wat is Ingenieur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabianlover85
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-04-02

wat is Ingenieur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 18:18

hoi,
Misschien een domme vraag maar ja....
ik zag laatst ergens op een site staan dat je nu in Deurne op die paardenschool ook een HBO-opleiding kunt volgen. Dat lijkt me wel leuk. want ik doen nu Havo. Maar daarachter staat telkens: Ingenieur...maar wat houd dat in.....zal wel een domme vraag zijn....en als dat zo is krijg ik zeker wel antwoord hoop ik....
alvast heel hardstikke bedankt
-xxx-
Fieke Lachen
Laatst bijgewerkt door arabianlover85 op 10-04-02 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:26

Ingenieur is de titel die je krijgt als je de HBO opleiding hebt afgerond. Net als dat je bij een universiteit doctorandus wordt of ingenieur als het een technische universiteit is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:30

Marije_jiplover schreef:
Ingenieur is de titel die je krijgt als je de HBO opleiding hebt afgerond. Net als dat je bij een universiteit doctorandus wordt of ingenieur als het een technische universiteit is.


De titel 'ingenieur' kun je inderdaad zowel op het HBO als op de universiteit behalen. Alleen krijg je na een HBO-opleiding 'Ing.' voor je naam en na een universitaire opleiding 'Ir.'.

arabianlover85
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-02 18:46

aahhh zoo! thanks! nu snap ik dat ook weer. en nu heb ik nóg een vraagje. wat kun je dan eigenlijk worden als je ingenieur bent? Nu stond er ook bij:
PAARDENSPORT: docent/trainer of coach wat houd dat dan precies in?
gr's Fieke

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 21:32

Je kunt niet 1 bepaald iets worden als je ingenieur bent. Je bent ingenieur in het vak/richting waar je voor bent afgestudeerd. Het geeft alleen aan dat je HBO (ing.) of technische universiteit (ir.) hebt gedaan en dat je dus een bepaald niveau hebt wat betreft kennis.
De meeste ingenieurs komen uiteindelijk in een leidinggevende functie terecht.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 22:04

ja maar die titels gaan toch afgeschaft worden?