Is Santos drachtig? Jullie mening graag!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Is Santos drachtig? Jullie mening graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 19:44

Hallo! Ik krijg best vaak de vraag van mensen of Santos drachtig is... Voor zover ik weet is ze dat niet, maar ik heb haar sinds april en het zou dus best zo kunnen zijn. Er was trouwens ook een hengst daar waar we haar kochten Knipoog .
Ik weet het niet hoor, ze heeft best wel een waggelbuikje.
Hier even wat foto's (net vanavond genomen):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
In mijn profiel staan anders ook nog wel foto's .
Sorry, de bovenste foto's zijn een beetje donker...
Laatst bijgewerkt door _Tiara op 17-09-04 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:49

Sorry, maar erg onduidelijke foto's. Wanneer zou ze ong. moeten bevallen?

Als je het echt zeker wilt weten, dan moet je de Da laten komen.

- Offline -

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:51

Zou kunnen maar ik denk het niet. Ze heeft ook een stel stevige billen, daar past haar buik mooi bij.

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 19:59

Sammie schreef:
Sorry, maar erg onduidelijke foto's. Wanneer zou ze ong. moeten bevallen?

Als je het echt zeker wilt weten, dan moet je de Da laten komen.

Ik heb de foto's best wel net genomen, ik bedacht toen eventjes dat ik het wel op bokt kon vragen.
Wanneer het veulentje dan zou moeten komen... geen idee Scheve mond

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:05

wacht af tot ze egt nog dikker wort *(en dan er naar laten kijken of het egt een veulen is )
zo is het moeilijk te zeggen (dan lijkt die van mij ook zwanger Tong uitsteken aleen het is een ruin:P)

DYSLECKT ..DUS NIET ZEUREN..
love hrappur mijn schat

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:08

Als ze haar sinds april heeft dan zou 't dus voor die tijd gebeurd moeten zijn (lijkt me toch), dus dan is ze in maart uiterlijk uitgeteld. Eerlijk gezegt lijkt het me stug hoor, dan had de verkoper er vast wel wat van gezegt. Als je 't zeker wilt weten is het heel gemakkelijk: da bellen. Kan nl ook heel goed een suffe grasbuik zijn.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 20:14

Ik dacht ook wel dat het een grasbuik is. Maar ik wou gewoon even weten wat jullie er van vonden. Want iedereen die haar voor het eerst ziet vraagt: is ze drachtig (en ook mensen met veel verstand en ervaring met paarden Tong uitsteken ).

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:15

Dan kunnen ze dat bij m'n ruin ook wel vragen Haha!
Die heeft een dikke grasbuik, en een dikke kont, en heeft veel weg van jouwmerrie op dat gebied

Goedgekeurd onderschrift :)

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:16

Echt Da doen! Dit kan je moeiljk zien op foto's

Sicco, de liefste!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:01

18 dagen na de laatste hengstig heid, weer even de hengst bezoeken(of dat ze is gedekt) asl ze dna hengstig is, dan is ze neit drachtig Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Temeraire

Berichten: 3520
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:03

Als ze niet drachtig is is ze wel aardig dik Haha! ,maar idd, als je het zeker wilt weten moet je er een DA bij halen

This is my design

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:05

Monster schreef:
18 dagen na de laatste hengstig heid, weer even de hengst bezoeken(of dat ze is gedekt) asl ze dna hengstig is, dan is ze neit drachtig Lachen

Voor een merrie die in april gekocht is, is dit rijkelijk laat *LOL*

Goedgekeurd onderschrift :)

tamary

Berichten: 29057
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:10

Laat de dierenarts ernaar kijken, want of ze is drachtig of ze is in elk geval op de laatste foto duidelijk te dik.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:10

STEL en dan STEL: Laten we uitgaan van de uiterlijkste werpmaand is maart. dan is ze nu 5mnd. Dan zou je het kúnnen gaan zien. Maar vaak zie je het pas rond/na 9 mnd. Probeer eens te luisteren voor de gein of duwen tegen haar buik. Let op de hengstigheidsperiodes(om de 28 dagen), zijn die er wel of niet? Om zo op het bloote oog te kijken naar een 5mnd dracht dan kun je ze beter in het echt bekijken én zelfs dan zie je het slecht tot niet. Ik zeg: nee is niet drachtig, gewoon een lekkere grasbuik, maar nogmaals zeker willen weten is da bellen en die voelt dan op en dan weet je het 100%.
succes!

- Offline -

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:12

Ik geloof dat Sammie de eerste is die over de hengstigheid begint Bloos! Erg goede vraag Sammie ís ze nog hengstig geweest?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:41

Bij ons was er dus ook op demanege een pony drachig, zonder dat we het wisten. Was er ineens een veulen.
We hebben het niet gezien of gemerkt. Omdat ze inderdaad vrij stevig was, dachten we aan een grasbuik. Niet dus, het was echt niet goed te zien. Ik zou idd een hengst laten schouwen. Een ruin kan ook wel.
Is er trouwens geen zwangerschapstest voor paarden Haha!

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:12

Bij een merrie bij ons op stal dachten we ook dat ze een grasbuik had en wouden haar op dieet zetten...
tot de dierenarts toevallig langskwam en haar toch maar ff opvoelde..

4 dagen geleden is het veulen geboren!

De eigenaar had haar ook nog niet alte lang en bij de vorige eigenaar wou ze niet drachtig worden vandaar dat hy haar verkocht!!

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:20

Sylvia schreef:
Ik geloof dat Sammie de eerste is die over de hengstigheid begint Bloos! Erg goede vraag Sammie ís ze nog hengstig geweest?

Zegt helaas heel weinig.. Mijn merrie kwam ook met een kleine verrassing bij me, maar die is al die maanden gewoon hengstig geweest hoor!
Pas 1 maand voor de bevalling kon je echt met zekerheid op het oog zeggen dat ze drachtig was, dus als je het nu al wil weten zou ik even laten scannen, of afwachten.


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:21

Hippotha schreef:
Is er trouwens geen zwangerschapstest voor paarden Haha!

Ja,
Dat is een Da, afkorting voor Dierenarts. Soms ook wel te noemen als een VA; Veearts of veterinaire arts.

Deze DA/VA komt vaak in een auto of busje langs. Hij haalt uit dit voertuig een scan apparaat. Doet een handschoen aan met gel en haalt eerst de uitwerpselen uit het darmkanaal, daarna steekt hij zijn of haar hand, met een klein scannetje, in de poeperd van de merrie.
Een betere test is er niet.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-09-04 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

- Offline -

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:37

Sammie schreef:
Ja,
Dat is een Da, afkorting voor Dierenarts. Soms ook wel te noemen als een VA; Veearts of veterinaire arts.

Deze DA/VA komt vaak in een auto of busje langs. Hij haalt uit dit voertuig een scan apparaat. Doet een handschoen aan met gel en steekt zijn hand met een klein scannetje in de muts van de merrie.
Een betere test is er niet.


Haha....flauw hoor.
Vrouwen laten zich toch ook niet opvoelen. Die piesen over zo'n ding en ze weten het. Het zou toch handig zijn als dit er ook voor paarden was

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:40

Sammie schreef:
Ja,
Dat is een Da, afkorting voor Dierenarts. Soms ook wel te noemen als een VA; Veearts of veterinaire arts.

Deze DA/VA komt vaak in een auto of busje langs. Hij haalt uit dit voertuig een scan apparaat. Doet een handschoen aan met gel en steekt zijn hand met een klein scannetje in de muts van de merrie.
Een betere test is er niet.

Muts of Poepgat?
De veeartsen die ik zie, halen allemaal het rectum leeg, lijkt me niet dat ze dat voor niks doen Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:51

ow ja Nagelbijten / Gniffelen poepgat natuurlijk

Heb het lekker gewijzigd Tong uitsteken:P Haha!

- Offline -

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:08

Als ik deze zo zie, zou ze nog dit jaar moeten bevallen, het zou in ieder geval wel kunnen, maar ja ,de DA kan dit bevestigen ( of niet ).
Houdt de uiers in de gaten.
Heb dit jaar zelf ook een foutje kado gekregen en die werd ook een beetje dik ineens , maar die stond niet in de wei en kreeg normaal te eten , dus daar viel het wel op, dat ze dikker werd.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 07:15

batje schreef:
Zegt helaas heel weinig.. Mijn merrie kwam ook met een kleine verrassing bij me, maar die is al die maanden gewoon hengstig geweest hoor!
Pas 1 maand voor de bevalling kon je echt met zekerheid op het oog zeggen dat ze drachtig was, dus als je het nu al wil weten zou ik even laten scannen, of afwachten.

True, maar als ze niet meer hengstig geweest is is 't iig duidelijk.

@Hippotha: bij een zwangerschapstest voor vrouwen wordt aangeraden om 's ochtends 'eroverheen' te plassen. Dan zitten er geloof ik de meeste hormonen in of wat er dan ook in zit. Dit is bij een paard natuurlijk niet te realiseren... En eerlijk gezegt sta ik ook niet graag in de buurt op dat moment. Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 08:47

[quote="Sylvia"]True, maar als ze niet meer hengstig geweest is is 't iig duidelijk.

Ook niet altijd, mijn merrie was bijna nooit hengstig. In de 5 jaar dat ik haar gehad heb is ze misschien 3/4 keer hengstig geweest, Zelfs met een hengst in de bak (die nota bene op mijn merrie geilde Bloos! ) werd ze nog niet hengstig en ze was toch echt niet drachtig Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers