En toen...was ie bijna zadelmak..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

En toen...was ie bijna zadelmak..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:15

Hallo...

Ik ben er aan begonnen..mijn 2e paard om zadelmak te maken *LOL*

In het begin (vorige week)snapte die het longeren nog niet helemaal..nu wel OK dan! eergister was femke_l bij mij en toen hebben we het zadel er even opgelegd en aangesingeld om te kijken of ze het allemaal niet zo erg vond....en nee hoor...geen probleem...dus vanmorge (ik hoefde pas healf elf op school te zijn) ik me stoute schoenen aangetrokken..nix tegen me ouders gezegt...k wou tenslotte bewijzen dat ik het in me eentje ook afkon(er liep wel iemand rond buiten die altijd vanalles doet dus als er ieat was had ik wel hulp..)

en ja hoor...eerst even zonderzadel z´n rondjes laten lopen en op commando aanlaten galloperen..ging ook allemaal goed...en toen kwam het zenuwslopende moment voor mij...het zadel erop...het ging heel goed..een beetje praten en geen onverwachte bewegingen maken...toen het chabrak rechtgelegt...aangesingeld...gaf ie allemaal niks om OK dan!

toen was het moment daar...hij moes voor het eerst met zadel z´n rondjes maken....eerste 20 meter heeft ie alleen maar gebokt maar dat leek me normaal(me vorige paard om zadelmak te maken deed dat niet) maar toen probeerde die te steigeren..ik de longe wat langer gelaten dat ik zeker niet ging trekken dat ie nie achteroer kon klappen want dan was is meteen verpest. maar z´n poging tot steigeren maakte die niet hoog: zo´n 30 cm *LOL* ...ik had wel gedacht dat ie hoger zou steigeren omdat ie best goed Bloos (1,70 Los) springt..maar na 2 rondjes was ie volkomen tot rust gekomen...toen heb ik hem afgezadelt en ff wat met een natte spons er over en in de stal gezet en wat brok gegeven...

Rond 19,45 had ik niks te doen..ik dacht laat ik maar het zelfde als van morge doen...het ging echt super... *LOL* hij heeft intotaal maar 3 keertjes gebokt maar dat kwam omdat mijn hondje ervoor ging lopen en blaffen naar het paard...ik had de beugels los gemaakt zodat die tegen z´n buik aan tikte zodat ie daar vast aan kon wennen...

ik wou dit evn kwijt aan jullie

ik ben echt supper trost op Tivina en mezelf ook natuurlijk Pling

ik hoop op reacties..

voor foto´s
zie topic: [ITP]stand foto´s tivina:goed springpaard[/list]


Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:21

Hartstikke fijn dat hij het zo goed oppikt. Ga zo door en doe het lekker op je gemak, neem er de tijd voor. Dat heb ik met Prinsje ook gedaan en die is nu ook goed zadelmak geworden.

Poema

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:50

Maybe schreef:
Hartstikke fijn dat hij het zo goed oppikt. Ga zo door en doe het lekker op je gemak, neem er de tijd voor. Dat heb ik met Prinsje ook gedaan en die is nu ook goed zadelmak geworden.


K hoop ook dat ie zo doorgaat en dat ik er de eerste week nie afval...want k heb een deal met me vader..die betaalt me als ik er niet afval...dus extra reden om goed me best te doen


nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 00:51

goed en niet zo goed
met een paardje waar je nog niet van aankan altijd anderen
of eenandere in de buurt laten zijn, voor je zelf en je paardje
kijk uit dat je hem niet overvraagt

wel goed dat je de lef had om door te zetten
hoop dat alles goed blijft gaan !!! succes

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:00

goed gedaan hoor Lachen

Wel goed op blijven letten he, ze kunnen in 1 keer van bui verandern, je hoeft maar 1 klein foutje te maken ...Scheve mond

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:19

Monster schreef:
goed gedaan hoor Lachen

Wel goed op blijven letten he, ze kunnen in 1 keer van bui verandern, je hoeft maar 1 klein foutje te maken ...Scheve mond


i know *LOL* ...als het niet wil lukken moet ik het op de andere hand proberen en als at niet lukt haal ik hulp of stop ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:00

als t goed is komen volgende week foto's, teminste als femke zin heeft om te komen Tong uitsteken het gaat nu al heel goed.. hij loopt nu uit z'n uigen z'n rondje met zadel op..

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 18:27

nou veel succes ermee he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:40

calypso1989 schreef:
nou veel succes ermee he


haha dankje..zal wel lukke hoor!!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 19:49

Fijn dat het zo goed gaat. Zou het persoonlijk alleen bij een keer op een dag, of liever nog drie keer per week houden. Een jong paard doet zoveel indrukken op die hij moet verwerken.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 20:29

hij vin het werken helmaal niet erg en conditie had ie al wel...hij loopt iedere dag buite en dan scheurt ie de bak door als een gek...vandaag ging ik met hem langs de weg uitstappen(er rijden per dag nog geen 30 auto's voorbij) dus da moes lukken zonder er een tegen te komen..ik wil trug naar huis stappen komt er een auto aan..ikdacht dus oh mijn god hem ik weer zeg...hij keek een keer en ging vrolijk naar een vliegend vogeltje kijken Verward

en ik doe niet iedere dag 2 keer dat heb ik tot nu toe een keer gedaan omdat ik ff wou showen dat ik het voor elkaar had Tong uitsteken Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: colette40, IASCrawler en 124 bezoekers