Uitslag op paardehoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
isabel25
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: veelerveen

Uitslag op paardehoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 19:19

Hallo allemaal, mijn paard heeft sinds kort een hele rare uitslag op haar hoofd. Ik dacht eerst dat het van schuren kwam tegen de hooiruif maar dat is het niet. Het begint met bultjes, deze zijn droog en bloeden niet. Als je over de plekken heen wrijft vindt ze dit erg prettig. De huid met haren laten dan los en je hebt dan kale huid (open) lees een schaafwond. Op het hoofd is het ergst maar ik heb ook al een bultje op de boeg gevonden, op haar zijkant van de buik. Je kan de bultjes gewoon wegkrabben met je nagel en weer kale huid (schaafwondje) Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn. Ze staat elke dag buiten, heeft een stal met open deur, krijgt goede kwaliteit hooi en staat nu ruim 6 maanden op hetzelfde voer.


chubster
Berichten: 131
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:43

Mijn paard heeft dit ook, lijkt op hetzelfde als jij beschrijft alleen bij mijn paard zitten er over het hele lichaam bultjes en alleen die op het hoofd gaan open en worden inderdaad een soort schaafwond met vocht eruit, ik vraag me ook al een tijd af (ze heeft het al 2 weken) wat het is, zelf denk ik dat het een allergische reaktie op een vliegenspul is wat ik zelf had gemaakt, en wat in de zon is gaan branden.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 09:17

Mijn paard heeft dit ook, volgens mij is het schimmel. Ik behandel het nu met Imaverol. De plekjes op haar boeg worden nu minder. Op haar hoofd zijn de haren nu weg, maar de plekjes worden ook minder.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:04

Gebruik de zoekmachine maar eens even op "schimmel" dan vindt je de nodige topic's en info hierover.

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:43

Dit is ringschimmel, heeft ook bij mij op stal geheerst. Wassen met Imaverol om de drie dagen en in totaal drie keer was het advies van de dierenarts

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 69 bezoekers