Praten is zilver maar zwijgen is GOUD!! :P

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fayyy
Berichten: 79
Geregistreerd: 28-04-03

Praten is zilver maar zwijgen is GOUD!! :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 13:53

Oke oke ik heb dus ook weer kermis gehad OK dan! Van zondag tot dinsdag.. Maarja ik werd maandagochtend dus lekker wakker zonder stem Verward Goh waarom toch haha.. Maarja heb dus heel snel last van dat soort dingen en heus niet heletijd lopen schreeuwen enzo Schijnheilig Maar nou (vrijdag) kan ik dus nog steeds geen woord uit mn keel krijgen en ben hele tijd met briefjes en gebarentaal in de weer haha.. Echt zoo lastig!! Iedereen maakt misbruik van me haha!! Wie heeft daar nog meer snel last van en zoja wat doe je er dan aan??
Kusje!!!


Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:14

Hmm, ik zou iedereen gebarentaal leren.. Haha! (Ben namelijk doof en praten doe ik al haast nooit (met stem) en gebarentaal is mn moedertaal...) Maar wat je nu doe, dat zo uik ook doen, briefjes schrijven en gebaren.. Haha!

Nog veel gebaar-plezier.. Knipoog

"Ge-ge-ge-ge-ge"

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:18

ja ik ken wel het nerderlands handalfabet en dat is af en toe toch ook best handig

Ii weet verder geen goeide tips... ja minder schreeuwen Knipoog

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...


Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:20

Pinootje schreef:
Hmm, ik zou iedereen gebarentaal leren.. Haha! (Ben namelijk doof en praten doe ik al haast nooit (met stem) en gebarentaal is mn moedertaal...) Maar wat je nu doe, dat zo uik ook doen, briefjes schrijven en gebaren.. Haha!

Nog veel gebaar-plezier.. Knipoog


Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag; is gebarentaal internationaal? Is het over de hele wereld hetzelfde? Dat lijkt me nl. super handig! Dat zou betekenen dat jij meer talen "spreekt" dan wij allemaal bijelkaar! Haha!


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:21

Je moet ook ff oppassen met wat je drinkt of eet. Sommige dingen die kunnen het herstel ook vertragen...

(scherpe kruiden, geloof ook koffie etc en roken is natuurlijk ook uit den boze Haha! )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:25

sflj schreef:
Wat ik me eigenlijk al een tijdje afvraag; is gebarentaal internationaal? Is het over de hele wereld hetzelfde? Dat lijkt me nl. super handig! Dat zou betekenen dat jij meer talen "spreekt" dan wij allemaal bijelkaar! Haha!

Nee, het gebarentaal is niet internationaal. Elk land heeft eigen gebarentaal, maar het is wel waar dat de internationale doven elkaar sneller en beter begrijpen (vanwege mimiek en evt hetzelfde gebaren) dan horenden...

Edit; er bestaat wel internationaal alfabet Haha! Kom vaak met buitenlandse doven tegen (ik ski namelijk wedstrijden en doe ook mee aan zo'n dovenwedstrijden.. zie mn website daarvoor..)

"Ge-ge-ge-ge-ge"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers