[Gez] paardrijdende studenten in Amsterdam

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

[Gez] paardrijdende studenten in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 12:41

Bij onze studenten rijvereniging a.s.r. H.O.R.S. is er plaats voor een aantal gevorderde ruiters zodat wij een extra les kunnen toevoegen aan onze mogelijkheden. De lessen worden gegeven op de Hollandsche Manege en wanneer wij een goede groep samen kunnen stellen, zullen wij les krijgen van de manege eigenaar dhr. Dros op zeer goede paarden.

Naast deze les hebben wij ook plaats in een carousel team en is er ook les voor beginners en halfgevorderden.

Onze vereniging is buiten de lessen ook actief. We maken buitenritten, doen mee aan de studentenslipjacht en hebben de eer ieder jaar uitgenodigd te worden op het NK jacht op soestdijk!!!!

Daarnaast is H.O.R.S. natuurlijk ook gewoon heel gezellig en zeker als je nieuw bent in de grote stad is het leuk om met paardenvrienden een gezellige vrijdagavond te hebben.

Dus heb je zin in goede les, op de mooiste manege van Nederland en ben je in voor gezelligheid? Stuur me een PB!!!

Voor een idee van de manege kijk op: www.dehollandschemanege.nl

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:35

Ik heb na aanleiding van mijn topic even de site bekeken van jouw manege. Heel erg mooi! Ik woon in purmerend en studeer in Utrecht. Het maakt met dat betreft niet zo veel uit of ik nou ik Amsterdam of in Utrecht op een vereniging ga rijden/lid worden. Ik wil daarom gewoon nog even rondkijken wat het beste te bereiken is voor mij en natuurlijk wat ik zelf het leukste vind! Ik heb zelf op landelijk niveau Z gereden dus zou ik bij jullie lid worden, dan kan ik evt in deze les rijden Lachen Maar ik weet nog niet zo goed hoe alles werkt enzo. Ik ben ook geinteresseeerd in de wedstrijden! Misschien kan jij me hier een beetje bij helpen?

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 15:43

Hoi Vvalar, het zou leuk zijn als je zin hebt om ook te komen rijden in deze les, ik heb nu al een aantal reacties + natuurlijk een aantal leden, dus als het zo doorgaat kunnen we deze les met een aantal weken inderdaad vorm gaan geven!!!
Ik hoop op nog een paar aanmeldingen en dan kunnen we beginnen Lachen
Wij doen mee met wedstrijden tussen de verschillende studentenverenigingen, maar die hebben niet zo'n hoog niveau, via de SNS en ons, kun je wel op een makkelijke manier op internationale wedstrijden starten...

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:03

Klinkt leuk daar allemaal. Ik ga zeker een keer kijken. Misschien volgende week of over 2 weken. Moet alles nog even inplannen Lachen Zijn er nog speciale dagen/tijden waarop ik kan komen, of maakt het niet zo veel uit? En moet ik van te voren nog met iemand contact op nemen?

Tja, op zich heb ik thuis wel rij-mogelijkheden. Mijn paardje is alleen op dit moment kreupel en ik kan dus geen wedtsrijden rijden. Dit wil ik wel weer erg graag oppakken! Vandaar dus dat ik evt. lid kan worden bij een studentenvereniging. Cool

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 17:28

Onze lessen zijn altijd op vrijdag avond, ook de carousel is op vrijdag, dus denk er maar over na...
Ik ben contact persoon voor de lessen, dus dat is makkelijk Lachen

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 18:39

Voor meer info over onze vereniging kun je trouwens ook kijken op www.asrhors.nl

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 19:47

Heee.. Dit klinkt echt leuk!! Voornamelijk dat carrousell rijden! Maar dat betekent dus dat je gewoon echt vast op de Hollandsche manege gaat rijden? Want rijd zelf namelijk op Manege nieuw Amstelland in Amstelveen!! *LOL* En heb het er erg zaar me zin!! *LOL* Maar dit lijkt me ook heel leuk.. Verwarrend allemaal!! Tong uitsteken Alleen, Overtoom is best wel een eindje reizen, woon namelijk in Gein! Bloos Nou ja.. iig hoop ik snel iets te horen, en anders PB ik nog even voor info over de prijzen e.d.!! Haha!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 21:36

Bij carousel is het inderdaad de bedoeling dat je er iedere vrijdag bent. Het is tenslotte een teamsport en daarbij is juist de ervaring en gelijkheid van belang.
Neem aan dat je wel student bent?
Als je nog vragen hebt PB me maar.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 21:43

joelledsr schreef:
Bij carousel is het inderdaad de bedoeling dat je er iedere vrijdag bent. Het is tenslotte een teamsport en daarbij is juist de ervaring en gelijkheid van belang.
Neem aan dat je wel student bent?
Als je nog vragen hebt PB me maar.


Nou ja, hangt ervan af wat je onder "student" verstaat! *LOL* Ga namelijk morgen voor het eerst naar een MBO school, heb 5 jaar Havo gedaan, maar geen diploma gehaald helaas!! Maar ze hebben daar wel beetje wat grotere en sterkere paarden, aangezien ik niet DE strijkplank van de familie ben!! Bloos Tong uitsteken Schijnheilig Ik hoor het wel!!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 11:23

een schopje Lachen

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 18:17

schopje Haha!

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:48

Is er nog iemand anders die interesse heeft? Dan kunnen we de groep ten minste vullen! Haha! Laat hier je berichtje af! Lachen Lachen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:11

eh sorrie ik studeer in utrecht en amsterdam is een beetje ver weg voor mij... jammer

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 17:55

Ik studeer ook in Utrecht, maar woon in de buurt van Amsterdam. Vandaar dat ik een keer ben langs geweest. Was erg leuk Lachen Lachen Lachen

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:00

is wel heel leuk bij een studentenrijvereniging, ik zit zelf bij de buitelandruiters dat is ook altijd heeeeeeeeeeeel (te) gezellig Haha!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 18:20

Ik heb me ook net op gegeven bij buitenlandruiters!! Haha! Ik heb mijn vriendin (Venetia op Bokt) er ook bij gesleept!! Misschien is België wat? We zien wel Knipoog

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 21:28

JA België word heel leuk, super feesten en ze kunnen daar goed dansen Lachen Ik ga ook naar Schotland, daar gaan we natuurlijk ook heel veel lol maken.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 21:33

Fijn dat je het leuk vond Vvalar, we hopen over een paar weken meer te weten oer de les... en voor die tijd, heel veel succes in Belgie natuurlijk Haha!

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:44

Is het ook de moeite waard lid te worden als je een eigen paard hebt?
Dan zijn dus de lessen op de Hollandsche (aaah.. nostalgie Knipoog ) niet echt van toepassing..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 23:06

Ja hoor, dat is inderdaad de moeite Lachen Ben zelf zo iemand.
Bijvoorbeeld aanstaande 28-9 gaan we een volle maansrit maken, op het strand genieten van de volle maan en door de duinen heen crossen in die mooie sfeer. Verder zijn we ook gewoon een gezelligheidsvereniging.

Vvalar is lid geworden en heeft 2 eigen paarden, dus je bent zeker niet de enige.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:31

joelledsr schreef:
Ja hoor, dat is inderdaad de moeite Lachen Ben zelf zo iemand.
Bijvoorbeeld aanstaande 28-9 gaan we een volle maansrit maken, op het strand genieten van de volle maan en door de duinen heen crossen in die mooie sfeer. Verder zijn we ook gewoon een gezelligheidsvereniging.

Vvalar is lid geworden en heeft 2 eigen paarden, dus je bent zeker niet de enige.

Oh leuk, ik ga 1 okt een maanrit maken!
Ik ga er nog even over nadenken.. aan een kant erg leuk, aan de andere kant moet ik zeggen dat ik ook wel eens blij ben als er eens iets NIET met paarden te maken heeft Tong uitsteken Twijfel nog even tussen 2 ver.
Tot wanneer kan je lid worden, of is dat het hele jaar?

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:54

Goh, studentenruiters, dat wil ik ook! Jammer dat het in Amsterdam is, dat is denk toch een tikkie te ver weg, ik studeer in Utrecht en woon in Woerden... Hier in Utrecht is ook wel iets, daar ga ik denk ook een keertje kijken, ben benieuwd!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:37

Jammer dat ik geen student meer ben Lachen

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:29

mooie manege zeg!! volgens mij heb ik deze ook een keer in een boek zien staan...

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:46

Doen jullie ook mee aan de SO's (steden ontmoetingen) Dat zijn wedstrijden die studenten vereningen tegen elkaar rijden. Zo is bv 8+9okt wedtrijd in Utrecht(kan ik helaas niet ) en 30+31okt in Eindhoven.
Ik zit nl in Eindhoven bij een zelfde rijvereningen als jullie in A'dam, dus mss moeten we een keer tegen elkaar rijden Haha! (altijd ergg gezellig die weekend wedstrijden Haha! )

zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annabel, Annienke, Binck8, BingBot, Elitedeux, fohadie, furious, GoogleAdsense, haffiefreak, HELder, idion, Jive03, Lauke, Ptl4ever, Roosch, Sigge, sollair310, wiifke, Zebrastreep en 55 bezoekers