen.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 10:32

er is ook heel mooi 'placplastic' te koop met hele kleine gaatjes. Jij kijkt wel naar buiten, maar van buiten naar binnen is erg lastig. Word ook veel bij bedrijfsauto's toegepast. Is niet goedkoop, maar werkt perfect.
Je kunt er zelfs een afbeelding op laten printen.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 11:06

Mijn Patrol heeft idd ook van dat plakplastic. Het is een beetje paars dus je kunt er niet zo doorheen kijken.

De kans dat je auto opengebroken wordt houd je natuurlijk altijd, maar ik denk dat autodieven in een woonwijk niet bepaald op zoek zijn naar een dressuurzadel maar eerder naar andere dingen.
En zadeldieven gaan echt niet in een woonwijk iedere auto openbreken om te zien of er toevallig een zadel in ligt. Hoe groot is die kans nu?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

yarka

Berichten: 761
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: gelderland; Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:07

In woonwijken idd vrij klein ja.
De dieven die er op uit zijn gaan toch het buitengebied in en maneges/stallen langs.

gediplomeerd zadelpasser / zadelmaker www.oldehietmoat.nl
* Saint Idus v/d Olde Hietmoat 22/5/'09 TE KOOP

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:41

als jij je zadel mee neemt naar huis dan grijpen de zadeldieven in ieder geval mis,in een kofferbak kan je heel goed je zadel houden/bewaren hoor.
plus je hebt het voordeel dat mocht het dan nog gestolen worden onder je autoverzekering valt want je auto was toch afgesloten?

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Kelly_Taco

Berichten: 6723
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:43

Fitzroy schreef:
Mijn Patrol heeft idd ook van dat plakplastic. Het is een beetje paars dus je kunt er niet zo doorheen kijken.

De kans dat je auto opengebroken wordt houd je natuurlijk altijd, maar ik denk dat autodieven in een woonwijk niet bepaald op zoek zijn naar een dressuurzadel maar eerder naar andere dingen.
En zadeldieven gaan echt niet in een woonwijk iedere auto openbreken om te zien of er toevallig een zadel in ligt. Hoe groot is die kans nu?


Die nemen gewoon je auto mee en gaan echt niet je zadel op het parkeervlak neerleggen.

<3 Galanto <3

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:49

mijn zadel hing altijd in de garage die moest ik ook steeds meeslepen, gelukkig hoeft dat niet meer en ligt ie nu op stal.
mijn westernzadel en het tuig van mijn zus (voor het karretje en het karretje zelf) staan nog wel in de garage, dat is te duur om ergens anders op te bergen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:51

casanova schreef:
plus je hebt het voordeel dat mocht het dan nog gestolen worden onder je autoverzekering valt want je auto was toch afgesloten?


Het valt alleen onder de autoverzekering als het niet zichtbaar in de auto ligt. Dus op de achterbank of bijrijderstoel is al helemaal uit den boze.

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris94 en 37 bezoekers