Berdientje bij haar nieuwe thuis...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Berdientje bij haar nieuwe thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 15:03

Met heel veel pijn in mijn hart heb ik Dientje moeten verkopen, ik kreeg het niet voor elkaar ivm mijn studie en het geld (van mijn studiefinanciering kan ik haar niet onderhouden, en als ik erbij ga werken, hou ik helemaal geen tijd over (wat ik nu dus al niet heb)). Het is gewoon de beste oplossing, maar wel ontzettend moeilijk.

Gelukkig heb ik een superbaasje gevonden! Ze komt dag en nacht buiten te staan, samen met twee IJslanders, ze word van een 3 jarig meisje, maar tot zij oud genoeg is om er serieus op te rijden heeft ze een verzorgstertje van 8 jaar die haar tot die tijd gaat rijden. Het klikte echt onwijs goed, hoewel Dientje toch erg vervelend was onder het rijden (ik herkende mijn pony ineens niet meer!).

Hier wat (beetje veel Haha!) foto's:

Haar nieuwe eigenaresse Lovers :
Afbeelding
Afbeelding

Haar verzorgster:
Afbeelding

Samen:
Afbeelding

Toen ging haar nieuwe ruitertje haar even proefrijden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eerst hadden we afgesproken om haar later te brengen, vanwege de wind, maar toen de nieuwe eignearesse op de afsluitdijk reed belde ze me vrolijk op :"We hebben wind mee op de afsluitdijk! Dus met een trailer rijden is wel te doen... Zou je? Wil je? Het hoeft niet hoor" *LOL* toen hebben we haar meteen gebracht, en het was idd super te doen, we hebben helemaal geen last van de wind gehad.

Hier op haar nieuwe (super!)plekje samen met haar twee nieuwe IJslandse vriendjes:

Eerst even rennen (Dientje wil alleen maar gewoon rustig ETEN Haha!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De IJslandse merrie (de bruine) mocht van de ruin (zwart) niet bij Berdientje komen *LOL* ze was zijn speelgoed Haha!
Afbeelding



Toen ze na een kwartiertje uitgedraafd waren, stonden ze rustig met zijn 3en te eten
Afbeelding
Afbeelding

's nachts komt ze samen met de IJsjes in de paddoc te staan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft echt een superbaasje nu, en ik ben heel erg blij dat ze nu van hun is (hoewel ik haar liever bij mij heb natuurlijk).

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:07

echt leuk dat je zo'n goeie nieuwe thuis voor haar hebt gevonden

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:12

leuke foto's
shet is super
op de 6de foto dat dekje is egt grappig ik heb hem ook!!:d

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:21

Zo te zien idd een goed huisje Noor..
Leuk dat ze ook 2 vriendjes heeft... Ga je later nog is kijken bij dr of?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:22

Ziet er helemaal niet slecht uit meid Lachen Echt heel lief, die twee kleine hummels zo met haar bezig, het ene kleine opdondertje leidt een miniepony met nog een kleinere opdonder erop Haha! Leuke foto's, en fijn dat ze een paar leuke speelmaatjes daar heeft, is toch wel fijn dat het gelijk klikt met de andere paarden.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:24

aan de eerste foto's te zien dacht ik dat ze gewoon bij haar oude stal bleef staan, het kwam me zo bekend voor Haha!
Volgens mij heeft ze een heel leuk nieuw huisje gevonden, het ziet er leuk uit daar en volgens mij heeft ze een lief nieuw baasje en verzorgstertje hoor!!

Blijf je nog wel bij Sylvia over de vloer komen?? Doe haar maar de groetjes van mij en Gentle

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:30

Ziet er goed uit Noortje, en natuurlijk wil je haar liever bij je houden maar dat kon niet gaf je zelf al aan.
Ik denk dat ze het hier erg naar haar zin gaat krijgen en een leuk verzorgstertje en baasje.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:38

Ziet eruit als een prima huis voor Dientje, ik hoop dat zij het daar goed krijgt en dat jij ook kan terugkijken naar een geslaagde verkoop... Blijf je daar af en toe langskomen?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:07

fijn dat ze zo leuk terecht is gekomen hoor, je hebt het volgens mij echt getroffen met deze nieuwe baasjes
Staat ze bij je in de buurt zodat je nog eens langs kan gaan?

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 16:16

jeetje wat jammer dat je haar verkocht heb
maar gelukkig heeft ze een goed baasje gekregen
leuke foto's hoor

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:21

Ziet er goed uit daaro! Waar is het precies?

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 18:39

Ze staat bij Sneek in de buurt, het was 1,5 uur met de trailer. Dus het is opzich wel te doen, als ik nog een keertje langs ga, ik weet niet of dat gaat gebeuren, ligt er helemaal aan hoe het contact met de nieuwe eigenaren blijft en hoe het voor mijn gevoel is, want ik weet zeker dat ik haar de eerstkomende paar maanden niet op moet gaan zoeken, omdat ik haar dan weer mee naar huis wil nemen Haha! Dus ik laat het iig eerst rustig over me heen komen, en dan zien we wel weer.

Het contact met de nieuwe eigenaresse is tot nu toe heel goed, we hebben gisteravond meteen onze foto's uitgewisseld Lachen Ik hoop echt dat het zo goed blijft, want dan hoor ik af en toe nog wat van 'mijn' meiske Lovers

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:44

Nootje, wat heb je een prachtig plekje voor Berdientje gevonden OK dan! ! En ze kan ook nog eens lekker 24 uur per dag buiten staan, dat is helemaal geweldig. Zo te zien gaat het prima met die twee meiden en Berdientje. Wat lijkt Dientje enorm groot, trouwens, met dat kleine ding er op! *LOL*

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:05

gelukkig dat je zo'n goed plekje voor haar hebt gevonden... heel veel sterkte met deze moelijke (maar wel goede) beslissing.
supper lieve baasjes hoor!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:31

Fijn dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden, en er zelf zo'n goed gevoel over hebt.
Sterkte Ach gut

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:34

Ook al zal het nog wel een tijd moeilijk voor je blijven: deze foto´s moeten je toch wel goed doen ?!

Het ziet er echt super uit ! De eigenaresse en haar bijrijdster zien er iig dolgelukkig uit Lachen !

Dat zwarte ijslandertje is schattig zeg; lijkt me echt een eigenwijze knuffelbeer, dus dat past wel bij Dien Haha! !

Veel sterkte, want ondanks alles blijft het natuurlijk wel moeilijk voor je Ach gut !

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:14

leuke foto's hoor!!!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:21

Ach, wat lief met die 2 meiden. Volgens mij is het nieuwe thuis een fijn thuis!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:12

Volgens mij gaat Berdientje het hardstikke naar haar zin krijgen daar!! Lachen
Jij veel sterkte!! Ach gut

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:58

Wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen zeg!
Wel een top-huis heb je geregeld, dat zeker!
Ik hoop dat dat het verzacht.
Sterkte hoor!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:09

Ik vind het dapper dat je die beslissing genomen hebt Noortje, echt waar. Waarschijnlijk het beste voor Dien en op den duur ook voor jou, jij kunt je nu op je studie richten. Het is alleen zo verdomd moeilijk... Waarom moeten de meeste goede besluiten zo pijnlijk zijn? Ach gut

Je hebt iig een prachtplek voor haar gevonden zo te zien. 2 meiden die er mee aanrommelen, weidegenootjes en dag en nacht buiten... Wat wil een shet nog meer? En dat contact met de eigenaren komt wel goed, daar ben ik van overtuigd

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:12

Hai, de nieuwe eigenaresse is een collega van mij (alleen werkt zij in Leeuwarden en ik in Arnhem Knipoog) en ik kan je verzekeren dat ze echt super voor haar paarden zorgt!!
We hebben laatst een buitenrit gemaakt op de 2 IJslanders en ze zijn echt super opgevoed en zien er erg happy uit!!
Dus met Bedientje komt het idd wel goed

teqil_mikey

Berichten: 2139
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:29

ach leuke foto's hoor Haha! echt een leukerd. !!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:53

Dat is snel gegaan zeg Scheve mond.. Maar zo te zien krijg Dien het heel erg goed daar Lachen!

Heel veel sterkte toch nog, ondanks dat dit de beste beslissing voor jou en Dien was, zal het ongetwijfeld ongelooflijk moeilijk voor je zijn Ach gut

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:58

waauw.. je mag echt echt blij zijn met zulke baasjes.. Lovers

voor jou natuurlijk wel moeilijk.. maar ik denk dat het toch de beste beslissing was voor jullie 2..
Ach gut

en het gaat zo te zien erg goed.. en kun je met een gerust hard verder gaan met waar je mee bezig was..

toch nog sterkte ermee..!! Lachen