Bitringen zijn agressief

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Bitringen zijn agressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 15:16

ik had op bokt zwarte bitringen gekocht,
wilde ze er vanmorgen "even" opzetten...
dat is een rotklus!
me hele handen zijn opengehaald, 2 blauwe nagels, blaren van het hete water, maaaaaar
ze zitten erop Haha! Haha!

Afbeelding


NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:23

Is ook niet het meest makkelijke bit om ze om te krijgen Knipoog

My imaginary friend thinks you have serious problems!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:24

Heb je de truc met de touwtjes niet geprobeerd?
In het geval van dit bit ligt het wat lastiger, maar dan doe je 1 touwtje aan de onderste ring en 1 aan de bovenste en die haal je allebei door de rubberen ring.
Dan trek je de touwtjes naar buiten zodat het rubber de breedte van de bitringen krijgt en dat kan ie er overheen.
Dat kost ook nog best moeite hoor!

'Als het regent in mei, is april voorbij'


Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:26

Rotdingen zijn het! Ik moest dinsdag een rubberen lepel van een bit halen, ik dacht dat ik gek werd, kreeg ze er niet af. Na een half uur is het gelukt Haha!

^&+ 20 mei 2016

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 15:29

Stennisje schreef:
Heb je de truc met de touwtjes niet geprobeerd?
In het geval van dit bit ligt het wat lastiger, maar dan doe je 1 touwtje aan de onderste ring en 1 aan de bovenste en die haal je allebei door de rubberen ring.
Dan trek je de touwtjes naar buiten zodat het rubber de breedte van de bitringen krijgt en dat kan ie er overheen.
Dat kost ook nog best moeite hoor!

en daar kom je nu mee Lips are sealed

nouja, heb wel eer van mijn werk, ze staan iig beter dan die rode die erop zaten Knipoog

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 15:38

hahaaa ik wilde je net het truucje vertellen,maar ja er is me iemand voor.nou ja dan haal je ze er ff af en dan probeer je het toch met het truucje??hahaa geintje hoor.gelukkig is het gelukt.

Bart..we zullen je missen r.i.p

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 15:45

nielsforever schreef:
hahaaa ik wilde je net het truucje vertellen,maar ja er is me iemand voor.nou ja dan haal je ze er ff af en dan probeer je het toch met het truucje??hahaa geintje hoor.gelukkig is het gelukt.


whehehe, jij heb humor Knipoog
ben blij dat ze zitten ( straks de rest van me hofodstel nog schoonmaken Lips are sealed )

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:06

Ik moet die van mij er dit weekend weer af zien te krijgen voor de wedstrijd. Erop ging vrij vlot, met behulp van touwtjes Haha!

Europe is our playground

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:18

manic schreef:
Ik moet die van mij er dit weekend weer af zien te krijgen voor de wedstrijd. Erop ging vrij vlot, met behulp van touwtjes Haha!


Bij het er afhalen kun je het trucje toch ook doen, alleen anderom natuurlijk.

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:51

haah ik heb bitringen waar 4 kleine scheurtjes bij de gaten zitten. Trek je zo over je bit heen! Alhoewel het met dit bit denk ik ook nog wel lastig was geworden.....

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:57

gaat het vel van de mondhoeken daar niet tussen zitten??

NadjaHuJarig

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:01

heb ze er al 3 jaar omzitten en nog nooit last van gehad Lachen

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:06

bij mij scheuren ze altijd kapot als ik ze er om heen doet.. eerst heet water maar dan heb ik blaren idd .. en met touwtjes ... ik rijd nu zonder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:19

En wat het ergste nog is.. Als je ééntje klaar hebt, ligt er nóg een te wachten. Haha! Haha! Haha!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:21

Ik heb ze er juist omheen zitten om het vel van zijn mondhoeken te beschermen. Dat wordt namelijk steeds stukgebeten door zijn buurman, wat dan steeds weer tegen het bit aanschuurde en zodoende steeds erger werd.

Europe is our playground

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 18:38

BlazingBoots schreef:
gaat het vel van de mondhoeken daar niet tussen zitten??

nee, bitringen moet er juist zitten,
anders krijg je plekken op de lippen

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:04

lorvxy schreef:
haah ik heb bitringen waar 4 kleine scheurtjes bij de gaten zitten. Trek je zo over je bit heen! Alhoewel het met dit bit denk ik ook nog wel lastig was geworden.....

Ja die heb ik ook! Erg 'zacht' rubber, trek je zo overheen! Denk niet dat dit bit anders was geweest, ik kreeg het zo over een pessoa met 4 ringen Haha!
Maar goed, niet dat ik nooit de zelfde probleem hebt gehad, maar zonder 'scheurtjes' koop ik echt niet meer!! Teveel moeite! Clown

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:12

Slimmerd, de methode van twee strotouwtjes en een in heet water gewelde bitring pasten we al toe toen nog we kleine meiskes waren.
Maar als je een bit hebt wat goed past, heb je in principe geen bitringen nodig, tenzij je paard wondjes/irritaties heeft.
Bitringen zijn dus niet bedoeld om te voorkomen dat je het bit door z'n muil heen trekt.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:32

Kan allemaal best wel moeilijk gaan maar wat ik me afvraag is wat die bitringen bij dit bit doen? Bitringen zitten soms bij een watertrens, niet bij zo'n soort bit. Hebben helemaal geen functie.

Het leven is te kort, echt veel te kort om alle grenzen van je kunnen te bereiken
Maar op je eigen scorebord mag af en toe best een overwinning prijken

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:23

Pendrag schreef:
Kan allemaal best wel moeilijk gaan maar wat ik me afvraag is wat die bitringen bij dit bit doen? Bitringen zitten soms bij een watertrens, niet bij zo'n soort bit. Hebben helemaal geen functie.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens..

Zie je dat die bit ook bij de mondhoeken een draaistuk heeft..?

Ik ben sinds kort mijn bitringen zo'n beetje kwijt, maar zonder rijd ook prima hoor, mijn paard gaat nu wel ineens meer schuimen, hoe het komt..? weten jullie het..? Haha!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat bitringen een bit wel 'zachter' maken. Ik merk het verschil met het rijden nu, terwijl Dusty's bitje perfect past.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 10:35

Ik ben het met Marloez mee eens. Bitringen maken het idd iets zachter bij de mondhoeken, vooral bij paarden met een dunne huidje etc..

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 11:49

ik had ook altijd zo'n gezeur met die dingen om het bit heen doen, maar nu heb k gewoon geknipt aan 2 kanten en dan kunnen ze er makkelijk overheen Lachen bij jou bit lijkt het me helemaal irritant.. maar goed, ze zitten Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 12:25

Roos schreef:
Maar als je een bit hebt wat goed past, heb je in principe geen bitringen nodig, tenzij je paard wondjes/irritaties heeft.
Bitringen zijn dus niet bedoeld om te voorkomen dat je het bit door z'n muil heen trekt.


vind maar eens zo'n bit wat precies past. Bij mij zijn ze of te groot of te klein en met bitringen precies goed...



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 bezoekers