goed spring paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miss_Cally

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Noord brabant

goed spring paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-04 21:58

hey ik wil graag verder gaan in springen dat doe ik al een tid maar ik heb geen eigen paard, die ik mischien wel mag, maar eerst wil ik een paarr dingen vragen. Haha!

-wat is het beste ras om mee te springen?
Verward -kan je ook met een fries gaan springen? (sommigen zeggen dat dat helemaal niet kan) Schijnheilig

misschin voor jullie vreemde vragen, maar ik weet het dus niet dus ik zou graag een antwoord hebben... Schijnheilig

heel erg vast bedankt Clown

groeten miss cally Pling

C hartje D


RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:00

Nrps is een geweldigste sportras. Het ras word steeds populairder en presteerd geweldig. Lachen ( http://www.nrps.nl )
Met een fries kan je springen, maar voor hoger niveau zijn ze niet geschikt wegens hun mooie barokbouw. Voor dressuur zijn het wel superpaarden met mooie gangen.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:01

Friezen schijnen niet lekker te springen Tong uitsteken.

En ik kan wel zeggen KWPN oid, maar het is natuurlijk nog beter als dat paardje echt gefokt is om te springen.

Morgen.
...

Glorie.

bergerac
Berichten: 444
Geregistreerd: 10-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:06

Gewoon een goed gefokt springpaard nemen.
Er zijn genoeg rassen waar goede springers tussen zitten, maar een fries lijkt me niet zo geschikt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:33

Er zijn veel paarden die geschikt zijn voor springen. Persoonlijk zal ik gewoon kijken achter een warmbloedpaardje met een springafstamming, en die ook wat van het sprintalent van zijn/haar voorouders heeft meegeërfd natuurlijk Haha!
btw ik sprong vroeger op de manege heel vaak met een fries, heb er nooit problemen mee gehad

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:41

Als ik jou was zou ik heel rustig gaan rondkijken naar een paard dat zowiezo al wat ervaring heeft. Daarnaast is het belangrijk dat het paard niet te oud is en vooral bij je past. Persoonlijk ben ik geen voorstander van het gebruik van een fries, fjord, o.i.d. Niet omdat deze dieren niet mooi zijn of wat dan ook, maar meer omdat ze niet voor het springen gefokt zijn.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:52

Springen met een Fries kan zeker wel, maar verwacht niet ver te komen, als je de B rondkomt vind ik dat al een mooie prestatie!

Zelf heb ik een mérens (1.45 m) die zonder moeite over n meter gaat (houdt daarbij altijd min. 20 centimer over Bloos!), maar dat hoort volgens mij niet echt bij t ras.
Je kan t beter van paard tot paard bekijken, maar een springafstamming is wel een handige richtlijn.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:05

Het is denk ik per Fries ook wel verschillend. Zo zeggen ze van Fjorden etc. ook vaak dat ze niet goed kunnen springen. Maar zoals het paardje van Myra1 zijn er altijd aparte gevallen Tong uitsteken

» Never give up on the things that make you smile..

moo_tje

Berichten: 50
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:31

ik ken friezen die gaan op de hindernissen staan Haha! hahahahahahahah volgens mij zijn welshjes goed geschikt om te springen
xxx moo

frida_lottie
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:24

hoi,
iedereen zecht dat paarden zoals een fries,fjord,haflinger enz... niet kunnen springen maar dat is absoluut niet waar. ik heb zelf een fjord die ik net een maand beleerd heb en ze is zoals je het kan zeggen geboren voor de sport!
ze houd heel veel van springen.
ik ken iemand die heeft een fries van 5 jaAR EN DIE SPRINGT ER NU
M1 nivo mee! dus ik wil even zeggen het kan best met een fries als je er maar aandenkt dat je niet een te slome fries moet kopen er moet wel pit inzitten omdat ze er wel meer moeite voor moeten doen.
gr frida

i love lotje me fjord Lachen


siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:27

draver Tong uitsteken nee geintje die kunnen trouwens best goed springen! maar heel ver zal je denk niet komen. Ik denk aan een nrps of kwpn? Een gefokt springpaard met lange rug volgens mij.

Sicco, de liefste!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:28

Je hebt verschillende goede springpaarden rassen.
Friezen kan je mee springen, maar meestal kunnen ze het niet zo goed. B moet wel lukken.
voor de rest echt leuke spingrassen zijn Holsteiners. kwpner, nrpser, en meer van die warmbloeden. Toch moet je van paad tot paard bekijken of ze kunnen springen.

Frida_lottie M1 bestaat niet in het springen. dus wat springt ze. of dressuurt ze M1

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:30

Friezen... Tsja, what can I say... Tong uitsteken
Ik ken een fries die L heeft gesprongen, en niet onverdienstelijk ook.
Verder heb ik er zelf 1 gereden, een 4-jarige hengst, en die heeft met mij in het zadel leren springen, uit galop ging 't, maar erg talentvol wassie niet- wel voor zn soort, maar niet in vergelijking met een rijpaard.
Als je wil springen, zou ik me ook niet teveel op één ras focussen. Er zijn zo ontzettend veel stamboeken die goede springpaarden hebben- maar net zoveel slechte springers geven.
Gewoon op zoek gaan naar een páárd dat kan springen, wat voor papier erbij zit, boeit niet als je over het hout moet!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Bambi1

Berichten: 2
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:07

Holsteiner, kwpn, Nrps

Laurievc

Berichten: 4413
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:08

Bambi1 schreef:
Holsteiner, kwpn, Nrps

Topic is 13 jaar oud :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, beegee, Daantjuh88, Keizerinnnn, miereneter, SemrushBot en 95 bezoekers