Grmb... hoefsmedenperikelen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Grmb... hoefsmedenperikelen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 12:46

*Zucht*... ik heb zo flauw het vermoeden dat mijn huidige hoefsmid niet zoveel zin meer heeft in zijn werk (of de reistijd die hij heeft als hij buiten zijn eigen regio werkt)... dit heeft in de volgende dingen geresulteerd: hij is amper te bereiken en mijn paarden staan enorm belabberd op hun voeten... sinds gisteren heeft mijn merrie accuut zoveel last van haar voorvoetjes dat ze extreem kreupelt, mij arme meis loopt gewoon op eieren omdat ze op haar stralen staat. Huilen Maar pffft... hier komt de volgende *zucht* zie eens een neiuwe goede smid te vinden! En dan ook nog eentje die met spoed kan en wil komen om voor ijzers onder mijn moppie te zetten zodat ze weer vrolijk zonder pijn in haar voetjes kan lopen... de smid die ik al gevraagd heb of hij ze wil doen kan ik nu niet bereiken en ik kan helaas gewoon niet wachten... dat is echt te zielig voor mijn meis... nu kan mijn huidige smid zeg maar dinsdag middag komen (zegt hij... laatst had ik een afspraak en toen is hij gewoon niet op komen dagen), maar ja...zelfs tot dinsdag wachten vind ik in deze situatie al erg vervelend. Dus als iemand nog een goede smid kent die wellicht met spoed naar Aalsmeer zou kunnen en willen komen...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:39

Jeetje wel erg vervend en ook niet zo netjes van je hoefsmid. Ik zou iig op zoek gaan naar een nieuwe hoefsmid, als je dan over een tijdje weer nieuwe ijzers of zo wilt heb je iig een goede en betrouwbare hoefsmid {hopelijk Tong uitsteken} suc6!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 14:44

Ik zou met google even zoeken naar een smid in jouw buurt, misschien komen er meerder tevoorschijn en kun je er een aantal proberen

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 16:53

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ze staat nu al 2 weken op losse achterijzers, 2 weken geleden al heb ik zo ongeveer alle hoefsmeden hier in de regio geprobeert maar ze hebben allemaal wel weer wat anders. Ik heb er nu 1 gevonden, maar die kon toen pas over 3 weken :S nu nog maar 1 weekje gelukkig en dan is ze van die ondingen aan d'r hoeven af hoop ik.
probeer het eens in de goudengids (en op hun site) daar staan er ook veel op volgens mij.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:31

Ik ken het probleem. Hoefsmitten willen alleen makkelijke paarden meer. Vrijdag kwam de hoefsmit bij ons op stal want hij moest 5 paarden en 3 pony's bekappen. Het derde paard wilde niet stil staan ( twee jaar oud ) en hij ging worstelen om een praam op te zetten zodat hij aan het werk kon. Het vierde paard (de mijne ) stapte tot twee keer toe weg van hem ( ze sloeg of trapte niet echt enkel en alleen van hem wegstappen als hij haar been wilde pakken ) en hij zei toen dat hij mijn paard niet meer wilde bekappen ( ze heeft nooit lastig gedaan dit was dus de eerste keer ) en dat ik zelf maar een cursus moest volgen om mijn paard te bekappen en te beslaan???? Terwijl ze geen hoefijzers moet hebben enkel en alleen bekappen. Maar hij was zo opgefokt door dat derde paard dat mijn paard raar op hem reageerde maar niet alleen mijn paard reageerde die dag raar op hem maar ook de mini shetlanders. Al met al is het dus nu mijn schuld en ik moet nu uitkijken naar een andere hoefsmit want ookal komt hij terug hij moet niet meer aan mijn paard komen want hem hoef ik niet meer. Hij gaf hetzelf ook toe dat hij alleen makkelijke paarden meer wilt en tegenwoordig hebben veel mensen paarden dus hij kon ze zo uitzoeken.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:55

*heeft zich ook rot gezocht* Ben van pure ellende maar de cursus natuurlijk bekappen gaan doen (www.paardnatuurlijk.nl) en nu doe ik het zelf maar Boos!.
Hoefsmeden willen alleen maar nog komen op stallen met minstens 5, supermakkelijke paarden.... Boos!

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:04

Wat ben ik blij met mijn eerlijke, afspraak nakomende hoefsmid die ik altijd kan bellen als er wat is Lachen

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:06

Mijn hoefsmid heeft er ok een handje van om gewoon niet te komen als die afspreekt, meestal geef ik ruim van te voren aan dat ze gedaan moet worden en dan gebeurd het toch nog optijd.... beetje improvisatie

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 09:53

ik heb een hoefsmid die altijd netjes komt we spreken geen tijd af, want hij moet nogal veel paarden doen dus weet zo van te voren niet precies wanneer die komt. Soms heeft de een nood geval tja dat komt op de eerste plek natuurlijk. Maar ik ben er dus nooit bij als hij Alf doet hij haalt hem zelfs uit de wei!!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:47

Jasja, mijn hoefsmid komt (bijna) iedere vrijdag bij ons op stal, dus mischien wat voor jou? Ik heb geen klachten over hem... en hij komt altijd netjes zijn afspraken door. Aangezien die van mij niet op ijzers doet hij hem vaak even tussendoor en dan kan ik daarna gewoon nog naar mijn werk...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 12:06

Welke smid heb jij Eva? Ik heb nu iig een (nood)oplossing... morgen krijgt mijn meis voor lekker ijzertjes... maar allemachtig, wat een gedoe om een smid te vinden zeg... en dat terwijl mijn merrie nog wel oh zo makkelijk is! Oke, mijn 2 jarige hengstje kan soms wat etteren, maar voor een goede smid wil ik dan best mijn bf mee nemen om te helpen hoor... om de een of andere reden is Clip in zijn handen altijd zo mak als een lammetje Haha! (bij mij ook wel, maar Simon is toch wat groter en sterker voor het geval dat... Haha! )

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:08

PB even Knipoog