Zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadien01
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Zomereczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 10:16

Hallo mijn pony heeft zomer eczeem. Ik heb al honderd verschillende middeltjes gebruikt en sommige werken redelijk goed. Maar, nu heb ik laatst gehoord dat er tabletten zijn tegen zomereczeem. Je moet 60 dagen lang elke dag 2 voeren. en dan zou je paard genezen zijn. Eigenlijk heb ik hier over mijn twijfels... Wat is jullie reactie?
Groetjes Nadine

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:29


airbag
Berichten: 62
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Boven Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:31

hallo!
ik heb een haflinger met zomerecxeem en ik heb vanalles geprobeerd, zalfjes drankjes voedingssuplementen. niets hielp!
ik heb nou een ecxeem deken en het probleem is opgelost (alleen schuurd de deken wel een beetje)
bespaar je geld en koop een deken Knipoog

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:32

Wij hebben ook Jaren dingen geprobeert bij onze Fries. Maar eigenlijk, nix hielp. Dus hebben wij het laatste jaar er nix meer aangedaan. En..? Raad eens...? Ze heeft helemaal Nérgens last van gehad.

Nadien01
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 15:59

Dat spul heet trouwens novabogom, mijn DA heeft er nog nooit van gehoord... Fenonolf gebruik ik nu samen met een spray van diervorte van de paardendrogist, werkt redelijk goed!

kimmegie

Berichten: 707
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:42

airbag schreef:
hallo!
ik heb een haflinger met zomerecxeem en ik heb vanalles geprobeerd, zalfjes drankjes voedingssuplementen. niets hielp!
ik heb nou een ecxeem deken en het probleem is opgelost (alleen schuurd de deken wel een beetje)
bespaar je geld en koop een deken Knipoog



Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Mijn paard heeft ook eczeem, heb veel dingen geprobeerd en niks werkt.
Nu heeft ze 2 jaar een boett deken op en het help prima en ze is nog blij dat ze hem weer om mag ook.
Dus koop zo'n deken en je hebt zelf ook rust Knipoog

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:53

uhm een mokmengsel werkt heel goed klinkt raar maar wed bij mij aan geraden door de DIERENARTS! dus ff snel naar de dierenarts en vraag erom na 1,5 week is het bijna over dat geschuur Tong uitsteken veel suc6!

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 23:29

Ik zmeer bij Krummel geele azijn op de plekken waar ze schuurt dat doe ik nu iedere zomer en ze heeft er veel minder last van. Ze schuurt nog wel maar al zeker 3/4 minder

broke

Berichten: 27
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:43

Heb zelf ervaring met speciale kruiden supplement en spray, gelukkig betaalbaar! En dan 10 uur wei in en 16 uur stal in. Heb zo'n beetje alles gebruikt, veel geld kwijt en hielp niks.