eerste rijfoto's western(les)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

eerste rijfoto's western(les)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 14:01

zoals jullie mss weten, heb ik op 12 augustus mijn eerste westernles gehad van wendy (wenS op bokt) en vandaag heeft ze tijdens de les een paar fotos gemaakt. ze staan niet op volgorde, want ulpoader werkte niet mee, maar okee Schijnheilig

Afbeelding

Afbeelding
woeps beetje op voorhand, als ik me niet vergis Bloos

Afbeelding
zo als je hier kunt zien, heeft ze op deze hand een beetje moeite met de stelling, maar dat word aan gewerkt *LOL*

Afbeelding
een stop vanuit draf, teugels iets te strak, maar ze wou niet meteen stoppen.

Afbeelding
overgang naar galop, die nog iets flitsender mag Haha! maar ze word wel al sneller met de overgangen.

Afbeelding
roll back vanaf de achterkant gezien

Afbeelding

Afbeelding
draven met een blij kijkende amber Lovers

Afbeelding
even ontspannen stappen.

tips zijn natuurlijk welkom, als ze opbouwend zijn. verder ben ik heel tevreden over amber. ze pakt het goed op en doet goed haar best, al zijn er natuurlijk nog veel dingen die we moeten leren en verbeteren OK dan!
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 18-09-04 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt


Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:04

ze zijn heel klein dat is jammer Boos! wat k kan zien probeer wat meer te ontspannen ook in je houding su6

*♥ Evita ♥ * Dressuur| ZZ-Licht + 6 |
*♥ Le petit toto ♥ * Dressuur| L1+12
*♥ Monchou ♥* Dressuur| L1 + 2|

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 14:05

heb ze vergroot Haha!

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:15

leuke foto's. mooi paard trouwens. comentaar kan ik verder niet geven, heb namelijk geen verstand van western. maar ik vind jullie wel een leuke combinatie om te zien.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:38

cool krisje!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:40

leuk hoor dat je wstern rijdt!
Bevalt mij ook super!
Maarre.. zijn jullie nu al bezig met een stop en een rollback?
Het lijkt mij het beste dat je eerst goed aan de basis gaat werken,
rustig en gecontroleerd, en in alle gangen nageeflijk,
pas dan kun je een stapje verder gaan, lijkt mij.
maar veel succes! Pling

geen paard mooier dan de Arabier!

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 15:46

joepje schreef:
leuk hoor dat je wstern rijdt!
Bevalt mij ook super!
Maarre.. zijn jullie nu al bezig met een stop en een rollback?
Het lijkt mij het beste dat je eerst goed aan de basis gaat werken,
rustig en gecontroleerd, en in alle gangen nageeflijk,
pas dan kun je een stapje verder gaan, lijkt mij.
maar veel succes! Pling


ik ga ervan uit dat je er nu op doelt dat ze niet op alle foto's nageelijk is. dat ben ik met je eens. daar werk ik ook aan en dat gaat ook steeds beter. neckriening heeft ze ook al heel goed onder de knie en het tempo ook. op die galop fotos gaat ze vrij hard, maar dat moest ze. ze vind het nogal lastig om in galop te blijven vandaar dat ik haar hier ff liet gaan.
maar naar mijn mening is amber er klaar voor. we bouwen het rustig op, zodat we het goed leren en dat haar spieren sterker kunnen worden. als ik alleen maar met de basis bezig ben, merk ik dat ze zich snel verveelt, maar we werken wel aan de basis Haha!
maarre bedankt voor je opmerking, zal er zeker aan denken Haha! trouwens heb je nog meer tips?
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 18-09-04 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

druipbles
Berichten: 60
Geregistreerd: 18-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:47

wat leuk zeg... *LOL*
ik vind het netjes hoor de eerste keer Knipoog

en succes verder!!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:17

capopjekop schreef:
ik ga ervan uit dat je er nu op doelt dat ze niet op alle foto's nageelijk is. dat ben ik met je eens. daar werk ik ook aan en dat gaat ook steeds beter. neckriening heeft ze ook al heel goed onder de knie en het tempo ook. op die galop fotos gaat ze vrij hard, maar dat moest ze. ze vind het nogal lastig om in galop te blijven vandaar dat ik haar hier ff liet gaan.
maar naar mijn mening is amber er klaar voor. we bouwen het rustig op, zodat we het goed leren en dat haar spieren sterker kunnen worden. als ik alleen maar met de basis bezig ben, merk ik dat ze zich snel verveelt, maar we werken wel aan de basis Haha!
maarre bedankt voor je opmerking, zal er zeker aan denken Haha! trouwens heb je nog meer tips?


ik bedoelde nog niet eens dat ze niet op alle foto's nageeflijk is,
maar mijn mening is dat pas als de basis goed voor elkaar is, je een stapje verder gaat, zo heb ik het nl. ook gedaan.
Eerst leerde ik mijn paard gehoorzaam, gecontroleerd en nageeflijk te zijn in alle gangen, verder deed ik veel galoppeerwerk om hem sterker te maken. misschien saai, maar zijn achterhand is nu zo sterk, dat alle oefeningen hem makkelijk af gaan. Voorbeeldje: als je paard niet sterk genoeg is, kan hij nooit goed een stop maken,omdat hij niet kan "zitten". pas als hij sterker word gaat hij tijdens de stop echt "zitten".
Ik denk Amber moeite met de galop heeft omdat ze nog niet sterk genoeg is, ik denk zelf dat ze er dus nog niet klaar voor is om al oefeningen te doen waar flinke verzameling voor nodig is.
Veel galop werk en achterwaarts gaan zijn super goeie oefeningen voor Amber! Daar krijgt ze flink spieren van op d'r achterhand, dan zal ze straks ook met gemak een heel rustig galopje kunnen en alle oefeningen goed aankunnen!
En als Amber zich verveeld, kun je wel wat oefeningen doen, bijv. in stap, dan kan ze het rustigaan leren, dan snapt ze het straks beter als je het in draf of galop vraagt,
Want als je teveel ineens gaat vragen, zal Amber er gauw geen lol meer in hebben, en het moet voor beiden leuk zijn!
Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt! *LOL*

geen paard mooier dan de Arabier!

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:23

ja bedankt Haha! ik zal vanavond eens gaan bekijken hoe ik jou tips kan meenemen in het oefenen thuis en dat ik dan eventueel het stapje verder zo nu en dan oefen als ik les heb zodat ze het niet verleert. de moeilijkere oefeningen oefen ik nu alleen maar in stap. en ook niet elke keer als ik rijd. ik denk wel dat ik wat aan je tips heb.

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:29

Ik zelf heb veel geleerd uit het boek van Riecky Burgmeijer & Josephine Spruijt, het heet De Basis van Westernrijden, echt heel erg leerzaam, met bij elke uitleg een foto, het is een geel boek,
ik kan het je echt aanraden!

Als ik een oefening doe met mijn paardebeest, en hij doet hem meteen goed,
dan doe ik die oefening die dag niet meer, anders kunnen ze chagerijnig worden...
Mijn paard is ook slim, hij denkt vast: als ik het meteen goed doe, hoef ik het niet nog eens te doen.. de slimmerd! Haha!

en ik ben blij dat je mijn tips wil aannemen! Knipoog
vind het altijd leuk als mensen er blij mee zijn!

geen paard mooier dan de Arabier!

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:33

ga dan maar eens op zoek naar het boek, hoop wel dat ie niet zo duur is, want heb weer veelste veel geld uitgegeven Bloos

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:35

ja dat zegt wendy ook. als ze het goed doet, ga ik ff rustig rechtdoor of gewoon lekker ontspannen rond stappen. en ik denk dat amber daarom het western zo leuk vind. het is lekker ontspannen (al is dat op de fotos niet altijd zo Haha! )

trouwens een vraagje he. wat doe jij precies met het galop werk? voltes overgangen enz?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:39

het ziet er ;lpeuk uit ! western staat ide pony stoer verder heb ik daar neit zon verstand van

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:45

Ziet er echt hardstikke leuk uit zeg Lachen
Western staat je pony zeker goed!

    If you can dream it, you can do it ...

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:50

capopjekop schreef:
ja dat zegt wendy ook. als ze het goed doet, ga ik ff rustig rechtdoor of gewoon lekker ontspannen rond stappen. en ik denk dat amber daarom het western zo leuk vind. het is lekker ontspannen (al is dat op de fotos niet altijd zo Haha! )

trouwens een vraagje he. wat doe jij precies met het galop werk? voltes overgangen enz?


ik gallopper veel op de cirkel, worden ze lekker soepel van.
Cirkel vergroten, cirkel weer sluiten, en idd veel overgangen
verkleinen doe ik door iets meer druk op m'n binnenbeugel te nemen,buitenbeen ietsje naar achter zodat je paard niet zijn achterhand naar buiten zwaaid,je gaat mee in de beweging van je paard, dus niet kaars rechtop blijven als je een cirkel rijdt, je lichaam gaat zeg maar ook op de volte Verward ik weet het niet echt goed te formuleren...
met je buitenhand "duw"je het paard, tegen de hals, naar binnen. je buitenhand ietsje hoger (niet te veel)
Als je de cirkel weer vergroot, doe je de hulpen andersom, dus iets meer druk op de buitenbeugel, en met je binnenteugel tegen de hals, je binnenhand iets hoger, enz. enz.

geen paard mooier dan de Arabier!

horsea

Berichten: 1544
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Lischoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:01

leuk paardje zeg leuk dat er weer een westernruiter bij is gekomen en amber geniet er duidelijk van Lachen het enigste advies dat ik je kan geven is houd er plezier in en blijf lekker lessen

veel plezier en succes


love_britt

Berichten: 671
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Arnhem/Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:37

lief paardje hoor ik kan je geen advies geven sorry

Shetland Bokker # 26 Zoekt verzorgpony
viewtopic.php?f=76&t=458004 El Hierro Fantastische foto's een kijkje waard
viewtopic.php?f=10&t=458003 Buitenrit

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:00

ik zie niks.. Scheve mond

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:49

Ziet er leuk uit!!

Shariff you rock my world. (L)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 56 bezoekers