dekendillema..welke deken geschikt voor mijn paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

dekendillema..welke deken geschikt voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:24

*zucht* Scheve mond
vandaag heel wat dekens in mijn handen gehad..
Ik zoek een waterdichte winter deken, met nylon voering.
Anky lijkt een goede keus, maar daar heb ik nog maar weinig mensen over gehoord (de outdoor versie)
het singelsysteem vind ik heel apart, en dat is iets wat mij een beetje tegenhoud.. ook is de voering niet hetzelfde als die van haar staldekens.
Horseware is ook zeker een optie, die voering spreekt heel erg aan!
maar hoeveel grams zal ik dan nemen? 200- 370?
halve hals: zal die schuren in de manenkam?
Net bij Piaffe ruitersport een hele betaalbare HH waterafstotende deken gezien..alleen met op de borst een stukje Nylon.l
Joy heeft een regendeken, ook van HH..helaas niet meer waterdicht, maar hij schuurt niet (vreemdgenoeg) de deken is 55 euo..de gok waard dacht ik zo?
dan neem ik er een 200 gram Horseware bij, en ben ik klaar voor de winter.
Wat denken jullie?
ervaringen met een van de veelgenoemde dekens?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:31

Ik zweer echt bij de Rambo dekens, zijn nagenoeg onverwoestbaar (en dat wil bij mijn paarden echt wat zeggen Haha! ), goed waterdicht en ademend.
Vooral met de nieuwe voering (zwart en glad) blijven de vachten erg mooi.
Een halve hals gaat idd schuren op de manen en als ze in de wei staan te grazen blijft het recht staan waardoor het als een soort windtunneltje werkt.
Vorig jaar heb ik er 200gr. Eurostar dekensbij gekocht omdat deze er erg goed uitzagen maar ze zijn helaas maar 1 seizoen meegegaan.
Ook de fleece binnekant van deze dekens beviel me absoluut niet.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:43

dank je illindra, die halve hals word het dus niet Haha!
Mijn paard is absoluut geen sloper, dat gelukkig niet..maar wel een heel gevoelig vachtje, tenminste veel dekens liggen haar niet lekker
Ik heb een site uit Ierland gevonden waar je de dekens een heel stuk goedkoper kunt bestellen, helaas alleen weer in groen (degene die ik dan zou willen) maar goed, t is maar een kleurtje he?!
Heb jij voor jou paarden de 370 gram of de 200 ( medium)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:50

Ik heb de 370gr. turn-out versie, deze zijn best erg warm en daarom wilde ik ook de 200gr. versie hebben.
Omdat deze niet op voorraad waren heb ik me laten ompraten voor die Eurostar dekens maar daar heb ik dus erg veel spijt van gehad, na 1 seizoen al compleet versleten en dat voor 179 euro per stuk Boos!
Ik heb trouwens ook de groene en dat felle is er met een paar dagen vanaf Haha!

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:55

Ik heb nu een BR winterdeken, 1 regen deken en 1 370 grams, zelfde model superdekend(bedankt waterkippie:D). Verder heb ik nog een HH staldeken 200 grams en die gebruik ik als onderdeken.
Nog een Pagony regendeken maar die is NIET waterdicht...
En dan nog een IR,met hele hals...superdeken, 220 grams

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:57

hmm dan ga ik dus voor de 200 gram, warm zat voor de hele winter?
inderdaad heel erg zonde van die eurostar deken..179 euor is ook niet een prijs om een gokje te nemen nee..zonde!
die HH kan ik voor 55 aankomen..dus om er extra bj te hebben misschien het proberen waard?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 17:00

bedankt voor je antwoord roosje, maar ik heb er erg weinig aan als iedereen gaat vertellen wat voor dekens hij/zij heeft
BR/Pagony/Global etc is geen optie voor mij
Ik ben vooral benieuwd naar mensen met ervaringen met anky turnouts en HH turnouts en Rambo turnouts Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:02

Het nadeel bij ons is dat alles altijd x3 moet, dus het was een nogal dure vergissing.
Ben na een paar maanden nog wel terug gegan naar de ruitersportzaak waar ze ze me hebben aanbevolen met de verzekering dat ze minstens zo goed waren als de Rambo's, maar daar wilde ze ze niet meer terug nemen.
Met de laatste storm zijn er 2 gewoon van de paarden afgerukt door de wind, de singels waren finaal afgebroken, en de paarden hebben ze vervolgens vakkundig verder gesloopt Scheve mond

joske_vuran

Berichten: 947
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:05

Ik heb 2 harry's horse dekens en die zijn harstikke fijn. Een ouder model die wel al een winkelhaak heeft en een nieuw model die onverwoestbaar moet zijn en dat tot nu toe ook nog is gebleven (3 jaar lang) Haha!

Fjord Vuran
Z2 dressuur + 1
Klasse 1 endurance + 6

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:13

Ik ken mensen die dus de HH hebben en die zijn super goed:D Sorry voor mijn rare antwoord...foutje

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:51

Bij mijn paard ligt de HH regendeken super, zonder schuren. De outdoor was echter een ramp (hij heeft nu witte haartjes op zijn schoft), Ik denk dat hoe zwaarder de deken is hoe beter de pasvorm moet zijn.

Overigens ken ik wel super veel mensen die erg tevreden zij met de HH dekens!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:52

Ik heb Harry's Horse dekens, ze zijn echt super, goed waterdicht, blijven goed liggen, maar bij Saar schuren ze wel. Ik heb ook een Rhino, 200 grams, zit perfect, schuift niet, schuurt niet...kortom superdeken

De dekens van weatherbeeta hebben trouwens ook een mooie gladde voering. Ervaring heb ik er nog niet echt mee, heb hem pas een paar weken Tong uitsteken

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:26

Rambo deken's zijn super. Ik heb een 200 grams en een ongevoerde. Vooral de ongevoerde is geen overbodige luxe. Oberon heeft 'm nu op en als het kouder is doe ik er een Horseware onderdeken onder. De 200 grams is voor mijn paard warm genoeg voor de winter. Als het echt flink vriest doe ik er een onderdeken onder. Weatherbeeta dekens zijn ook erg fijn. Als reserve deken heb ik een 200 grams.

Mick en Aidan, mijn grote liefdes!!

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:38

ik zweer bij Dominick!!

deze blijven super liggen en schuren niet (als je de goede maat heb)

ze zijn ook wat in prijs omlaag gegaan dat is natuurlijk helemaal super.

ik heb er een regendeken van te koop, die je over je andere dekens heenklip, deze heeft dus geen singels enz.

en de andere kun je ook via mij kopen

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

Redgirl

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:32

Voor mijn stage bij Bit heb ik een dekentest uitgevoerd. De resultaten komen in de komende Bit te staan. Is trouwens een test met alleen maar outdoordekens dus is wel op jouw situatie van toepassing.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 08:02

iemand ervaring met de anky Turnout?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:05

Dat stukje Nylon in de borst van de HH dekens vind ik erg fijn, zo kan de deken minder schuren op de borst. En zweten heb ik ze eigenlijk nog nooit zien doen op dit stukje nylon.

Zelf gebruik ik de HH Highliners als tussendeken en daarna als onderdeken.
De echte waterdichte winterdekens zijn bij mij bijna allemaal van Weather Beeta en de WB dekens vind ik echt geweldig!!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:17

Ik denk dat 200 voor de hele winter niet voldoende is. Zorg voor de echte koude periode nog een extra 200 gram bijv.

Ik ben nu begonnen met een ongevoerde regendeken.
In oktober komt daar de zomerdeken onder.
In november de winterdeken 250 gram.
In december wil ik er een 350 grams winterwaterdichte deken op hebben tot en met februari en dan bouw ik weer af.

Ik heb een HH winterdeken (super fijne deken)
Ik hoop er straks de nieuwe lijn van Horsewear op te krijgen. (amigo)

Ik heb geen ervraing met Anky dekens, sorry.


curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:35

Ik ga helemaal met Ilindra mee : RAMBO rules !!
Ik heb nu voor mijn paard een horseware regendeken (ook super trouwens, zelfde fabrikant), een 200 grams Rhino ( allemaal waterdicht, de onze staan altijd buiten) en een 370 Rambo ( die groene die jij geloof ik te koop hebt/had) en de 370 met hele hals ( de rode).

Echt super !! en op www.theequestrianstore.nl veel goedkoper, daar bestel ik ze ook

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:41

Ik ben rambo fan maar ook HH doet t erg goed bij mij heb twee verschilende paarden een smale en een breede en bij alle twee tevree,
Maar voor waterdicht zou ik voor rambo gaan!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug.
Dan klommen we de hemel in en brachten we jullie gezond mee terug.

Whisper en Shadow Together forever

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:51

Ik ga ook helemaal voor Rambo/ Rhino. Super dekens!
Schuren niet, schuiven niet en onverwoestbaar!
Mijn toen nog 2 jarige ging steeds in de dekens van een ander paard bijten en de deken heeft alles overleeft niets aan te zien!

Wodan en ik onderweg in de M2

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:48

marloes-joy schreef:
iemand ervaring met de anky Turnout?


Ja ik heb er 1 voor mijn Fjord, deze heb ik bij de aankoop erbij gekregen, omdat dit de enigste deken was die goed bleef liggen en die je kon stellen bij de schoft. De deken is 3 jaar oud, maar ziet er nog perfect uit. Niek sloopt graag dus dat zegt wel wat.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 12:06

Ik heb nog steeds mijn eertse Weather Beetha, ondertussen wel een kleine 5 winters in gebruik !

Hij ziet er nog toppie uit, maar begint nu wel erg dun aan te voelen.

Ik wil dus deze winter een andere deken gaan aanschaffen of eerst even bekijken of ik kan volstaan met een extra deken onder de Weather Beetha.
Deze zit goed, verschuift niet, paard heeft geen last van kale plekken maar... ik wil ook wel eens iets anders.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 18:17

nou, ik denk dat ik eruit ben..
Ik ga de Rambo Turnout medium zo snel mogelijk bestellen
en daarnaast de anky staldeken voor als het echt koud word!
Bedankt voor alle hulp en mocht je nog op of aanmerkingen hebben betreft dekens, graag Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 36 bezoekers