rust na seizoen of doortrainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Na het zomerseizoen kies ik ervoor om:

mijn paard enkele weken rust te geven
1 (14%)
mijn paard te blijven doortrainen
3 (42%)
enkele weken iets anders te doen ( vb dressuurruiter gaat 2 weken springen om derna dressuur terug op te nemen)
2 (28%)
iets anders nl.....
1 (14%)

Totaal aantal stemmen: 7


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

rust na seizoen of doortrainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 12:56

Zetten jullie je paard na het wedstrijdzomerseizoen een tijdje op rust om je paard derna weer op te pakken voor het winterseizoen of kiezen jullie ervoor om te blijven doortrainen?

Graag ook motiveren!.

In mijn omgeving zijn er mensen die:

- blijven doortrainen.
- maand de weide ingooien.
- enkele weken enkel gaan buitenritten, dressuurruiter die gaat springen voor enkele weekjes om derna weer te gaan trainen voor winterseizoen.
Laatst bijgewerkt door caro_vt op 17-09-04 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt


iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:01

ik laat um niet ineens stil staan na een poos hard werken

Ik benover het alegemeen een dressuurruiter en ik ga na het seizoen lekker buitenritjes maken en vanales wat doen, als we allebij geen zin hebben trainene we gewoon een dagje niet

wie het laatst lacht......snapt de grap niet Haha!

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:03

ik heb altijd een afwisselend trainingsprogramma, dus na het seizoen ga ik daar gewoon mee door!

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:08

Voor ons begint nu pas het seizoen Knipoog
Vanwege pride zijn voeten kunnen we geen outdoor wedstrijden starten. Wél kunnen we endurance doen (met schoenen). Aangezien dat seizoen op het einde loopt begint voor ons nu het indoor dressuurseizoen. Maar toch is dat een stapje terug in de trainingen. In die zin dat ik nu meer rustig in de bak train en de zomermaanden echt flink met de conditie bezig ben. Dus we doen nu wat rustiger maar wel tussendoor een dressuurwedstrijdje. En aangezien dat nog maar B nivo is, valt dat ook nog wel mee kwa inspanning. In mei/juni gaat pride altijd naar het grote natuurgebied tussen de koeien en rijd ik hem een paar weken helemaal niet.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:15

Ik kies ervoor om mijn pony een paar weken rust te geven op de wei na de wedstrijd zondag.
Hij is nog jong en niet zolang onder het zadel. Na die paar weekjes rust pak ik hem rustig weer op.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:17

ik pak wel geregeld even een paar weken gas terug, dat hebben ze soms echt nodig. (waarom let ik daar bij mijn paarden wel op en bij mezelf nooit Verward ) Ik laat het meer van het paard afhangen dan van de kalender


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:22

Ik train wel door, maar dan wel een periode heel wat rustiger aan, dus niet 1 x per 3 dagen rijden en dan geen zware oefeningen of hoge hindernissen.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 13:24

edit : zag dat m'n laatste keuze van de poll er niet bijstond: daarom heb ik het even veranderd!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 13:47

Vorig jaar heb ik het hele buitenseizoen bijna elk weekend gestart en toen heb ik augustus en september geen wedstrijden meer gereden. Mijn paard was toen 4 en had de lol er een beetje af op ws. Ik heb toen 2 maanden geen ws gereden, maar heb toen thuis ook weinig gedaan met hem. Wel veel naar buiten en ook wel 1 x per week naar de club, maar verder niet fanatiek doorgereden. Dit jaar rij ik wel wat meer door met hem.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 93 bezoekers