manen klem onder zadeldekje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

manen klem onder zadeldekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 20:01

Ab heeft lange manen die doorlopen tot op z'n schoft. Dat is wel heel lastig want er is altijd een plukje manen op z'n schoft dat onder het zadeldekje komt te liggen. Soms gaat hij zich er dus enorm aan irriteren (goh zou ik ook doen) maar nu vroeg ik me af wat ik daarmee moet. Dat stukje manen afknippen/uittrekken? Hoe lossen jullie dat op bij lange manen die ver doorlopen?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:05

Felix(haflinger) heeft dat dus ook.
Vorige winter is gewoon een deel afgeschuurd door het dek Extreme duivel Frusty Frusty
Voor mij dus ook geen dekens meer.

Nu is het al weer een cm of 15 lang(gelukkig Party!! ) en met rijden doe ik er gewoon een vlechtje in.
Ik trek de pad goed in het zadel zodat de schoft vrijligt en ik trek dat vlechtje dus in dat gat.
Werkt prima, schuurt niet en ook nog eens behoud van de mooie lange manen.
Zowieso vlecht ik een deel in anders zitten de teugels in de knoop .

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 20:08

Cowgirl schreef:
Felix(haflinger) heeft dat dus ook.
Vorige winter is gewoon een deel afgeschuurd door het dek Extreme duivel Frusty Frusty
Voor mij dus ook geen dekens meer.

Nu is het al weer een cm of 15 lang(gelukkig Party!! ) en met rijden doe ik er gewoon een vlechtje in.
Ik trek de pad goed in het zadel zodat de schoft vrijligt en ik trek dat vlechtje dus in dat gat.
Werkt prima, schuurt niet en ook nog eens behoud van de mooie lange manen.
Zowieso vlecht ik een deel in anders zitten de teugels in de knoop .


Ab z'n manen zijn nu zo'n 25 cm zal er toch maar eens een stukje gaan afhalen Huilen Komt zo'n vlechtje dan ook niet onder het dekje te liggen wanneer je het in het gat boven de schoft legt (ik denk nl dat dan het hele vlechtje eronder komt Scheve mond )?? Maar ik denk dat vlechtjes idd een goed idee is want ik heb ook vaak dat of m'n teugels of m'n zweep weer ns vast zit Schijnheilig