Wie is er thuis in NH?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Wie is er thuis in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 18:37

Ik heb nogal een dominant "krengetje"af en toe.

Nu wilde ik me eens wat verdiepen in NH-achtige elementen.

Alleen: hoe begin je met zoiets?

Ik heb eraan gedacht om het boek van Emiel Voest te bestellen maar het is nog aardig aan de prijs, dus ik wil eerst graag weten of ik hier wel wat aan heb.
Dus heeft iemand ervaring hiermee? Staan er in het boek bruikbare tips?

Ik heb al weleens geprobeerd om me dominant op te stellen, de ene keer gaat het goed maar de andere keer gaat het ronduit mis.
Vandaag ging het wel goed.

Misschien is het wel helemaal fout wat ik doe: ik heb een lange lijn aan het halster gedaan en ben gaan lopen. Nou hij loopt wel achter me aan maar als ik stil sta loopt hij verder door dan ik wil.
Dus als ik stil ging staan ben ik gelijk frontaal voor hem gaan staan en heb me groot gemaakt.
Meestal ging hij dan ook wel stil staan. Liep hij toch verder dan ik wilde, dan dwong ik hem weer een paar passen achteruit door hem dominant te benaderen.

Hij leek hier wel goed op te reageren.

Doe ik het nu wel goed?
En kan iemand mij een boek aanraden?



rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

dominant paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:29

hoi ik ken dit helemaal. ik heb zelf een merrie die ookerg dominant is. hegene wat je doet is goed hoor. ik heb alleen zelf geleerd dat ze mij absoluut niet voorbij mag, dus als je weer met haar gaat lopen, en ze dreigt je voorbij te gaan, moet je bij voorbaat al reageren. het boek waar je het over hebt, heb ik zelf niet gelezen, maar je kunt evt. ook het boek van claus ferdinant hempfling lezen of van monty roberts. info hiernaast die voor jou misschien ook wel interessant is, is dat hempfling 1 en 2 juni een clinic geeft in ermelo. (zie western wedstrijden en clinic) daar staat ie aangegeven. info kun je ook vinden onder www.depaardenmaat.com he veel suc7 met je paardje. en laat eens horen hoe het gaat.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 20:24

Hé wat grappig! De paardenmaat is bij mij in de buurt.

Ik had geen idee dat ze zich daar bezig hielden met deze stijl.
Zal zo eens op de pagina gaan kijken.

ikke

Berichten: 37449
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:38

Als je gaat proberen de baas te spelen, dan ben je al te laat.
Op zich is wat je schrijft niet verkeerd en om mee te beginnen helemaal niet slecht, maar je moet wel de baas ZIJN en niet proberen je paard iets wijs te maken met je verstand als dat er niet is in je uitstraling, want lacht je paard je vierkant uit en loopt je vervolgens straal voorbij.

Of je voor veel geld naar Pieter of Emiel gaat is natuurlijk je eigen keuze, mijn ervaring is dat ze je niet leren waar het wezelijk om gaat. Geconfronteerd worden met je eigen zwakheden is niet altijd even leuk, maar wel noodzakelijk om ervan te kunnen leren en die zwakheden op te lossen. Dat is de enige manier om de baas te ZIJN i.p.v. te spelen.

Bij ons op stal zijn er in korte tijd twee mensen met jonge en vrijwel onbeleerde (onopgevoede) paarden. Ik heb beide binnen een week even de basis bijgebracht en dat heeft ze een stuk zekerheid opgeleverd. Het is even hard om iemand met zichzelf te confronteren, maar als je ervan wilt leren heb je binnen een dag resultaten.

Succes, meer weten PB even.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:39

Ik heb de cursus voor een groot deel gedaan en doe het nu nog wel eens af en toe. Ik heb ook een hele fijne dominante merrie. Ik ben ook naar de NH dagen geweest met me pony en daar hebben we toen les gehad en zo. Heel erg leerzaam. Je moet me maar f PBen wat je precies wilt weten!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 12:21

je heb er zeker wel wat aan, maar ik moet je wel aanraden dan ook de video te kopen, want dat helderd alles behoorlijk op.
mail me even

phoenix_my_luv@hotmail.com

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 10:48

Kijk ook even bij VvdD "naar een "paardenfluisteraar" geweest"

Op 18 mei is er in Houten (bij Utrecht) een zgn. "snuffelavond" van PNH.
Birger Gieseke komt, samen met de eerste Ned. instructeur, Eddy Modde.
Het kost niets en is zéér interessant! (ben begin dit jaar bij ons in Dld. naar hem toe geweest!)
De tip voor deze avond heb ik trouwens van Cassidy!! (Ere wie eer toekomt Knipoog )

Even op een rijtje:
*Snuffelavond PNH (Pat Parellis Natural Horsemanship) 18 mei
*Plaats: Houten, in "de verende wagen"
*begin: 19.00 uur
*kosten: GRATIS Lachen

Ik kan iedereen deze avond van harte aanbevelen!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers