Info over havidoff en zeoliet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:43

Troef, ik heb je al eerder verzocht om wat te dimmen. Destijds in PB, nu doe ik het in het openbaar. Bij deze nogmaals het verzoek om je wat gematigder op te stellen: je manier van reageren wordt niet altijd even erg op prijs gesteld. Bedankt voor je medewerking.

Karin (moderator FA)

En nu weer on topic. Lachen

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:57

Troef, het gaat in dit topic over Zeoliet en de karakters die hij vererft en niet over mijn paard. Als ik dus stel dat de Zeolieten die ik ken allemaal zeikerds zijn dan is dat helemaal on topic.

Dat ik zelf ook een zeikerd heb, doet hier dus helemaal niet ter zake en bovendien kan ik daar niet mee zitten.
Heb ik gepost dat ik Zeoliet een slecht paard vindt?
Jij trekt wel vreemde conclusies.

Trouwens ik ben geen HIJ maar een ZIJ Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:57

Ik heb meerdere spookverhalen over Zeoliet gehoord, heb er zelf nooit eentje gehad...


Maar Troef, ik ben toch wel heel benieuwd wat voor paard jij hebt en wat ie presteert?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:59

Ik ben geen Hij maar Zij

Sorry maar dat komt omdat bij je profiel staat:Medewerker personeelsadministratie

Had er medewerkster gestaan had je die ergenis niet gehad.

En voor Karin: Weet je wat vrijheid van meningsuiting is.?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 23:25

Vrijheid van meningsuiting akkoord, maar uiteraard binnen de grenzen van het toelaatbare. Ik wil je dan ook even wijzen op de regels van dit forum: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=35327 en dan met name regel 1.

Tot zover wat Troef betreft. Graag weer on topic, want ik zou het jammer vinden als er een slotje moet komen op dit interessante topic.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 00:35

Troef is in ieder geval zo dapper geweest om haar profiel niet in te vullen.
Ben jij niet onder een andere naam bekend geweest op Bokt en weggestuurd?
Een wilde gok, maar het zou me niet verbazen.
Je schrijfstijl doet me aan iemand denken

On topic, ik weet geen bal van Zeoliet af, dus ik kan je niet helpen, sorry Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 17:31

wat billy zegt vroeg ik me dus ok al af.. Ze lijkt wel heel erg op een paar bepaalde bokkers die van bokt afgetrapt zijn?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:04

Troef, je moet niet de realiteit uit het oog verliezen. JE weet zelf ook wel dat het ene paard makkelijker te rijden is dan het andere. Ook bij mensen vind je moeilijkere en makkelijkere karakters, dus dat is ook bij paarden zo. Je ziet ook bij hengsten dat ze bepaalde karakters fokken. Naturel bijvoorbeeld fokt over het algemeen koele karakters (behalve dan bij mijn merrie). Zeoliet fokt over het algemeen karakters die moeilijk hanteerbaar zijn. Mijn stalhouder heeft er ook niets mee op zei hij. "als ze moeten werken dan zijn ze er niet" was zijn uitspraak. En die vent kan echt gruwelijk goed rijden en JUIST met bloedpaarden overweg, beter dan met niet-bloedpaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 10:08

als et jullie gerust moest stellen, het zijn geen mytens of puck Slapen

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 11:50

Gaat het hier nog over Zeoliet?
Ik heb 1 Zeoliet merrie meegemaakt, en dat was een schat!
Ze was heel erg lief.
Braaf in de omgang en braaf in het rijden, alleen ze had moeite met de hoeven uitkrabben en bekappen.
Want ik was toen nog wat jonger en ik deed het hoef uit krabben niet zo vaak en de eigenaar ook niet, maar dat kon je wel merken.

Gr. Adriana

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-02 20:03

hoihoi
thanx voor jullie reacties
(OP SOMMIGE NA DAN!!)
dit paard wat ik gezien heb was kwa karakter erg braaf en ik ben toch wat positiever over havidoff gaan denken, al hoewel in zeoliet ook een goede hengst vind!!!
Maar ik weet nu wel dat karakter misschien wle het belangrijkste is van het hele paaard. een toppaard met een slecht karakter daar kom jeniet ver mee hoe goed die dan ook mag zijn!! dat schijnen veel mensen te vergeten, waaronder ik zelf soms!!
Ik ben blij dat ik jullie eerlijke mening mag horen!!
en laat je niet door andere van die mening afbrengen!
groetjes jeannette

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-02 23:27

Geplaatst: 06-04-02 09:25 Onderwerp: Info over havidoff en zeoliet!

--------------------------------------------------------------------------------

Hoihoi
ik zoek info over havidoff en zeoliet bv foto's maar vooral info over de bloedlijnen en nakomelingen. Ik ben namelijk erg geinteresseerd in een havidoff x zeoliet. En wil dus alles over deze hengsten weten! hopelijk kan iemand mij helpen!!
groetjes jeannette

Je bedankt iedereen op een enkeling nu. Boos!
Maar hoe is het nu met de interesse voor dat paard ? Verward ??
Want daar ging het toch om !! Extreme duivel !

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-02 10:28

ja, het ging over de interesse van het paard. Volgens mij trainer is het paard nog niet goed genoeg ontwikkeld, kwa karakter zit ie trouwens wel erg goed in elkaar. En alle info over hengsten is welkom hoor. Als ik dit hoor kun je dit weer vergelijken met dat paard etc.
Het paard zal ik nu waarschijnlijk niet kopen, maar ik kijk rustig verder heb alle tijd!
fokkerij intereseert mij enorm, dus sta open voor meningen, komentaar en andere gedachten.
groetjes jeannette