Penny goed of penny slecht..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

heeft de penny een slechte/goede invloed op kinderen?

Niet zo goed, ze krijgen niet het goede voorbeeld door al die helden verhalen.
8 (12%)
Goed, ze leren er veel van over verzorging.
7 (10%)
het mag wel wat meer over paarden zelf i.p.v die droomverhaaltjes, zo komen ze nl op slechte ideeen, verder is het wel goed.
46 (70%)
Ik weet het niet!
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 65



Anoniem

Penny goed of penny slecht..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:06

Ik had het er net met mijn moeder over,
Volgens haar heeft de penny een slechte invloed op paardenmeisjes van rond de 11/12.

Met als reden:
Er staat vaak in de strips dat de hoofdpersoon een pony gaat "redden" van de slager, en de slager is slecht, en de ponys moeten de slager trappen enz enz enz.
Zometeen gaat een verzorgstertje echt een pony "redden" die zo ziek is dat hij naar de slacht moet.
aan de andere kant: Er staat wel in hoe je je pony moet verzorgen enz, en tips e.d, wat ze meer leert over de verzorging van hun pony/verzorgpony..

Wat vinden jullie nou, heeft de penny een slechte/goede invloed op kinderen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-09-04 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt


Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:11

Ik vind het een beetje vergezocht dat de Penny slechte invloed zou hebben op kinderen hoor.

Volgens mij is er niets mis met de Penny Haha!

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:13

Ik vind wel dat die kinderen dan denken dat het mss wel normaal is dat je zomaar pony uit de wei gaat jatten of van de slager redden. En dat alles met paarden een droomwereldje is....
Ik vind wel dat er meer over verzorging in mag staan en wat echtere verhaaltjes .

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:15

Ligt aan het kind zelf.
Ik heb veel geleerd door de penny te lezen, stondt toch behoorlijk wat info in. Die verhalen bleef gewoon bij dromen dat zoiets ook bij mij zou gebeuren Nagelbijten / Gniffelen .
Maar er zijn natuurlijk ook kinderen die de verhalen serieus nemen en zoiets gaan uitvoeren *oh kijk een zielige pony alleen in de wei, laten we die meenemen* niet dat de penny daar echt invloed op zal hebben, maar eht kan ze wel op het idee brengen.

Selket

Berichten: 2259
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:16

verschilt natuurlijk per kind, je hebt kinderen die zich er zo door laten meeslepen dat ze zelf ook penny-acties gaan ondernemen, maar je hebt ook kinderen die de penny gewoon zien als een leuk blad met fantasieverhalen.. Ik was vroeger juist zo'n kind die zich er echt dor liet meeslepen, maar gelukkig heb ik nooit en reden gehad om een paard te gaan 'redden' Schijnheilig Ik vind dat ze in de penny wle weer goede informatie geven over paardenverzorging enzo, dus ik weet iegelijk niet goed of het nou goed of slecht is.. (Ik heb gestemd op nr 3)

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:18

Ik liet me er eigenlijk ook door meeslepen, alleen ik was te bang om zelfs maar bij een pony in de wei te gaan Haha! . Niet voor de pony zelf hé, maar voor het baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:22

Heb er 1 een beetje aangepast Lachen

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:47

Chestnut schreef:
Ik liet me er eigenlijk ook door meeslepen, alleen ik was te bang om zelfs maar bij een pony in de wei te gaan Haha! . Niet voor de pony zelf hé, maar voor het baasje.

JAAAAAAAAAAAAAAAA dat had ik ook en kon uren bij het het staan dromen....
En nu staan de pennymeisjes bij mijn paard te dromen... Haha! Cool
En lees ik nog steeds de penny ondanks mijn 20 jaartjes Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:53

Donald duck doet ook stomme dingen, en dagobert duck is gierig,
heeft dat blad dan een slechte invloed op kinderen.
Een kind van een jaar of 10 kan volgens mij zelf wel oordelen wat goed en niet goed is,
domme pennyacties komen vaak als kinderen indruk willen maken en stoer willen doen tegen andere kinderen volgens mij....

Fenn

Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:07

Heb penny ook gelezen (ben nu 13 bijna 14, da's 1 jaar te oud om een slechte invloed te krijgen volgens die bericht... Gelukkig Tong uitsteken), maar ik lees de penny nog steeds soms. Ik heb er veel van geleerd en nooit het idee gehad. "kijk die pony is zielig wezen alleen in dat weitje... Die gaan we redden"
Dus het zal wel meevallen.

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

ElsjeBrab
Berichten: 239
Geregistreerd: 16-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:13

ik vind het onzin,
het ligt niet aan de penny dat sommige kinderen zulke dingen doen.
dat ligt aan het kind.
als je je laat beinvloeden door een stripverhaal spoor je volgens mij niet helemaal.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:27

Ik had vroeger veel liever de Ponyclub.
Veel mooier geïllustreerd (Lena Furberg OK dan! ), veel meer nuttige info ook in de strips.
Geen heldenverhalen, maar vaak waargebeurde verhalen over beroemde renpaarden en springpaarden.
En vaak op zo'n manier gebracht dat ik met tranen in m'n ogen zat te lezen.
De penny vond ik een stuk minder en alle verhalen kwamen op het redden van pony's neer.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:08

Ik denk (eerder, ik hoop...) dat de kinderen die de penny lezen genoeg realiteitszin hebben om te bedenken dat de (strip)verhaaltjes verzonnen zijn...
Er staat ook best wel nuttige info in, bij ponypraat (ofzo Verward ) etc.
Ach, ik heb de penny ook tot m'n 14de gelezen, maar dat was om de verhaaltjes die wel leuk waren, niet om nou zelf pony's te gaan redden o.i.d.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:13

Ik heb de penny nooit echt gelzen, en als ik dat deed, keek ik alleen naar de plaatjes en naar de verzorg/rijtips, 12, op wat jullie 'pennyleeftijd' noemen, maar ik ben realistisch genoeg om te weten wat wel en niet kan en zielig is...

.people standing on escalators: that is the testimony to human lazyness.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:14

Ik heb zelf hoop ik geen nadelige gevolgen gekregen van de penny lezen vindt het een leeuk blad. Ik weet wat er nu instaat heb t cker al een jaar of 5 niet meer ingezien, maar vroeger hing ik altijd de posters op en vond de verhaaltjes altijd erg leuk. Als zijn het altijd happy endings! ik denk dat sommige kindren de realiteit niet goed inzien maar ik denk dat tdat meer een gebrek is van het kind dat niet inziet dat iets niet kan dan de schuld geven aan de penny .

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:14

laats hoorde ik va _nikki_ op bokt, dat er iets stond, over ne tweeling zusje, dat een shetlander mee nam naar ene hotel, en op hun kamer stopte Scheve mond lijkt me geen goeie invloed geven he Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:18

ach, als je aan Pokemon denkt.. Haha!
haha dat was ook wel een uitzondering!

Maar ik las bij bokt nieuws dat van die meisjes die een pony mee hadden genomen uit een wei...
Jakkes!

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3474
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:22

Stennisje schreef:
Ik had vroeger veel liever de Ponyclub.
Veel mooier geïllustreerd (Lena Furberg OK dan! ), veel meer nuttige info ook in de strips.
Geen heldenverhalen, maar vaak waargebeurde verhalen over beroemde renpaarden en springpaarden.
En vaak op zo'n manier gebracht dat ik met tranen in m'n ogen zat te lezen.
De penny vond ik een stuk minder en alle verhalen kwamen op het redden van pony's neer.



ja de ponyclub! Die heb ikwel langer doorgelezen tot het stopte Boos! met de ponyblub. Malle vond ik ook altijd erg leuk.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 14:56

hey

Ik ben 15 en koop de penny nog steeds Bloos! hihh!
men mama zegt dat da voor kindjes is maarjaah!
ik doe het voor de posters en de strips ( ps: en de cadeaukes Knipoog )
want wat de verzorging betreft zijn het dingen die iemand die al lang rijd al weet, maar ik vind het heel erg dat in de penny altijd van die mooie verhalen die goed aflopen staan!
want vorig jaar wou ik de penny niet meer kopen omdat ik zelf een paard wou! en al die kinderen in de penny kregen er wel1
maar nu lees ik hem met plezier!
overlaatst stond er een verhaal in over een paard en dit heete ' princess '

Haha! Haha!
xxx

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:00

ik zelf vind die verhalen die er in staan beetje overdreven. maar ja, laat die kinderen lekker dromen, of ze nou een stripblad lezen over een held die allemaal mensen red of over een held die allemaal paarden red, dat maakt dan ook niet zo veel meer uit. wel vind ik dat er wat meer over paarden in mag staan, het is uiteindelijk toch een paardenblad.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:01

Het is misschien voor sommige kinderen moeilijk om dan verschil tussen fantasie en werkelijkheid te zien. Verder denk ik niet dat het echt invloed heeft... Als ze dat verschil maar weten

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

boeflover

Berichten: 6043
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 00:09

zal wel meevallen, maar op zich valt mij hun standpunt ook wel heel duidelijk op idd.
slager is slecht en manege is helemaal het einde. tsja Verward

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:05

Gefeliciteerd met je verjaardag hé Alacairion Lachen !

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:19

Ik denk dat ze meer over paarden zelf kunne praten dan ipv die droom verhaaltjes.. De kinderen moeten wel het verschil zien tussen werkelijkheid. en Fantasie.. Zelf zou ik het niet leuk vinden ( maar dat is bij iedereen zo ) dat je paard inees uit de wei is omdat die pennymeisjes hem zo zielig vinden

    06-03-1997 Peppertree 15-06-2004, Rust zacht
Use B+10
Zazou B+11, L1+13, L2+14

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:26

Ik vind de penny aan de ene kant niet slecht, maar aan de andere kant wel. Bij die vreemde stripverhaaltjes over pony redden, eigen pony krijgen enz. kunnen kinderen van een jaar of 11/12 inderdaad dat ook een beetje na gaan doen. Ik las de penny ook altijd, ik vond de verhaaltjes wel grappig, maar het kon nooit waar zijn. Nu vind ik het heel eerlijk gezegt een beetje dom worden...De galop, dat is ook iets van penny vind ik wel weer goed. Van dat blad kun je echt iets leren. Daar staan ook niet van die strips in


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, JessicaK, Maaraatje, marjor, Mizora, nicole_floor, Rainer, Sintara en 131 bezoekers