Slaap tips???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 16:22

Sjakiela.. is al uitgeteld, maar nee hoor, nog geen veulen. Nou lig ik hele nachten wakker en kan maar niet in slaap komen van de zenuwen. Als het zo door gaat, ben ik niet eens fit genoeg voor de bokteling. Het vreemde is, haar uiers zijn al wel erg opgezet en 's avonds druppelt ze ook al wat melk, maar nee hoor niets aan het handje. Overdag is het gewoon weer weg. Ze houdt het veulen lekker nog effies voor zichzelf. Wie heeft er tips?


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 16:30

Gewoon een bevallingsysteem kopen...of een camera hangen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 16:34

Moet je even Lonneke mailen, die heeft net met Sunny hetzelfde meegemaakt. Veulen 12 dagen over tijd, hoop niet dat jou dat ook staat te wachten... Wel erg leuk dat er een kleintje op komst is! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 16:37

ga gewoon met 2 man waken om t uur ofzo kan jij in iedergeval om t uur in je warme bedje

Love you all!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 16:40

Kon dat maar... kan niemand optrommelen om te waken. Gaaaap Slapen Dromen
En zo'n systeem vind ik wat te duur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-05-01 16:41 ]</font>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 17:09

waarom waken? okee het is leuk als je erbij bent maar ga lekker pitten ze de wekker om de paar uur. en ga dan kijken mocht ze een tikkie onrustig zijn ga dan opnieuw kijken ene ik hoop niet dat ze zoals Charlotte ruim 2 weken overtijd is kost je aardig wat slaap *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 17:17

hoi. ik heb inderdaad het zelfde gehad het veulen is 17 dagen overtijd pas geboren. met een birthalarm werd ik steeds wakker gepiept maar ook sunny kegelde terwijl er niks kwam. dat kan zijn omdat het veulen dan draait en er meer druk op het uier komt. tja ik ben bang dat je gewoon net als ik geduld moet hebben. en helaas ben ik er ook niet bijgeweest. toen ik om 00.30 ging kijken was sunny nog rustig. voor de veranderring was ik vergeten haar singel om te doen. sochtends om 9.15 kwam ik in de stal en sotnd het veulen er kerngezond naast. zon birthalarm kun je ook huren bij divoza. of hang een gewone video kamera voor des tal en sluit die aan op je tv. had ik voorhen ook. werkt perfect. (moet je wel tv op je slaapkamer hebben. kun je gewoon af en toe ff wakker worden en kijken op het beeld en daarna weer lekker verder slapen. sterkte xxx lonneke

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 17:20

Waarom ik waak? Ik slaap dan wel een beetje, alleen zodra ik wakker ben, kom ik bijna niet meer in slaap. Dat duurt wel een uur. En tegen de tijd dat ik weer slaap, gaat de wekker weer.... Dromen Slapen

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 18:05

jah een camera of iemand die zo vriendlijk is om te nachtwaken!

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 18:21

Wij wisten niet eens dat onze pony drachtig was!
We wisten alleen dat er iets mee mis was.
Toen we onze pony kochten, zeiden de vorige eigenaars dat er een heel kleine kans was dat ze drachtig was. Wij hadden haar na een maand of 3 laten testen (een dierenarts is komen voelen) en er bleek geen veulen te zijn.


Nog vele maanden later, ging ze niet meer graag wandelen, en ze werd mager en dik tegelijk.

We lieten om de 3 dagen een speciale paardendierenarts komen en die zei dat ze een 'oedeem' had (vocht in de buik). Ze kreeg veel vitamines en de deirenarts is de laatste weken 4 keer komen kijken naar dat 'oedeem'.

Op een dag kwam onze buurman zeggen dat Mira geveulend had. Wij konden onze oren niet geloven!!!! Ik kwam thuis van school en mijn moeder en mijn broer stonden naast Mira, en er was een prachtig mooi veulentje bij. ik dacht eerst dat ze niet van Mira was, maar Mira was nog aan't puffen van de bevalling!!

Ja, het lijkt wel een 'Penny-verhaaltje', maar het was wel waar.

Het si natuurlijk héééééél handig als je weet dat je pony drachtig is, maar ik zou me nu ook niet té ongerust maken. Veel paarden willen niet dat iemand erbij is als ze veulenen.

Ons 'veulentje' is nu al 3 jaar oud, en ze is een prachtig paardje geworden!

[img]../upload/313/maya2001-3.jpg[/img]
Maya, 1 week oud

[img]../upload/313/maya2001-2.jpg[/img]

Maya, 2 jaar. Lachen

_________________
English ponies are the best!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: visje op 2001-05-01 18:23 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 18:23

Hangt er een beetje vanaf wat voor een stal je hebt, maar je zou ook je bedje in de stal neer kunnen zetten. Maar goed, dan moet je die niet in de directe buurt van je merrie neerzetten, kan ze zenuwachtig van worden.
Ik heb gewoon mazzel, ik slaap direct naast de stal, dus ik kan direct uit mijn raam kijken wat ze doet!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 19:40

Ik heb net een birthalarm gehaald. Ga het vanavond om doen. Ben benieuwd

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-01 10:56

Afgelopen nacht een birthalarm gebruikt, maar dat is dus geen succes. Die krijgt ze niet weer om. continu gek doen in de stal.. bokken, slaan, gillen, bijten enz. Ik doe het niet weer. De singel is ook niets meer van over.. die heeft ze kapot geschuurd.
Wat nu?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, maliejane, Manadeluca en 91 bezoekers