joepiii een nieuw paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

joepiii een nieuw paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 18:49

yes!
eindelijk was het zo ver vandaag zou er een nieuw paardje op het paardenrusthuis komen.
ik was er al om kwart voor 12 en amora(zo heet ze) zou pas rond half 3 komen.
en om kwart voor 3 draaide de trailer het erf op Haha! .
ik vond het best wel spannend eigenlijk want ik wist dus niet hoe ze er uit zag Bloos (wel de kleur maar daar kan je niet zo heel veel uit opmaken)
toen de laadklep omlaag ging zag ik toch een mooi geintresseerd koppie Kwijl Kwijl .ze is dus donkerbruin met ene heel fein hooftje en een brede bles. en ok nog 3 of 4 witte beentjes.
ze werd uitgeladen en ik kreeg meteen het halstertouw in mijn handen geduwd dus ik had volgensmij echt een grijns op mijn gezicht haha Haha! .
josje (babyblue van bokt) deed even haar transport beschermers af en amora stond maar te draaien ze is best pittig volgens mij..... *LOL* .
ze was iets hoger dan dat we hadden gedacht ze is 1.46 hoog en heeft ongeveer 75% arabish bloed. ze heeft ook een brandmerk.
eerst had ik even met haar op het erf gestapt en ondertussen had ik een paar pogingen gedaan dat ze ging drinken maar ze vond het veel ste spannend!
toen ben ik met haar de wei in gegaan om kennis te maken met haar weigenootjes. die stonden helemaal achterin Schijnheilig . dus eerst ook maar even in de wei gestapt.
de paarden in de wei ernaast werden helemaal gek en vonden haar super interesant haha .
halverwege de wei hebben we haar maar losgeklikt zodat ze zelf contact kon zoeken.
en dat deed ze meteen die staart ging de lucht in en ze ging draven! nou ik smolt er gewoon van de liep zoo mooi Wow! .
ze had even kennis gemaakt met de 2 weigenootjes en toen ging ze even rustig eten Schijnheilig .
toen ze even later even bij ubbo ging kijken kwam het krengetje in vanja naar boven ~~}> ze stormde op amora af beet haar in haar kont meteen gingen amora haar achterbenen de lucht in en vanja had een flinke mep te pakken Scheve mond vond ik nogal link want ze staat nu nog rondom op ijzers. maar amora beet wel van zig af Extreme duivel .
nu is vanja heel jaloers Bloos! en loopt nu telkens heel boos naar amora te kijken omdat ze vanja haar vriendje heeft afgepakt.
wel gemeen van amora eigenlijk gna gna ~~}> .
we mogen ook nog op amora rijden enzo want ze is nog gewoon 'goed' en ze is nu 24 jaar en dat is absoluut neit aan haar te zien.(ze staat op het paardenrusthuis omdat die mensen gaan verhuizen van maastricht naar den haag en amora stond eerst gewoon achter het huis en werd ook gewoon nog bereden)
ik hou jullie op de hoogte en ik zal kijken of ik een keer foto's van haar kan maken.

bedankt voor het lezen van dit mega lange verhaal.

doei groetjes ilse


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:53

lijkt me inderdaat wel leuk als je een nieuw paadje op het rustehuis krijgt
en 24 jaar is eigenlijk nog niet zo heel oud he Knipoog ik heb 2 verzorgpaarden van 26 jaar en die soms maak ik er nog een bosritje mee en ze genieten er dan echt van!!
nog veel suuces me Amora en ben benieuw naar de foto's Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:54

24jaar is nog niet zo oud,
daar kan je nog wel paar jaar op rijden.
Hoop dat er snel fotos kome Haha!

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie


Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 19:03

haha de foto's hoop ik ook snel aan te kunne komen heb zelf geen digi maar josje wel Tong uitsteken dus die kijk ik even lief aan haha Haha! en 24 is zeker niet oud nee Tong uitsteken ik rij/reed op het rusthuis ook ene ponytjes van 31 (zit een ijslandertje doorheen) mag alleen voorlopig nog niet op amora of pauline rijden omdat ik net een beetje aan het herstellen ben van een gebroken rug. Scheve mond
maar ik ben zooo happy Haha! t voelt een beetje als een eigen paard krijgen volgensmij Tong uitsteken
en als ik rond dec. weer mag gaan rijden ga ik zeker weten op haar Haha! *LOL*

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:05

laat maar komen die foto's zo te horen is het een heeeel mooi beestje en ik zou zeggen nog maar 24 en hartstikke vit lekker op rijden zou ik zeggen Knipoog


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 19:08

ze is echt heel mooi vind ik ja Haha! ze heeft alleen wel last van zomer exeem maar dat zal hier overgaan want ik woon hier in de kustprovincie dus ze heeft nu nog wel een kaalgeschuurde staart en wat kale plekjes op haar lijf maar ze heeft wel gewoon lange manen en een lange voorpluk Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:19

Leuk hoor een nieuw paard weer even een uitdaging en leuk om zo'n nieuwe zich thuis te laten voelen. Wist niet dat er op rusthuizen nog gereden werd op de paarden trouwens.

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 09:45

over het algemeenb word er niet gereden maar de eigenaar van het paard mag dat bepalen. en de eigenaresse van amora vind het goed en wil zelfs graag dat ze nog bereden word. omdat ze nog hardstikke fit is en ze helemaal nix mankeert. maar het moeilijk voor hun was om een stalling te vinden nu ze gaan verhuizen en zij haar niet willen verkopen.
en zo zijn zij op het rusthuis beland Haha!
er zijn trouwens rusthuizen in nederland waar alle paarden die daar staan nog bereden worden.(dan vind ik het persoonlijk niet echt een rusthuis meer... Scheve mond )

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:01

Mijn paard staat in Soest op de Paardenkamp daar word er geen een bereden zelfs niet diegene waar nog jaaaren op gereden zou kunnen worden. Rust goed zeker bij oudje dat klopt en voor sommige zou het funest zijn.

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 10:17

ja maar er is ook nog ergens een rusthuis weet niet meer waar (maar we krijgen wel eens folders over andere rusthuizen binnen) en daar worden ze nog wel bereden want rust roest zeggen ze......maar hier op het rusthuis blijft de eiegnaar van het paard een maandelijks 'bedrag' betalen en heeft hij/zij nog alle zeggenschap over het paard. natuurlijk worden paarden met beenproblemen,artrose,andere gebreken enzovoorts echt niet meer bereden. en rijden is ook niet echt rijden bij ons het is meer een beetje stappen en draven. en op amora kan dan volgensmy nog een beetje gegallopeerd worden, maar zodra zij geen zin meer heeft in het rijden dan word er ook direckt mee gestopt (na een korte afbouw procedure natuurlijk).
wij krijgen trouwens ook als paardenkamp soest vol zit paarden van hun doorgestuurd.
en de paarden en ponys staan gewoon heel de zomer in de wei(overdag en snachts) en ze gaan swinters overdag ook lekker naar buiten en verder dan op een warme stal

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:25

Leuk dat er een nieuw pony'tje is..!
Zo te zien lijkt ze me wel leuk..

Ben benieuwd naar de foto's..!

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 17:49

ik ben net weer terug van amora en het gaat echt heel goed met haar Haha!
ik heb vandaag 3 kwartier met haar op het erf gewandelt een beetje gepoetst enz. en ze is al lekker aan het wennen .
alleen moet de smid wel heel snel komen want haar ijzers zitten los Scheve mond .
ze is trouwens echt super pittig want ik had haar rond half 5 nog even een keer uit de wei gehaald en ze stond maar om me heen te huppelen met haar staart in de lucht en haar neusgaten wijd.
en toen ik haar weer in de wei losliet ging ze echt keihard rennen *LOL* vond ik echt gaaf Knipoog .
donderdag komen al haar spulletjes (zadel,hoofdstel,chabrakjes,halsters,halstertouwen,peotsspullen enz. enz. enz. ze blijkt heel veel troep te hebben Tong uitsteken )
ik hou jullie op de hoogte over haar als jullie dat leuk vinden!
moeten jullie maar even zeggen of jullie dat leuk vinden...
alvast bedankt

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:01

ja hoor, altijd leuk!En we willen ook fotos zien!

Aut viam inveniam, aut faciam

Geekje_lover
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: harlingeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:11

gefeliciteerd!
Fotooo's Haha!

Lovers Ankje Lovers
Haha! Mooi rood is niet lelijk Haha!

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 18:32

ik wou vandaag foto's maken maar ik heb geen digitale camera ik ga denk ik tog maar eens over een aanschaf van een digitale camera denken Tong uitsteken

c_alsemgeest

Berichten: 20624
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:36

gefeliciteerd Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:56

gaaaf Lachen ik moet echt snel een keer komen kijken, ik heb het alleen zo druk Boos!

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-04 19:42

haha jah goed idee tamaar!! Tong uitsteken ik moet ook nog eens bij jou en amo langskomen

Calice

Berichten: 9809
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 16:27

vandaag of morgen komt er een foto van amora!!!
ik zet hem dan bij itp.
en de titel word: amora het nieuwe paard!!!
heb ik net even bedacht hahaha Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Babe02, goesju, Heide83, miamivice, nick_en_ik, Paardennamen, Wopkebrok, YandexBot en 141 bezoekers