Wie rijden er allemaal boomloos?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Wie rijden er allemaal boomloos?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 11:45

Hallo bokkers!

Naar aanleiding van een topic van iemand die een barefoot had aangeschaft ( [VvdD] Joepie, mijn barefoot is binnen )
bedacht ik me dat ik dat soort topics steeds vaker zie!
Vandaar dit topic om eens te kijken hoeveel bokkers eigenlijk boomloos rijden Lachen
Ik heb sinds augustus een barefoot voor Amber en het bevalt me prima!

Faber quisque fortunae suae


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:49

ik heb sinds een paar maandjes een Bob Marshall, een boomloos westernzadel (http://www.sportsaddle.com ) en dat bevalt prima.. Banjer en ik willen nooit meer een zadel met boom... Haha!

Ik ben nog aan het sparen voor een Barefoot, Torsio, oid voor erbij... want Banjer springt ook erg graag... en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat springen met westernzadel wel kan, maar zeker niet prettig is... Haha!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:20

*meld zich* ik heb nu mijn 2e Barefoot zadel en ik wil nooit meer een zadel met boom.....

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:39

Ik heb sinds kort ook een barefoot, en was er vanaf dag 1 al helemaal gelukkig mee Lachen Hij lag al meteen muurvast, en zelf zit je er ook superstevig in.

[o]

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:57

Ik dus ook , ik zal deze link even plaatsen in het boomloze topic als iemand me nog niet voor is geweest Lachen

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:13

Ik verwacht mijn boomloze Bob Marshall komende week.

Samfloor
Berichten: 30
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:28

Nee, nog niet. Ben er wel in geintresseerd. Kan iemand mij precies vertellen wat de voordelen zijn?

e_horse

Berichten: 2907
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: Rustenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:35

Ik ook! Had tot een paar weken geleden een gewone bruine Barefoot en nu een zwarte westernuitvoering van Barefoot. Rijdt heerlijk!!

www.paardenbuitenhouden.nl
Geef je paarden zelf de keus of ze binnen of buiten willen lopen!

Nieuwe website! http://www.ruiterburcht.nl
Equitherapie en paardencoaching.

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:43

Ik ben ook boomloos Haha!
Heel erg boomloos zelfs, want ik heb sinds kort twee boomloze zadels! Ik heb een zwarte Barefoot en een Skagfjord Floki.
De Barefoot is bekend, de Floki is een IJslands boomloos zadel. Hiermee heb je nog meer contact dan met de Barefoot en kan ik (maar dat is waarschijnlijk pers.) betere hulpen geven. De Barefoot heb ik voor de lange tochten en de Endurance en de Floki voor het gangen rijden.
Luxe he Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:56

Samfloor schreef:
Nee, nog niet. Ben er wel in geintresseerd. Kan iemand mij precies vertellen wat de voordelen zijn?
Gebruik ook de zoekfunktie van Bokt eens, er is al heel veel over geschreven ondertussen Haha!
In het kort:
-paard wordt niet gehinderd in zijn bewegingen\
-past op bijna alle paarden
-geen last van paarden die van vorm veranderen en hun zadel niet maar passen (zomer/winter, jong=rond/oud=ingevallen etc)
-meer kontakt via je zit
-verbeterd je balans in het zadel
-lekker warm aan je billen Haha!
-licht in gewicht (in vergelijking met een normaal western zadel dan)

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:07

Mag ik ook mijn nadeel vertellen? Ik heb alleen een week een barefoot getest. Ik miste de kniewrongen heel erg. Zelf met de pad met wrongen erop. Bij mijn paardje drukte de pommel op de schoft. en haar rug was veel warmer (of eigenlijk heet) na het rijden dan bij mn zadel met boom. Ik heb dus niet voor een boomloos zadel gekozen.
Wel vond ik de zit (voor je kont, benen vond ik dus niet fijn) wel comfortabel.

Ik vind het een leuk zadel maar niet voor mij en voor mijn paard.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:19

Ik heb er ook één, een Barefoot, 2 dagen geleden gekregen. Ik weet ook nog een nadeel: je paard wordt er veel levendiger van: neem nu Troika (mijn pony): met een gewoon zadel is ze gewoon goed voorwaarts maar gisteren heb ik met de Barefoot gegalopeerd, sjonge: WOEHOE!!!!!!!!!!!! en dan maar van links naar rechts over het pad crossen Haha!
tja die schoudervrijheid

Knipoog

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:22

Irsa schreef:
Ik ben ook boomloos Haha!
Heel erg boomloos zelfs, want ik heb sinds kort twee boomloze zadels! Ik heb een zwarte Barefoot en een Skagfjord Floki.
De Barefoot is bekend, de Floki is een IJslands boomloos zadel. Hiermee heb je nog meer contact dan met de Barefoot en kan ik (maar dat is waarschijnlijk pers.) betere hulpen geven. De Barefoot heb ik voor de lange tochten en de Endurance en de Floki voor het gangen rijden.
Luxe he Knipoog


De Floki ????? Euh vertel eens wat meer over dit zadel ? Foto ? Is het zadel alleen voor ijslanders ?

Groetjes,

Maris

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:07

Ook boomloos, een zwarte Bare-Foot maat 2 en in gebruik op 2 verschillende paarden. Een Kwpn merrie en een hackney ruin.
Beide lopen er super onder...en ik zou voor mezelf ook niks anders meer willen (ik heb nog wel 2 verschillende Kieffer zadels met boom liggen maar gebruik die niet meer..)

Ons nieuwe paarden forum http://www.paardenwetenschap.nl/,ons motto is:
Een paardenforum over ethiek en welzijn. U mag hier rustig wat rondhangen, maar wordt geacht hier niet te zweven
Hij is al in de lucht, dus kom eens langs
http://www.Giftigeplant.nl
Al is de alternatieve fabel nog zo snel, de feiten achterhalen hem wel...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:15


DubbelFun

Berichten: 88617
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:19

Gooi maar in mijn pet Haha!, verder dan 'Jij elske dai' kom ik niet Haha!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 16:43

Ik ben ook heel erg benieuwd naar dat Floki zadel!
Heb je een foto Irsa?

Faber quisque fortunae suae

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:54

Ik heb een Western Barefoot in bestelling bij Pmarena, en die komt als het goed is eind van de maand bij haar binnen.
Dan ben ik dus ook Boomloos! Haha!

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:33

ikke ben ook boomloos Haha! ik heb een bruine barefoot voor mijn pony!! en ik wil echt niet anders meer!!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:46

Het Floki zadel is een zadel dat in principe voor gangenpaarden op de markt gebracht is. De mijne is ook op IJsland gemaakt. Het is een vrij kort zadel, ongeveer 50 cm, waarin je heel gemakkelijk je gewicht kunt verschuiven. Het zadel heeft lange zweetbladen en kniewrongen van foam.
Onder het zadel zitten niet al te dikke kussens ook van foam. Deze verdelen de druk iets, zorgen voor een vrij liggende ruggegraat en zorgen ervoor dat je iets boven je paard zit, zodat je benen, in mijn geval, mooier aan kunnen liggen.
Ik had verwacht dat ik met dit zadel minder kontakt zou hebben dan met de Barefoot, vanwege de kussens, maar dat is dus juist helemaal niet zo.
Irsa tolt en telgangt op het moment veel beter met de Floki. Dit zadel is alleen niet geschikt om lange tochten mee te maken of langer dan een uur mee te rijden. Het zit gewoon iets minder comfi dan de Barefoot en de druk wordt iets minder goed verdeelt.
Foto volgt zo Knipoog

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:11

Bij deze dus de foto van mijn floki.
Afbeelding

Voor de liefhebber heb ik ook nog wel een foto waarbij het op irsa ligt, maar het lukt me niet die te oploaden Bloos

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:13

dat ziet er heel mooi uit Irsa! Zijn die zadels duur?
ik zoek er dus een boomloos zadel bij, voor springen... want dat vindt Banjer geweldig...


Safje
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:48

Ik rijd ook boomloos. Heb er zelfs een trektocht mee gereden en had geen zadelpijn (gem. 8 uur per dag rijden)! Ik heb de barefoot, bruin maat 1. Ik vind het een ideaal zadel. Het enige nadeel vond ik wel dat je benen ver naar achteren liggen, verder dan normaal had ik het idee. Via een ringetje die ik voor de beugelophanging heb geplaatst liggen mijn benen nu wel goed. Ook ik wil dit zadel aan iedereen aanraden. De afwisseling alleen al is al leuk.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:46

Hé, wat leuk. Een topic, naar aanleiding van mijn topic Knipoog .

Ik ben dus ook sinds 3 dagen boomloos, en ik wil niet anders meer. Ik heb nu voor de 2e keer met mijn barefoot gereden en het ging weer super .

Ik had al eerder op een gewone torsion gereden, maar persoonlijk vind ik de barefoot toch fijner. Ik zit prima, geen problemen met benen aanleggen of "breed" zitten. Kortom gewoon zalig.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Rietta

Berichten: 2
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:13

Ook ik ga boomloos, als het goed is krijg ik de zwarte barefoot 2 binnenkort geleverd.
De zadel in aug. getest en ben helemaal om... Daarna mijn KN weer in gebruik genomen en sindsdien loopt mijn paard minder soepel, vooral linksom valt ze naar binnen en draait de voltes niet mooi. Ook het galopperen is nu weer minder, valt snel terug in draf wanneer ik dieper ga zitten en dan ben ik het weer kwijt om haar door te rijden. Tijdens de test moest ik ook wennen aan de zit, maar dat veranderde vrij snel. Op het laatst heb ik goed door kunnen galopperen met een diepe zit. Ik had het gevoel dat ik gedragen werd. Heerlijk... Pling
Boomloos is voor mijn paard gewoon toppie

ojee, en nu??


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers