Meningen over deze Welsh A

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Meningen over deze Welsh A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 21:53

Laatst bijgewerkt door Rivendell op 16-09-04 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:56

ik vind het nadeel.. dat het 2 verschillende ouders ervan zijn.. en je dus niet goed kunt zien wat het ongeveer kan worden.. maar verder is het wel een goede vader en moeder met goede papieren..

dus denk dat het kleine hengstje wel wat zal worden!!

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:34

Ashleytjee schreef:
ik vind het nadeel.. dat het 2 verschillende ouders ervan zijn..


Verward Twee verschillende ouders? Je hebt toch altijd 2 verschillende ouders? Mis ik iets?

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 22:47

Zo ziet hij er nu uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:31

Nou, als ik puur enkel en alleen op bloedlijn zou selecteren zou ik zeggen dat het voor mij een aansprekende moederlijn lijkt te hebben doch nét niet aansprekend genoeg. Ik moet er wél bij zeggen dat ik me enkel heb verdiept in de stamboom van de mijne en alle relatives Haha! en ik zou er dus niet echt iets over kunnen vertellen. Joost weet ongetwijfeld heel wat info te brengen over de bloedlijn van je hengstje.
Ik ben bevooroordeeld en koester diepe gevoelens voor Twyford en Coed Coch lijnen Schijnheilig , maar dat is kwestie van persoonlijk smaak. Knipoog
Paps heeft iig wel een mooie body en veel bot. Aansprekend hoofd maar ik ben het niet zo eens met z'n schoft hals-verbinding, de rug is wat gezonken. Hengst is natuurlijk ook al wel wat ouder (weet niet van wanneer deze foto's dateren?)
Mams lijkt me wat jong op deze foto (er staat onder "as a 2 year old filly) dus waarschijnlijk zal dat wel kloppen. Haha! Ik denk ze me wat voller maar ze lijkt me wat weinig bot te hebben. Op de foto vind ik ze wat iel en ja ... gewoon jong, ze moet zwaarder. Als je qua dat paps gaat bekijken heeft ie op dat punt mogelijk wel wat verbetering gebracht. (vind het enkel moeilijk om dat te zeggen over een jaarling)

Overigens was de moeder van mijn Welsh ook zo een fijn dingetje, paps was een zware hengst en dat heeft naar mijn mening een toch vrij rastypische welsh opgeleverd. Maar ja, moeilijk om objectief te kijken naar je oogappeltje Knipoog

Het is zeker wel een leuk ding, maar ik weet niet of je er een potentiele goedgekeurde dekhengst in moet zien.

Ik had de hals liever anders gezien, maar dat kan ook puur aan de manier van foto maken liggen. (als je enkel de voorhand bekijkt zie je net een voldbloedje, een horizontale lange hals, maar dat kan zo lijken omdat hij z'n hoofd net weg draait)
Hij is in ieder geval leuk, daar valt niet over te twisten! Haha!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 09:11

Leuk hengstje, afstamming is zeker goed. Frank Megens is goed bezig met zijn fokkerij. Hij fokt met iets andere lijnen dan ikzelf, hoewel ik Lead Soldier zeker wel eens zou willen gebruiken. Wat dat betreft een van de hooguit 10 hengsten in Nederland die aan mijn criteria voldoen kwa exterieur, beweging en afstamming. Moeder van je hengstje komt uit zeker een goede lijn. De Revel V lijn heeft zelfs Royal Welsh kampioenen opgeleverd. (hoewel die wat ver weg zit Knipoog ). Revel Valtz is een volle zus van Revel Venetia en Revel Vodka. Wij gaan waarschijnlijk het aanstaande jaar een kleinzoon van Venetia of een achterkleinzoon van Vodka gebruiken Knipoog Op Revel Valtz zijn dan wel 4 generaties Coed Coch gefokte hengsten gebruikt, wat dat wel heel sterk verdunt.

De combinatie is vooral interessant omdat moeders zo klassiek Coed Coch gefokt is en vader meer Clan Pip inbrengt. Vader is dus meergefokt volgens de Glenfield formule, waarbij Clan Pip en Coed Coch bij elkaar gebracht worden. Daar zit dan ook nog eens net voldoende outcross met goed bloed bij, dat de hardheid van de pony ook ten goede komt.

Dus, je bent IJsselblik Starlight aan het kopen, als ik me niet vergis?

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:34

Pendrag schreef:
:? Twee verschillende ouders? Je hebt toch altijd 2 verschillende ouders? Mis ik iets?


sorry.. dat was niet wat ik bedoelde..

ik bedoelde 2 verschillende kleuren ouders.. Knipoog

maar ik vind de laatste foto's egt super!! heeeel erg mooi!!

Life is like a box of chocolates.. You never know what you're gonna get

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 16:57

Dit is idd IJsselblik Starlight. Ik g volgende week bij hem kijken. Bedankt voor de info.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 19:07

Maar Joost, zie jij hier een goedgekeurde hengst in? Niet dat ik daar per se vanuit ga, ik zou hem ook als basisboek hengst kunnen gebruiken.
Zal volgende week foto's maken, misschien krijg ik hem wat voordeliger op de foto.
Mijn enige eigen commentaar is dat hij op de foto een wat recht voorbeen heeft emt een steiel schouder. Hij schijnt wel zeer goed te kunnen lopen, maar dat ga ik volgende week zelf even bekijken.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:22

Laten we het zo zeggen: ik heb in mijn leven heel wat slechtere jaarlingen gezien. Als veulen was hij in ieder geval al een heel stuk mooiere en dat kan ook terugkomen..

Goedgekeurde dekhengst?
Dat is wel wat voorbarig. Zelfs als ik hem al levende lijve zie en hij dan meevalt, dan moet hij nog steeds 1,5 jaar doorgroeien, en dat kan alle kanten in. Verder moet de jury hem dan ook nog willen. Als het zo gemakkelijk was, dan kwamen er alleen maar goedgekeurde hengsten in Ermelo Knipoog En er komt heel wat rommel naar Ermelo, ieder jaar. Ik sluit het niet uit dat dit hengstje het goed gaat doen, maar van een foto valt héél weinig te zeggen.

Je zal hem boven alles zelf moeten goedkeuren, dat kan niemand voor jou doen.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:04

ik heb soldier in het echt ook een paar keer gezien, mocht hem bij de hengstenshow op de manege een rozetje omdoen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers